2021-05-19, 20:01
Medlem
WimHofs avatar
Sverige har tydligen väldigt många fall av allvarliga biverkningar.

https://www.technocracy.news/sweden-damaging-side-effects-from-vaccines-tops-31000/
2021-05-19, 22:10
Medlem
Lasbond3000s avatar
Lite uppdatering om min vaccination.

Här i veckan fick jag min andra dos av Astra zenecas (AZ) vaccin.
Undslapp feber, frossa och hjärtklappning som jag fick efter första dosen.
Dagen efter hade jag ont i armen som jag fick sprutan i.
Idag, två dagar efter, är jag bara lite öm på stickstället.

Fyra veckor efter att jag tog första dosen gjorde jag ett antikroppstest och detta kunde påvisa att jag har/hade antikroppar.
AZ är känt för att ge starkt immunsvar med immunitet redan efter första dosen.

Jag får säga att jag är imponerad över vad välorganiserat vaccinationsapparaten är även utanför sjukhusen.
2021-05-19, 23:00
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Reaktionen bedömdes av läkaren inte vara så pass allvarlig att det var motiverat att inte ge andra sprutan eller byta vaccin.
En anafylaktisk chock är - per definition - en allvarlig reaktion.
2021-05-19, 23:49
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitsippan_79
En anafylaktisk chock är - per definition - en allvarlig reaktion.
Inte enligt vårdcentralen i Enebyberg. Jag blev själv förvånad och tvekade lite, men då de inte behövde behandla med insulin eller liknande och jag inte behövde läggas in på sjukhus klassades det inte som allvarligt nog för att rekommendera ett annat vaccin.
2021-05-19, 23:51
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asploevet
Vem lyssnar du på i första hand?

Läkaren eller din kropp?
Jag har en autoimmun sjukdom och lyssnar i första hand på riskerna med att bli smittad med corona.
2021-05-19, 23:54
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
Märkligt... men iof du kanske hade större risk med covid?
Ja, jag blev förvånad. Jag var övertygad om att de skulle byta vaccin. Reaktionen hade knappt noterats i min journal. Ja, jag är i en riskgrupp och vill inte ha covid.
2021-05-20, 00:51
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Citat:
Inte enligt vårdcentralen i Enebyberg. Jag blev själv förvånad och tvekade lite, men då de inte behövde behandla med insulin eller liknande och jag inte behövde läggas in på sjukhus klassades det inte som allvarligt nog för att rekommendera ett annat vaccin.
Var du på en vårdcentral med anafylkatisk chock? Självklart ger de adrenalin (inte insulin) i väntan på ambulans när det är frågan om en anafylaktisk chock. Om du fick gå hem så kan jag garantar att du INTE hade diagnosen anafylaxi.
2021-05-20, 03:24
Medlem
Citat:
Ja, jag blev förvånad. Jag var övertygad om att de skulle byta vaccin. Reaktionen hade knappt noterats i min journal. Ja, jag är i en riskgrupp och vill inte ha covid.
Då är nog rätt beslutet ändå
2021-05-20, 08:05
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitsippan_79
Var du på en vårdcentral med anafylkatisk chock? Självklart ger de adrenalin (inte insulin) i väntan på ambulans när det är frågan om en anafylaktisk chock. Om du fick gå hem så kan jag garantar att du INTE hade diagnosen anafylaxi.
Ja, jag var på Enebybergs vårdcentral med anafylaktisk chock. Nej, de gav inte insulin eller något annat. Nej, de ringde inte efter ambulans. Ja, jag fick gå hem efter ett par timmar då hjärtat slog normalt igen. Ja, diagnosen var anafylaxi.
2021-05-21, 12:07
Medlem
Mr.Sounds avatar
Citat:
Reaktionen bedömdes av läkaren inte vara så pass allvarlig att det var motiverat att inte ge andra sprutan eller byta vaccin.

Får man då fråga vilken autoimmun sjukdom du har som fick dig överväga vaccinering?
2021-05-21, 13:46
Medlem
enlightenmentbeds avatar
Har 50åriga föräldrar som vill vaccinera sig för att slippa hamna på IVA och vara "dödssjuk" i ett halvår.

Har någon något bra motargument för det?

Dom känner folk IRL i deras ålder som blivit hårt drabbade av covid. Jag säger att vaccinet kan döda dom men det biter inte.
2021-05-21, 14:58
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Sök själv! Finns svart på vitt. Tidigare stoppade man vaccin där en bråkdel avlidit. Antar att du tagit injektionen själv. Att kalla det vaccin är att mörka sanningen så fel av mig att kalla det vaccin.

Nytta/risk är det som styr om man ska stoppa eller inte. Överväger nyttan risken så kommer man fortsätta, oavsett om folk dör på löpande band.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in