2021-05-10, 09:02
Medlem
Grattis Forex kunder som hamnar hos migrantvänliga icabanken.
ICABanken var den enda "bank" som ville ge ut bakkort till alla inv.
Citera
2021-05-10, 10:46
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tsoder

Men att ICABanken var den enda bank som valde att göra det, det tycker jag man borde
se som något bra och väldigt positivt.
Citera
2021-05-10, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tsoder

Det var ju jävligt smart - de får pengar av staten o ICA var snabba för att få dem att handla smidigt där.

Om jag öppnar ICA-bankkonto - hur var kan jag hämta/sätta in cash o hur mycket i stöten
Citera
2021-05-10, 11:11
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Det var ju jävligt smart - de får pengar av staten o ICA var snabba för att få dem att handla smidigt där.

Om jag öppnar ICA-bankkonto - hur var kan jag hämta/sätta in cash o hur mycket i stöten

Sätt in pengar*

Du kan sätta in kontanter direkt i kassan på ICA med hjälp av ditt kort och din kortkod, pengarna kommer in på kontot direkt. Du kan sätta in upp 8 000 kronor under en 30-dagarsperiod. Tänk på att till enskilda ICA-butiker kan ha begränsningar vad det gäller möjligheten att kunna ta emot mynt för insättning.

Ta ut pengar*

Med ett av ICA Bankens bankkort så kan du göra kontantuttag i de flesta ICA-butiker, samt i uttagsautomater i hela världen. Hur mycket man kan ta ut i en bankomat är 5 000 kronor per tillfälle i en uttagsautomat, och 3 000 kronor per tillfälle i ICA-butiken. Du kan maximalt ta ut 15 000 kronor under en fyradagarsperiod.

För dig med bankkort från Swedbank, Handelsbanken och Länsförsäkringar (ej kreditkort eller företagskort) kan uttag i kassan göras med upp till 2 000 kronor per uttag och mån av kontanter. Kortutgivaren kan ha andra begränsningar.

Avrundning i kassan*

Du kan avrunda upp till 200 kronor vid ett köp. Om du vill ta ut mer kontanter hänvisar vi till butikens uttagsautomat eller ett separat uttag i kassan om uttagsautomat saknas i butiken.
Citera
2021-05-10, 11:13
Citat:
Ursprungligen postat av m11080
Sätt in pengar*

Du kan sätta in kontanter direkt i kassan på ICA med hjälp av ditt kort och din kortkod, pengarna kommer in på kontot direkt. Du kan sätta in upp 8 000 kronor under en 30-dagarsperiod. Tänk på att till enskilda ICA-butiker kan ha begränsningar vad det gäller möjligheten att kunna ta emot mynt för insättning.

Ta ut pengar*

Med ett av ICA Bankens bankkort så kan du göra kontantuttag i de flesta ICA-butiker, samt i uttagsautomater i hela världen. Hur mycket man kan ta ut i en bankomat är 5 000 kronor per tillfälle i en uttagsautomat, och 3 000 kronor per tillfälle i ICA-butiken. Du kan maximalt ta ut 15 000 kronor under en fyradagarsperiod.

För dig med bankkort från Swedbank, Handelsbanken och Länsförsäkringar (ej kreditkort eller företagskort) kan uttag i kassan göras med upp till 2 000 kronor per uttag och mån av kontanter. Kortutgivaren kan ha andra begränsningar.

Avrundning i kassan*

Du kan avrunda upp till 200 kronor vid ett köp. Om du vill ta ut mer kontanter hänvisar vi till butikens uttagsautomat eller ett separat uttag i kassan om uttagsautomat saknas i butiken.

Win-Win Situation
Citera
2021-05-14, 09:30
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
Flyttdatum att hålla koll på - Ni som har konton som ska flyttas över

*Fredag 14 maj
Sista dagen du kan använda kort och konton på FOREX Bank. FOREX kundcenter har öppet fram till klockan 18, och på internetbanken kan du logga in och göra bankärenden fram till klockan 20.

Lördag 15 maj
Under natten och dagen flyttas alla lån och saldot på alla konton över till ICA Banken. Så snart dina banktjänster har flyttats över blir dina konton upplåsta hos ICA Banken och du kan göra bankärenden i internetbanken eller i ICA Bankens app. Har du frågor om dina banktjänster ska du från och med denna dag vända dig till ICA Bankens kundservice. Om du har bankkort är detta första dagen då du kan aktivera ditt nya ICA Bankkort.

Måndag 17 maj
Den första bankdagen hos ICA Banken efter flytten, då du kan börja göra betalningar och insättningar från och till ditt nya konto/dina nya konton.

Info: https://www.icabanken.se/kundservice...ll-ica-banken/

Spännande att följa detta om ett ev. haveri kan bli av, då runt
235 000 konton ska flyttas till ICA.

*
- Idag Fredag är det sista dagen att komma åt era Forexkonton -

Citera
2021-05-17, 06:29
Måndag 17 maj
Den första bankdagen hos ICA Banken efter flytten

Har bara detta som ett extrakonto, verka ju fungera, återstår att se under veckan
Citera
2021-05-20, 07:49
Hur många fick en värdecheck från Forex
i dagarna som tack?

Nu återstår det bara hur Forex ska överleva på enbart på valuta växel, tydligen har
de sparkat en stor del av personalstyrkan då ICA Banken tog över alla bankkunder.
Citera
2021-05-22, 19:41
Medlem
bjornebarns avatar
Hur fittiga är ICA vad gäller penningtvättsutredningar? Jag skickar varje månad en större summa pengar från Schweiz, och med Forex har jag aldrig haft några problem. Jag är dock rädd att ICA kommer börja spärra konton och ha sig när jag befinner mig utomlands. Jag har dock förberett med två alternativ ifall de skulle krångla.
Citera
2021-05-25, 17:16
Stora problem hos ICA Banken

Inloggningen har tjurat ihop, pallar väl inte trycket.
https://live.aftonbladet.se/supernyt...nken.m0StsTwW3
Citera
2021-11-06, 16:56
Medlem
vad tycker ni om ica bankens kundservice?
jag skickade meddelande till dom via appen i fredags och ännu inte fått svar.
Står dom skaha öppet kundservice även på helger.
Citera
2021-11-06, 18:09
Medlem
sigurts avatar
ICA-banken har totalt stoppat cryptoköp via deras kort.

Sen upptäckte vi att det ej går att köpa robux via vårt ICA-kort. Helt stört, Roblox är ett börsnoterat företag, alla barn spelar och vill att man köper Robux (ingame-pengar)

Varför bestämmer ICA vad jag ska köpa o h inte köpa? Är det rätt väg att gå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in