2021-05-19, 22:11
Medlem
1:06:30 in i denna video pratar bitboycrypto om att bitcoin är till för att ändra hela systemet, finansiella systemet.
https://www.youtube.com/watch?v=Z1a5xSPnpf8

Men har han inte väldigt fel?
Menar, nån med många miljarder kan ju uppenbarligen manipulera även bitcoinmarknaden.

Så vad är det han syftar på?

Spelar väl ingen roll om banker äger 40 miljarder i fiat eller om de äger 40 miljarder i bitcoin?
Citera
2021-05-19, 22:13
Medlem
DrOutlaws avatar
Poängen är väl att med krypto så äger inte bankerna allting
Citera
2021-05-19, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Poängen är väl att med krypto så äger inte bankerna allting

Som jag sa, vad är skillnaden på om de äger 40 miljarder i fiat mot för om det äger 40 miljarder i bitcoin?

De kommer ju fortfarande va lika mycket rikare än du och jag oavsett om alla handlar med guldmynt/guldtackor, fiat, eller bitcoin. Och på så sätt ha lika mycket makt ändå.
Citera
2021-05-19, 22:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sergiorant
Som jag sa, vad är skillnaden på om de äger 40 miljarder i fiat mot för om det äger 40 miljarder i bitcoin?

De kommer ju fortfarande va lika mycket rikare än du och jag oavsett om alla handlar med guldmynt/guldtackor, fiat, eller bitcoin. Och på så sätt ha lika mycket makt ändå.
Nej. Det finns inte bitcoin nog för dem att köpa.

Ju mer dom köper, desto dyrare blir det, desto rikare blir säljarna.

Visst, de rika kommer ha råd att köpa Bitcoin, men det blir en maktförskjutning.

48 miljoner dollar miljonärer finns det. Dom får mindre än en halv bitcoin var, om man hade delat ut dem gratis till dem.
Ingen kommer dock ge dem några bitcoin gratis...
Citera
2021-05-19, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Nej. Det finns inte bitcoin nog för dem att köpa.

Ju mer dom köper, desto dyrare blir det, desto rikare blir säljarna.

Visst, de rika kommer ha råd att köpa Bitcoin, men det blir en maktförskjutning.

48 miljoner dollar miljonärer finns det. Dom får mindre än en halv bitcoin var, om man hade delat ut dem gratis till dem.
Ingen kommer dock ge dem några bitcoin gratis...

Inte för att va elak men du är ganska korkad.

Spelar ingen roll om 1 bitcoin kostar 5 kroonor eller 40 miljarder.
Skulle 1 bitcoin kosta 40 miljarder så skulle banken ha råd me 1 bitcoin medans du och jag skulle ha råd med typ 0,000000001 bitcoin.

Skulle bitcoin kosta 5kr hade du kunnat köpa 100 tusen bitcoin medans banken kunnat köpa typ 10 miljarder bitcoin.
Citera
2021-05-19, 23:22
Medlem
Citat:
Inte för att va elak men du är ganska korkad.

Spelar ingen roll om 1 bitcoin kostar 5 kroonor eller 40 miljarder.
Skulle 1 bitcoin kosta 40 miljarder så skulle banken ha råd me 1 bitcoin medans du och jag skulle ha råd med typ 0,000000001 bitcoin.

Skulle bitcoin kosta 5kr hade du kunnat köpa 100 tusen bitcoin medans banken kunnat köpa typ 10 miljarder bitcoin.

Varför skulle man sälja sina Bitcoins till banken? Av vem ska dom köpa menar du? Det är väl banken man vill bort ifrån?
Citera
2021-05-19, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkspenat
Varför skulle man sälja sina Bitcoins till banken? Av vem ska dom köpa menar du? Det är väl banken man vill bort ifrån?
Banken kan såklart köpa bitcoin precis som alla andra. Eller vad är det du inte fattar?

Precis som elon musk kan köpa bitcoin för 1.5 miljarder dollar.
Citera
2021-05-19, 23:36
Medlem
Citat:
Banken kan såklart köpa bitcoin precis som alla andra. Eller vad är det du inte fattar?

Precis som elon musk kan köpa bitcoin för 1.5 miljarder dollar.

Ehhh, ja vad är det du inte fattar? Om jag äger 50 Bitcoins, hur ska banken köpa dom av mig?
Citera
2021-05-19, 23:44
Medlem
Citat:
1:06:30 in i denna video pratar bitboycrypto om att bitcoin är till för att ändra hela systemet, finansiella systemet.
https://www.youtube.com/watch?v=Z1a5xSPnpf8

Men har han inte väldigt fel?
Menar, nån med många miljarder kan ju uppenbarligen manipulera även bitcoinmarknaden.

Så vad är det han syftar på?

Spelar väl ingen roll om banker äger 40 miljarder i fiat eller om de äger 40 miljarder i bitcoin?

Vad är en bank? Från början ett hus att förvara guld i. Senare mynt och sedlar. Senare tjänster för att sköta betalningar och kreditkort.

Vad kan en kryptovaluta lösa?
Förvara pengar. Kryptografiskt säkert. Säkrare än en bank,
och sköta betalningar mellan olika parter.

Banker blir överflödiga och kommer att försvinna på lång sikt.
Citera
2021-05-19, 23:48
Medlem
Citat:
Ehhh, ja vad är det du inte fattar? Om jag äger 50 Bitcoins, hur ska banken köpa dom av mig?

Vad är det DU inte fattar?

Har man flera miljarder i fiat och du sitter där med 50 bitcoins värt 20 miljoner, så kommer såklart banken fortfarande va lika mycket rikare än dig om de köper bitcoin.

Eller menar du att banken inte skulle kunna köpa bitcoin alls för att just du inte säljer dina?
Citera
2021-05-19, 23:53
Medlem
Citat:
Vad är det DU inte fattar?
Eller menar du att banken inte skulle kunna köpa bitcoin alls för att just du inte säljer dina?

Precis, dom flesta köper Bitcoin för att hålla dom. Finns inte så många Bitcoin för bankerna att skaffa. Dom flesta är redan i rullning.

Vad har banken för funktion om kryptovalutor blir standard tror du?
Citera
2021-05-20, 00:06
Medlem
Citat:
Precis, dom flesta köper Bitcoin för att hålla dom. Finns inte så många Bitcoin för bankerna att skaffa. Dom flesta är redan i rullning.

Vad har banken för funktion om kryptovalutor blir standard tror du?

Så då äger du 50 bitcoin,min brorsa äger 0,000001 bitcoin, banken lyckas få tag i 100 bitcoin och över natten bränns alla fiat och bitcoin blir det offentliga betalsystemet.

Då sitter du ju själv där som nåt jävla överhuvud med alla bitcoin och kan leva lyxliv resten av livet. Du kan låna ut 1 bitcoin och med ränta få 1.0001 btc tillbaka.
Ingen som helst skillnad på dig då och mot för dagens mångmiljardärer som kan styra och ställa lite hur de vill.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in