2021-05-20, 08:27
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Det var boxningsklubben Gefle Legend Club. Här är Raad på bild:

https://www.gd.se/artikel/genom-idrottsklubb-vill-de-integrera-manniskor
Före det tror jag han ledde en i Umeå. Vet inte vad den kallades. Även det var en boxningsklubb.
Citera
2021-05-20, 08:56
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Grundkurs i källkritik - Prov

Fråga 1:

Du talar med en person som du vet har intimt umgänge med en i islamist. Personen kan ha att vinna på att inte berätta hela sanningen. Vad gör du?

1) Köper det personen säger rakt av.
2) Ifrågasätter det personen säger.
3) Ifrågasätter det personen säger och utreder vad som egentligen har hänt.
Citera
2021-05-20, 09:12
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Före det tror jag han ledde en i Umeå. Vet inte vad den kallades. Även det var en boxningsklubb.

Umeå Legends Club. OBS: plural på "Legends" i Umeå och singular på "Legend" i Gävle.
Citera
2021-05-20, 09:26
Medlem
Svennis7254s avatar
Tagen från Raads Facebook 31/10 2020

""Idag, den 31 oktober, är det exakt ett år sedan jag släpptes fri från förvaret där jag under sex månader charmigt frihetsberövad av Sveriges Säkerhetspoliser, falskt anklagad utan bevis. Allt skedde i demokratins namn och för att skydda demokratin. Processen jag fick vara med om var odemokratisk, det fanns inga bevis och inte ens en tydlig beskrivning av anklagelsen.
Jag har inte förändrats ett dugg, jag är samma Raad med samma värderingar och samma mod.
Men jag vet att sanningen en dag kommer segra och att jag kommer få upprättelse.
Jag vinner detta förr eller senare""

Detta innebär att han suttit på i förvar fram till 31/10 2019, Ekots första inlägg är 25/10 och bilen har fått P Bot i Stockholm 28/11 2019

Detta är något som inte stämmer

Gick fort !!
Citera
2021-05-20, 09:37
Medlem
***s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
Tagen från Raads Facebook 31/10 2020

""Idag, den 31 oktober, är det exakt ett år sedan jag släpptes fri från förvaret där jag under sex månader charmigt frihetsberövad av Sveriges Säkerhetspoliser, falskt anklagad utan bevis. Allt skedde i demokratins namn och för att skydda demokratin. Processen jag fick vara med om var odemokratisk, det fanns inga bevis och inte ens en tydlig beskrivning av anklagelsen.
Jag har inte förändrats ett dugg, jag är samma Raad med samma värderingar och samma mod.
Men jag vet att sanningen en dag kommer segra och att jag kommer få upprättelse.
Jag vinner detta förr eller senare""

Detta innebär att han suttit på i förvar fram till 31/10 2019, Ekots första inlägg är 25/10 och bilen har fått P Bot i Stockholm 28/11 2019

Detta är något som inte stämmer

Gick fort !!
Det borde väl finnas besöksloggar på förvaret? Hur länge har de träffats? Kanske rentav innan han hamnade på förvaret?
Citera
2021-05-20, 09:46
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ***
Det borde väl finnas besöksloggar på förvaret? Hur länge har de träffats? Kanske rentav innan han hamnade på förvaret?

Det var just detta jag också undrade över, hur länge har de träffats..
Citera
2021-05-20, 10:48
Medlem
***s avatar
Citat:
Det var just detta jag också undrade över, hur länge har de träffats..
Man undrar ju om vem som tog initiativet. Hon var ju även inblandad i rättegången mot Rakhmat Akilov.

Hon har ljugit för sina vänner enligt dem. Hon tycks vara överintresserad av islamism. Hon vill, vad det verkar, medvetet använda sina artiklar för att skapa opinion mot att man agerar mot islamister. Hennes chefer inom SR ljuger uppenbarligen och skyddar henne.

Det luktar rätt illa.
Citera
2021-05-20, 11:21
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Man undrar ju om vem som tog initiativet. Hon var ju även inblandad i rättegången mot Rakhmat Akilov.

Hon har ljugit för sina vänner enligt dem. Hon tycks vara överintresserad av islamism. Hon vill, vad det verkar, medvetet använda sina artiklar för att skapa opinion mot att man agerar mot islamister. Hennes chefer inom SR ljuger uppenbarligen och skyddar henne.

Det luktar rätt illa.

Fanns även bilder på hans facebook daterad till 23 april 2020, där han står vid den restaurangen som ligger i hennes hus

Tycker Eko chefen borde på något sätt haft kännedom om att han varit hos henne, från April-September är ju ändå 5 månader, han kan inte ha missat det under den tiden
Citera
2021-05-20, 11:25
Medlem
***s avatar
Citat:
Fanns även bilder på hans facebook daterad till 23 april 2020, där han står vid den restaurangen som ligger i hennes hus

Tycker Eko chefen borde på något sätt haft kännedom om att han varit hos henne, från April-September är ju ändå 5 månader, han kan inte ha missat det under den tiden
Man kan nog konstatera att den "utredning" som SR själva påstått sig gjort är bullshit.
Citera
2021-05-20, 11:26
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Umeå Legends Club. OBS: plural på "Legends" i Umeå och singular på "Legend" i Gävle.

Han är registrerad som Spelare hos BK Legend, en klubb bildad 2017, en klubb som jag har för mig är sprungen ur Gefle IF (var en massa killar som slutade hos Gefle för ett antal år sedan som bildade den.enligt uppgifter)

BK Legend har knappt någon ungdomsverksamhet
Citera
2021-05-20, 11:28
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Man kan nog konstatera att den "utredning" som SR själva påstått sig gjort är bullshit.

Det låter så, både Benkö och KWW slingrar ju sig

Grattis till den som skall utreda soppan och är extern
Citera
2021-05-20, 11:37
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Det luktar rätt illa.

Något man undrar är om hon själv blivit en islamist? Eller om hon är det mest extrema exemplet hittills på hur långt en vänstertjej kan gå i syfte att hjälpa islamister?

Som bekant så flörtar ofta vänstern med muslimer och islamism. Normalt så brukar det dock vara inom anständiga gränser, men här verkar det ha spårat ur totalt.

Förmodligen så har romantiska känslor fått henne att tappa allt omdöme. Fattas nu bara att hon även sätter på slöjan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in