2021-05-16, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Jag förstod att du menade det. Sedan så är vaccinet ute ur kroppen efter ett tag.
Sant! 🙂
2021-05-17, 20:16
Medlem
About one in 100,000 people who received the Pfizer coronavirus vaccine suffered from myocarditis – an inflammation of the heart muscle – a preliminary report redacted by the committee of experts tasked by the Health Ministry to monitor the inoculation’s side effect has found, Channel 12 reported on Friday.

The leaked document showed that most cases were reported among young men aged 18-30. A total of 62 cases of myocarditis have occurred so far in Israel around the time of the vaccination, 56 of them after the second dose. Some 55 cases occurred among men.

https://www.jpost.com/health-science/covid-19-israel-finds-possible-link-between-vaccine-myocarditis-cases-666237
2021-05-18, 20:26
Medlem
korrektamund0s avatar
Fick igår min andra dos av Pfizer-vaccinet. Då jag fick en anafylaktisk chock vid första sprutan var jag ganska nervös men det gick nu helt utan bekymmer. Hade lite feber på kvällen och det ömmar lite vid sticket men annars inga problem.
2021-05-18, 20:38
Medlem
AndersTengells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esrum
About one in 100,000 people who received the Pfizer coronavirus vaccine suffered from myocarditis – an inflammation of the heart muscle – a preliminary report redacted by the committee of experts tasked by the Health Ministry to monitor the inoculation’s side effect has found, Channel 12 reported on Friday.

The leaked document showed that most cases were reported among young men aged 18-30. A total of 62 cases of myocarditis have occurred so far in Israel around the time of the vaccination, 56 of them after the second dose. Some 55 cases occurred among men.

https://www.jpost.com/health-science/covid-19-israel-finds-possible-link-between-vaccine-myocarditis-cases-666237

Det kunde man misstänka redan när Israel rapporterade om ökade hjärtinfarkter. Då kopplade man det dock inte till vaccinet, men lägger man ihop 1+1 så börjar man förstå. Spikproteinet har helt enkelt lett till vaskulära skador.

Citat:
The cause behind this renewed increase in Israeli all-cause mortality appears to be unclear. According to Israeli newspaper YNet, the director of an Israeli clinic explained that they are currently seeing “a murky wave of heart attacks”. The director believes that this might be due to the “persistent stressful situation” and the “neglect of preventive medical care”.

https://swprs.org/israel-why-is-all-cause-mortality-increasing/
2021-05-18, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengell
Det kunde man misstänka redan när Israel rapporterade om ökade hjärtinfarkter. Då kopplade man det dock inte till vaccinet, men lägger man ihop 1+1 så börjar man förstå. Spikproteinet har helt enkelt lett till vaskulära skador.

https://swprs.org/israel-why-is-all-cause-mortality-increasing/

Ja, och detta var de akuta fallen. Vi får hoppas att det inte leder till mer långvariga problem för fler.
2021-05-18, 22:11
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Fick igår min andra dos av Pfizer-vaccinet. Då jag fick en anafylaktisk chock vid första sprutan var jag ganska nervös men det gick nu helt utan bekymmer. Hade lite feber på kvällen och det ömmar lite vid sticket men annars inga problem.
Du fick en anafylaktisk chock av första och tog ändå andra?
2021-05-18, 23:53
Medlem
Mr.Sounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitsippan_79

Tänkte samma sak, undra om någon med jordnötsallergi gjort detsamma...menar va fan, yolo!
2021-05-19, 10:59
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitsippan_79
Ja. Läkaren rådde mig att ta andra dosen.
2021-05-19, 11:05
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sound
Tänkte samma sak, undra om någon med jordnötsallergi gjort detsamma...menar va fan, yolo!
Reaktionen bedömdes av läkaren inte vara så pass allvarlig att det var motiverat att inte ge andra sprutan eller byta vaccin.
2021-05-19, 11:23
Medlem
Citat:
Reaktionen bedömdes av läkaren inte vara så pass allvarlig att det var motiverat att inte ge andra sprutan eller byta vaccin.
Märkligt... men iof du kanske hade större risk med covid?
2021-05-19, 12:50
Medlem
asploevets avatar
Citat:

Vem lyssnar du på i första hand?

Läkaren eller din kropp?
2021-05-19, 13:48
Medlem
Citat:
Jo ,säkert,troll!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in