2021-05-19, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Passionsdricka man kunde få i glasflaskor saknar jag.
1969 När jag bodde i Köping kom Dricka bilen från Guttsta Bryggeri in på Gårdarna , då fick jag köpa Hallonsoda i flaska den smaken glömmer jag aldrig
Citera
2021-05-19, 23:41
Medlem
Fantomendrickan smaka hallon/ lakrits, den var inte god. Trocadero och julmust är en unika svenska smaker som bör bevaras till eftervärlden.
Citera
2021-05-19, 23:47
Medlem
Parisarens avatar
Den absolut varsta laskupplevelsen var en svensk kolsyrad chockladlask som lanserades mitten/andra halvan av 80-talet och fanns pa marknaden max 6 manader. Den var tapperad i datidens svenska standard 33cl flaska och sag verkligen fint chokladigt inbjudande ut men var helt vidrig i och med kombinationen med kolsyran. Besvikelsen var brutal och direkt motbjudande redan efter forsta slurken.

Tror den portfoljlanserades i samma veva som "Virre Blatira" och en del andra med dito balla namn dar alla foll fort i glomska och salde uselt. Undrar vad som hande med marknadschefen efter detta

Men vad fan hette lasken?!
Citera
2021-05-19, 23:49
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bul-11-33
Fantomendrickan smaka hallon/ lakrits, den var inte god. Trocadero och julmust är en unika svenska smaker som bör bevaras till eftervärlden.

Okej hallon lakrits alltså med blå färg, intressant. Påminner kanske lite om den där godisklubban som var svart inkl röd (hallonlakrits) Trocadero är mycket fin dricka och jul-påskmust, bordsdricka är klassiska smaker som passar till mycket mat man får för sig att laga

Jättekul att så många svarade snabbt så här i början och roligt att läsa som tex Parisarens inlägg mfl
Senast redigerad av Sladdaren 2021-05-19 kl. 23:51.
Citera
2021-05-19, 23:52
Medlem
tastass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parisaren

Zingo Choklad
Citera
2021-05-19, 23:53
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Den absolut varsta laskupplevelsen var en svensk kolsyrad chockladlask som lanserades mitten/andra halvan av 80-talet och fanns pa marknaden max 6 manader. Den var tapperad i datidens svenska standard 33cl flaska och sag verkligen fint chokladigt inbjudande ut men var helt vidrig i och med kombinationen med kolsyran. Besvikelsen var brutal och direkt motbjudande redan efter forsta slurken.

Tror den portfoljlanserades i samma veva som "Virre Blatira" och en del andra med dito balla namn dar alla foll fort i glomska och salde uselt. Undrar vad som hande med marknadschefen efter detta

Var det den här? Zingo choklad läsk
https://www.google.com/search?q=zingo+choklad&rlz=1C1BYYL_svSE949SE950&sx srf=ALeKk03hYqLqLCn8K4-LVjc0kderC65IVg:1621461146530&source=lnms&tbm=isch &sa=X&ved=2ahUKEwi_iZ-93dbwAhVXFVkFHX5NCOUQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1536&bih=7 54#imgrc=xWZIWiLnyQ5n1M

http://nostblog.blogspot.com/2011/06/hur-smakade-choklad-zingo.html
Citera
2021-05-19, 23:55
Medlem
tastass avatar
Vet inte om Zeunerts fortfarande för sin Portello Extra, har inte sett den på länge men det är ju inte heller att förvänta här nere i Svealand. Hur som är det en rktig pärla till läskedryck, klasser bättre än den Portello som Vasa tappar upp.
Citera
2021-05-19, 23:57
Medlem
Parisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Var det den här? Zingo choklad läsk
https://www.google.com/search?q=zingo+choklad&rlz=1C1BYYL_svSE949SE950&sx srf=ALeKk03hYqLqLCn8K4-LVjc0kderC65IVg:1621461146530&source=lnms&tbm=isch &sa=X&ved=2ahUKEwi_iZ-93dbwAhVXFVkFHX5NCOUQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1536&bih=7 54#imgrc=xWZIWiLnyQ5n1M

http://nostblog.blogspot.com/2011/06/hur-smakade-choklad-zingo.html

Nej, for Zingo Choklad var val 70-tal och upphorde val lika fort som efterfoljaren pa 80-talet gissar jag.

Nar jag var barn pa 80-talet fanns bara en Zingo och det var apelsin. Sa det kom en till chockladlask, med unikt "ballt" namn, det ar denna jag menar.
Citera
2021-05-19, 23:58
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Passionsdricka man kunde få i glasflaskor saknar jag.

Tropiska smaker faller mig i smaken ochså gärna med ananas, citrus överlag men de innehåller oftast bara några få procent av annat som den egentligen heter dvs passionsfrukten
Citera
2021-05-20, 00:00
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Nej, for Zingo Choklad var val 70-tal och upphorde val lika fort som efterfoljaren pa 80-talet gissar jag.

Nar jag var barn pa 80-talet fanns bara en Zingo och det var apelsin. Sa det kom en till chockladlask, med unikt "ballt" namn, det ar denna jag menar.

Okej, då är jag inte så snabb på att finna den längre ;-) men det sladdar väl loss så småningom
Citera
2021-05-20, 00:15
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Tropiska smaker faller mig i smaken ochså gärna med ananas, citrus överlag men de innehåller oftast bara några få procent av annat som den egentligen heter dvs passionsfrukten

Passionsfrukt var det, så klart. Inte passionsdricka, haha.
Citera
2021-05-20, 00:40
Medlem
GormDenGamles avatar
Jag minns också en glasflaska, med 3 runda bollar. Grön. Krusbär?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in