2021-05-19, 10:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Alltså jag tycker Tusse är bra, men Million Voices är ju en BLM -manifestation i framträdande, nummer och låten.
Det är väl dock INTE han som skrivit låten själv, eller hur?
Och då vänder det sig lite i magen att någon låtskrivare tycker det är så lämpligt att han ska framföra låten.
Det känns manipulativt.

I det hänseendet blir framträdandet tillgjort om ni fattar. Och därför uppskattar jag det inte.
Även om låten och framförandet var rätt bra.

Jag tycker som sagt Tusse är bra men konceptet ger avsmak för att det är så arrat. "Vi använder Tusse som gjort bra ifrån sig så kan vi manifestera den här BLM-rörelsen (en rörelse som faktiskt inte har varit uppriktig)".

Så nej, på det sättet känns inte bidraget så roligt.
Och jag gör ju inte vågen över Tusse i detta koncept.

Men han kan släppa skiten och göra egna grejer sen kanske?

Omöjligt att Tusse vinner. Öststatsländerna skiter fullständigt i BLM och de hatar svarta ! Dessutom en den svarte en hen.
Säger inte att det är fel att han representerar Sverige, men vill man vinna tror jag Henpersoner och svarta är fel väg....
Citera
2021-05-19, 12:29
Medlem
Han ser ut som Whoopie Goldberg.
Citera
2021-05-19, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poeten-Goethe

Inte vara taskig mot Whoopie Goldberg!
Citera
2021-05-19, 18:59
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Ja bra röst har han, men jag såg honom på tv i morse och nu tycker jag det har gått för långt med allt blingbling. Han såg ut som en julgran och han hade några underliga, högklackade "boots" på sig. Det såg ut som damskor, med rätt höga klackar. Jag undrar vad som är meningen med det hela. Jag hoppas nästan att det är för att han vill provocera.
Det är en hon som vill bli han, kommer säkerligen komma ut vad det lider.
Citera
2021-05-19, 19:14
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det är en hon som vill bli han, kommer säkerligen komma ut vad det lider.
Det tror jag faktiskt inte på. Han har helt normal manlig röst. Men jag respekterar din åsikt. Tänker inte börja tjafsa.
Citera
2021-05-19, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Det tror jag faktiskt inte på. Han har helt normal manlig röst. Men jag respekterar din åsikt. Tänker inte börja tjafsa.

Ge honom några år och mogna så får väll vi se. Tusse är bara 17år, knappast en ålder då man är säker på sin identitet
Citera
2021-05-19, 21:32
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poeten-Goethe
Haha ja liknelsen är spot on
Citera
2021-05-19, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Ge honom några år och mogna så får väll vi se. Tusse är bara 17år, knappast en ålder då man är säker på sin identitet

Tusse är 19 år...
Citera
2021-05-20, 09:33
Medlem
SvartaBockens avatar
Namnet Tusse är väl inte internationellt gångbart? Kanske han kan kalla sig Tushie när han slår igenom utomlands.
Citera
2021-05-20, 09:42
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Episk tråd.

Här sitter en massa misslyckade Flashbacksrasister i sina nätundertröjor i smutsig lägenhet och hatar.
Mot en kille som tagit sig från fattiga förhållanden i Kongo, kom till Sverige för bara 6 år sedan som 13-åring och nu talar helt perfekt svenska helt utan spår av annat än Dalarna (troligtvis större ordförråd än Flashbacksrasisten själv).
Nu genererar han ett BNP som troligtvis är ca 100-1000 gånger större än vad Flashbacksrasisten gör.

Jag hatar inte! Jag bara frågade om Tusse var homosexuell, vilket det tyder på med hans stil samt sång. Om han är bög eller inte har inget med hat att göra. Jävla trams.
Citera
2021-05-20, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Episk tråd.

Här sitter en massa misslyckade Flashbacksrasister i sina nätundertröjor i smutsig lägenhet och hatar.
Mot en kille som tagit sig från fattiga förhållanden i Kongo, kom till Sverige för bara 6 år sedan som 13-åring och nu talar helt perfekt svenska helt utan spår av annat än Dalarna (troligtvis större ordförråd än Flashbacksrasisten själv).
Nu genererar han ett BNP som troligtvis är ca 100-1000 gånger större än vad Flashbacksrasisten gör.
"Tagit sig från", vem tror du bekostat hans uppehälle? Och nu gör han "karriär" som inkvoterad svart med vita låtskrivares produktion.. duktigt.. får väl anta att du är konsekvent och tkr israel också ska importera 100 000 negrer och araber per år? tur han är bög och allmänt feminin så kanske vi slipper massa våldtäkter av just denne iaf. (sånt bryr sig ju inte "antirasister" om dock..)
Citera
2021-05-20, 13:06
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
"Tagit sig från", vem tror du bekostat hans uppehälle? Och nu gör han "karriär" som inkvoterad svart med vita låtskrivares produktion.. duktigt.. får väl anta att du är konsekvent och tkr israel också ska importera 100 000 negrer och araber per år? tur han är bög och allmänt feminin så kanske vi slipper massa våldtäkter av just denne iaf. (sånt bryr sig ju inte "antirasister" om dock..)
Måste man skräna om afrikaner just i Tussetråden? Han verkar så ungdomligt snäll och trevlig.
Det är ingen som vet om han är bög. Det är än så länge bara en flashbacksanning.
Det var fler män än Tusse som hade högklackat i Eurovisionsemifinalen i tisdags, vilket jag tycker är anmärkningsvärt eftersom jag alltid har tyckt att det är en symbol för kvinnlig underkastelse: lid och inbilla dig att du är sexig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in