Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-11-23, 09:33
Medlem
Hej jag har nu fått en bedömning på en prövning där på provet så fick jag 86% och på labbrapporten så fick jag ett C. Vilket betyg borde detta då bli?
Citera
2021-03-17, 11:46
Medlem
Hej! Är det någon som har gått på NTI-skolan och studerat Historia, hur var den muntliga examinationen?
Citera
2021-03-23, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woho2323
Hej! Är det någon som har gått på NTI-skolan och studerat Historia, hur var den muntliga examinationen?

Väldigt simpel. Läs igenom samtliga svar och uppgifter du har gjort under kursens gång. Ha dem öppna i olika fönster i webbläsaren under samtalet. Var inte pressad eller stressad om du behöver ta pauser under muntliga examinationen, säg att du behöver bara lite betänketid för att formulera ditt svar medans du googlar eller kollar igenom gamla svar.
Citera
2021-03-29, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helenax123
jag ska ha betygsamtal snart i biologi där jag fick A på labbrapporten men B på provet. tror ni jg har en chans att få ett A i slutbetyg?

Hur gick denna prövning? Är i samma sits som du var inför ansökan till högskolan och undrar om du kan flika in med lite erfarenhet. Vilka ämnen läste du upp hos NTI och vilka upplevde du som lättast?
Citera
2021-03-31, 17:22
Medlem
Någon som läst biologi 1?
Citera
2021-05-20, 19:17
Medlem
Någon som läst Matematik 4? Hur ser proven och examinationsuppgifterna ut?
Citera
2021-05-26, 10:40
Medlem
pulverhonungs avatar
Betygssamtal/muntlig examination i matten hur funkar det? Är urkass på matte och har i ärlighetens namn tagit en del hjälp av en kompis under proven, kommer det köra sig nu när man behöver snacka och kanske redovisa sina svar/svara på nya uppgifter eller hur går dessa samtal till?
Senast redigerad av pulverhonung 2021-05-26 kl. 10:43.
Citera
2021-06-09, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Betygssamtal/muntlig examination i matten hur funkar det? Är urkass på matte och har i ärlighetens namn tagit en del hjälp av en kompis under proven, kommer det köra sig nu när man behöver snacka och kanske redovisa sina svar/svara på nya uppgifter eller hur går dessa samtal till?

Du behöver kunna det som är klarat på proven. Så har du fått hjälp av en kompis och inte kan det själv behöver du läsa på nu inför betygssamtalet. Öva på det som är klarat på proven och testa förklara muntligt för din kompis.
Citera
2021-09-06, 02:12
Medlem
Jag läser på Nti-skola och behöver samhälle 1b uppgifter.
Citera
2021-09-09, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung

Hej, undrar hur det gick för dig i matten? Vilka frågor fick du på betygssamtalet? När jag hade mitt betygssamtal fick jag tre random frågor på den betygsnivå jag har presterat i andra prov. Du är inte kunde svara på någon utav dessa tre så fick jag underkänt i hela kursen. De är så fräcka. Det var även en fråga som jag inte kunde svara på under provet som kom med på betygssamtalet, så det var oviktigt att den kom upp på den betygssamtal där jag förmodligen inte heller skulle kunna svara på. Jag vet inte vad dessa lärare har rökt, men denna skola suger verkligen. Hur lätt som helst är det i alla fall att få betyget E i kursen.
Citera
2021-09-09, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonna3899
Jag läser på Nti-skola och behöver samhälle 1b uppgifter.

Gå med i denna grupp så kan du få hjälp utav andra som har läst i kursen och bolla idéer med de: https://discord.gg/SHymc2fY43
Citera
2021-09-09, 17:40
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lizardangie
Hej, undrar hur det gick för dig i matten? Vilka frågor fick du på betygssamtalet? När jag hade mitt betygssamtal fick jag tre random frågor på den betygsnivå jag har presterat i andra prov. Du är inte kunde svara på någon utav dessa tre så fick jag underkänt i hela kursen. De är så fräcka. Det var även en fråga som jag inte kunde svara på under provet som kom med på betygssamtalet, så det var oviktigt att den kom upp på den betygssamtal där jag förmodligen inte heller skulle kunna svara på. Jag vet inte vad dessa lärare har rökt, men denna skola suger verkligen. Hur lätt som helst är det i alla fall att få betyget E i kursen.
Hade fuskat mig igenom kursen hehe, antar att det är därfor dom har dessa betgyssamtal så att dom ser att man verkligen pluggat, fick som dig ett par 3-4 frågor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in