2021-05-20, 11:18
Bannlyst
Har skapat ett konto som jag vill använda för andra typer av ämnen.

Jag använde temp mail har väntat i snart 30 min utan att få någon verifiering, jag kan bekfärta att jag är bakom kontot genom att logga in, när jag försökte skicka PM med kontot till admin och mod så stod det att jag ej hade behörighet.

hur kan jag göra för att bekräfta med annat mail?
Senast redigerad av DeadJewsGoodNews 2021-05-20 kl. 11:28.
Citera
2021-05-20, 12:59
Medlem
isbiten123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeadJewsGoodNews
Har skapat ett konto som jag vill använda för andra typer av ämnen.

Jag använde temp mail har väntat i snart 30 min utan att få någon verifiering, jag kan bekfärta att jag är bakom kontot genom att logga in, när jag försökte skicka PM med kontot till admin och mod så stod det att jag ej hade behörighet.

hur kan jag göra för att bekräfta med annat mail?
Verkar vara vanligt problem, vilken mailtjänst är det?
Citera
2021-05-20, 13:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av isbiten123
Verkar vara vanligt problem, vilken mailtjänst är det?
https://www.emailondeck.com/
Citera
2021-05-20, 13:32
Medlem
isbiten123s avatar
Citat:
https://www.emailondeck.com/
ok då verkar problemet vara hos flashback då det inte verkar vara en specifik mailtjänst, du har givietvis kollat skräpmappen?
Undrar om de kontona som aldrig aktiveras räknas med i antallet medlemmar?
Citera
2021-05-20, 13:41
Medlem
Strychnos avatar
Det fungerar inte att registrera sig med alla mailtjänster, det skickas inget verifieringsmail alls från flashback till vissa.
Det är några få temporära och anonymiseringsmailtjänster som inte funkar(kommer inte ihåg vilka), samt mail.com.
Och nej, för den som tror att det fastnar i spamfiltret kan jag meddela att så inte är fallet.

Om du inte fått något verifieringsmail så finns det tyvärr inget du kan göra. Enda är att använda någon av dom vanliga, gmail, outlook, yahoo, etc, och registrera ännu ett konto.
Eller testa dig fram med några olika tempmailtjänster och skapa några skräpflashback-konton tills du hitter en tjänst som fungerar.

Det är ett jävla ofog att det inte funkar med alla mailtjänster.
Citera
2021-05-20, 13:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av isbiten123
ok då verkar problemet vara hos flashback då det inte verkar vara en specifik mailtjänst, du har givietvis kollat skräpmappen?
Undrar om de kontona som aldrig aktiveras räknas med i antallet medlemmar?
Jag har kollat exakt allt. När jag använt andra har det fungerat oftare, men denna var första gången. Jag tror moderator eller admin kan aktivera dom om man bevisar att man äger kontot, jag kan ju göra det, jag skapade det idag och kan logga in osv.

Jag kan även byta profilbild till något som admin eller moderator vill för att bekräfta att jag äger kontot om dom nu vill.
Citera
2021-05-20, 13:47
Medlem
isbiten123s avatar
Citat:
Jag har kollat exakt allt. När jag använt andra har det fungerat oftare, men denna var första gången. Jag tror moderator eller admin kan aktivera dom om man bevisar att man äger kontot, jag kan ju göra det, jag skapade det idag och kan logga in osv.

Jag kan även byta profilbild till något som admin eller moderator vill för att bekräfta att jag äger kontot om dom nu vill.
skit i det och skapa en ny användare....
Citera
2021-05-20, 14:40
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
Det fungerar inte att registrera sig med alla mailtjänster, det skickas inget verifieringsmail alls från flashback till vissa.
Det är några få temporära och anonymiseringsmailtjänster som inte funkar(kommer inte ihåg vilka), samt mail.com.
Och nej, för den som tror att det fastnar i spamfiltret kan jag meddela att så inte är fallet.

Om du inte fått något verifieringsmail så finns det tyvärr inget du kan göra. Enda är att använda någon av dom vanliga, gmail, outlook, yahoo, etc, och registrera ännu ett konto.
Eller testa dig fram med några olika tempmailtjänster och skapa några skräpflashback-konton tills du hitter en tjänst som fungerar.

Det är ett jävla ofog att det inte funkar med alla mailtjänster.
Varför informerar Flashback inte om det då, alternativt fixar problemet? Hela forumkoden verkar falla ihop, vad sysslar de med bakom kulisserna?
Citera
2021-05-20, 20:54
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugmag-se
Varför informerar Flashback inte om det då, alternativt fixar problemet? Hela forumkoden verkar falla ihop, vad sysslar de med bakom kulisserna?

Jag tror varken admins eller teknikerna vet om det, eller så bryr dom sig inte.
Citera
2021-05-21, 13:27
Bannlyst
Ska någon av er ge ett svar eller

#Tinuviel

#admin

#Gordon Blixt

#najas
Citera
2021-05-21, 15:01
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugmag-se

Att det inte fungerar på vissa tempmail-hemsidor tror jag knappast de lägger någon tid på.
Citera
2021-05-21, 18:58
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Att det inte fungerar på vissa tempmail-hemsidor tror jag knappast de lägger någon tid på.
Det funkar inte på vissa riktiga mailleverantörer heller enligt min erfarenhet. Hur som helst så borde de informera om att tempmail-sidor inte fungerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in