2021-05-20, 22:26
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Det var ju ett väldigt liknande fel i 2020-valet i nåt county i Michigan eller vad det var. Vissa maskiner hade inte uppdaterats med den senaste uppsättningen kandidater i nåt lokalval och räknade därför inte korrekt. Mänskliga faktorn är alltid en grej. Precis som då kommer man uppdatera programvaran och sen kan valsedlarna räknas korrekt.

Som sagt så kan fel alltid förekomma, speciellt när människor är inblandade, men det är inte samma sak som fusk.

Kan du länka din källa?
2021-05-20, 22:29
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Kan du länka din källa?
Självklart: https://www.michigan.gov/documents/sos/Antrim_Fact_Check_707197_7.pdf
2021-05-20, 22:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av thegaming
Du tror alltså på detta? Hahahaha att du var en pajas visste jag, men att du var så här hjärndöd kom faktiskt som en lite överraskning.

Krya på dig nu
Hahaha, vilken klassiker där alltså! Samma mindset som de trumpianer som trodde att insvärandet av Biden på Capitoliums trappa egentligen var ett fejk-tv-spektakel, inspelat på ett jättestort filmset och med en skådespelare som stand in för Biden - medan den verklige Biden antogs sitta inspärrad i en cell på nån armébas någonstans...
2021-05-20, 22:33
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Självklart: https://www.michigan.gov/documents/sos/Antrim_Fact_Check_707197_7.pdf

Jag läser första raden.

Isolerad händelse.

Nu har vi två isolerade händelser.

Hur många behövs för ett sammanhang?
2021-05-20, 22:37
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Jag läser första raden.

Isolerad händelse.

Nu har vi två isolerade händelser.

Hur många behövs för ett sammanhang?
Vilket sammanhang? Isolerad betyder ju bara att den inte har någon koppling till andra incidenter. Felet som skedde i Michigan har ingen koppling till felet vid detta Republikanska primärvalet. Helt olika personer som gjorde fel vid de två tillfällena. Det kommer såklart i framtiden bli en tredje, fjärde och femte person som gör fel.

Om detta händer för ofta kanske man kan dra slutsatsen att Dominion borde förbättra sin användarvänlighet. Är det det du menar med sammanhang?
2021-05-20, 22:40
Medlem
siisters avatar
Citat:
Såklart det är ett fel när man frågar vänster-svängen.

Kan du länka till utredningen som slagit fast att så är fallet?

Du får fråga scrollock om hen har utredningen angående valfusk i maskinen. Behöver du en länk till inlägget kan du skriva ett pm så hjälper jag till när jag kan
2021-05-20, 22:41
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Vilket sammanhang? Isolerad betyder ju bara att den inte har någon koppling till andra incidenter. Felet som skedde i Michigan har ingen koppling till felet vid detta Republikanska primärvalet. Helt olika personer som gjorde fel vid de två tillfällena. Det kommer såklart i framtiden bli en tredje, fjärde och femte person som gör fel.

Om detta händer för ofta kanske man kan dra slutsatsen att Dominion borde förbättra sin användarvänlighet. Är det det du menar med sammanhang?

Blir det för många isolerade händelser likt dessa så blir det ett sammanhang av allt i hoppa.

Bara för att 20 personer fuskar på varsina håll så vore det naivt att kalla det för isolerade händelser.

Det går bra ett tag Emma.
2021-05-20, 22:44
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Blir det för många isolerade händelser likt dessa så blir det ett sammanhang av allt i hoppa.

Bara för att 20 personer fuskar på varsina håll så vore det naivt att kalla det för isolerade händelser.

Det har redan konstaterats att felet i Antrim County inte var fusk på något sätt utan ett handhavandefel som inte hade någon chans alls att slinka igenom. Är också osäker på hur man skulle kunna fuska genom att maskinen bara säger ERROR när man matar in valsedlarna i detta republikanska primärval. Maskinen kunde inte räkna rösterna alls, hur är det fusk?

Så det är lite oklart varför du pratar om 20 personer som fuskar...
2021-05-20, 22:44
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Du får fråga scrollock om hen har utredningen angående valfusk i maskinen. Behöver du en länk till inlägget kan du skriva ett pm så hjälper jag till när jag kan

Att incidenten verkligen inträffat är solklart.

Men hur kan du vara säker på att det är ett fel och inte fusk?

Har du utrett incidenten?
2021-05-20, 22:47
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Det har redan konstaterats att felet i Antrim County inte var fusk på något sätt utan ett handhavandefel som inte hade någon chans alls att slinka igenom. Är också osäker på hur man skulle kunna fuska genom att maskinen bara säger ERROR när man matar in valsedlarna i detta republikanska primärval. Maskinen kunde inte räkna rösterna alls, hur är det fusk?

Så det är lite oklart varför du pratar om 20 personer som fuskar...

Så om 20 personer bestämmer sig för att handhava maskinerna fel i syfte att fuska då?

Nu kanske någon idiot inte förstod instruktionerna för att manipulera maskinerna, och så blev det så här istället.

Gör om gör rätt!
2021-05-20, 22:47
Medlem
Citat:

Aha, du tänker på Dead Mothers Society?
2021-05-20, 22:48
Medlem
siisters avatar
Citat:
Att incidenten verkligen inträffat är solklart.

Men hur kan du vara säker på att det är ett fel och inte fusk?

Har du utrett incidenten?

Hur många år har maskiner använts till val i USA? Hur många fel- och fuskutredningar har gjorts när någonting utöver det vanliga hänt med en maskin? För att kunna svara dig utifrån min bästa förmåga behöver jag all data. Kan du ladda upp sammanställningen du har?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in