2021-05-19, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Intressant faktiskt.

Jag tänker också att munskydd abslout inte är ett effektivt skydd mot corona, utan att det är distans i första hand ändå. Samtidigt kan jag tänka mig att man som misstänkt kan vilja kommunicera med sin advokat, genom viskning eller papper under rättegången. Detta borde man kunna göra genom annan typ av kommunikationsväg.

SD hade ju inte heller munskydd i TR, då trots corona. Nu var det visserligen inte lika vanligt med munskydd som nu. Och jag tyckte att jag läste ågonstans att han tog av sig muskyddet direkt när han kom ut från rättsalen, men där är jag osäker på om det var när han skulle på lunch eller när han skulle cykla hem?

Dock är jag undrandes över om rätten får ta ställning till hur den misstänkte ragerar, med som du säger rodnad eller skratt när de ska döma?

Det blir ju väldigt subjektivt att tolka vad miner betyder och är ju inget bevis/indicium?

Kan vara försvararen sova m har sagt åt SD att ha munskydd... han kanske helst skulle vilja sy igen truten på honom...
Senast redigerad av zilvereko 2021-05-19 kl. 21:48.
Citera
2021-05-19, 21:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Cringe af, det är fan smärtsamt att bevittna eländet! Vem i helvete tror de sig lura egentligen??

Förhörsledare? Rätten? Allmänheten?

Ingen köper det. Absolut ingen.

Varken TB eller KN verkar tro på det. KH vet jag inte, hon verkar lite...tror på dom?
Men nej, varken TR eller allmänheten tror ju på detta.

Dessutom är han ju överbevisad, enbart hD som klänger fast vid historien ännu.
Citera
2021-05-19, 21:24
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Intressant faktiskt.

Jag tänker också att munskydd abslout inte är ett effektivt skydd mot corona, utan att det är distans i första hand ändå. Samtidigt kan jag tänka mig att man som misstänkt kan vilja kommunicera med sin advokat, genom viskning eller papper under rättegången. Detta borde man kunna göra genom annan typ av kommunikationsväg.

SD hade ju inte heller munskydd i TR, då trots corona. Nu var det visserligen inte lika vanligt med munskydd som nu. Och jag tyckte att jag läste ågonstans att han tog av sig muskyddet direkt när han kom ut från rättsalen, men där är jag osäker på om det var när han skulle på lunch eller när han skulle cykla hem?

Dock är jag undrandes över om rätten får ta ställning till hur den misstänkte ragerar, med som du säger rodnad eller skratt när de ska döma?

Det blir ju väldigt subjektivt att tolka vad miner betyder och är ju inget bevis/indicium?
Kanske kan åklagaren åberopa munskyddet vid resningsansökan till HD, efter att SD nästa fredag blivit friad. Något annat och bättre lär hon inte ha att komma med.
Senast redigerad av MrBarnaby 2021-05-19 kl. 21:31.
Citera
2021-05-19, 21:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Ja, det har undersökts - men för mej sticker det ändå i ögonen, 7/10, 7/10, 7/10. Det är mycket som händer den dagen, och i alla fall två av sakerna som händer är kopplade till inloggningar på något av LW:s konton. På LW:s ”födelsedag” som geocachare. Och med sökningar på SD:s och HD:s mailadresser.
Nåt skumt är det!

Ja, synd att man inte kom längre i den historien...

Helt klart är att SD gillar årsdagar och andra liknande symboliska datum.
Så, abslout skumt.

Det är klart att det är SD som gjort de här inloggningarna och sökningrna.

Därför tror jag också att det inte är en slump att hennes cache blev förstörd och inte heller att As cache blev likaså försörd.

Väldigt symboliskt att SD sedan besöker Lenas mordplats på årsdagen och sedan lagar As che på hans födelsedag.

Det krävs det där extra för SD för att kalra att leva. Han måste ha en extra tagg som river lite där inne så att han kan känna och uppleva. Uppleva makten och kontrollen över andra.

Och här är det att ha fortsätter att ha kontroll över Lena. Han kan ännu styra hennes konton och känna kittlingen av att mordet aldrig kommer att lösas...

Han kommer att falla på eget grepp en dag.
Citera
2021-05-19, 21:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kan vara försvararen som har sagt åt SD att ha munskydd... han skulle kanske helst skulle vilja sy igen truten på honom...

Ja, det är säkert så.
Försvarana har säkert suttit och svuret när han inte är med.

Kan du tänka dig hur de kände när SD sitter och säger att PS lurat honom att säga att han cyklat vid mordplatsen?
Citera
2021-05-19, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Ja, det har undersökts - men för mej sticker det ändå i ögonen, 7/10, 7/10, 7/10. Det är mycket som händer den dagen, och i alla fall två av sakerna som händer är kopplade till inloggningar på något av LW:s konton. På LW:s ”födelsedag” som geocachare. Och med sökningar på SD:s och HD:s mailadresser.
Nåt skumt är det!

Kanske en dum fråga som redan har getts svar på, men kan det inte vara polisen eller någon it-forensiker?
Citera
2021-05-19, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Döljer protonmail ip-adressen?
Jag trodde att det krypterade meddelanden.
Så om man inte vill visa sitt ip-nummer så använder man protonmail?
Varför skulle han annars ha hört av så många med Protonmail?

Om man inte vill visa sitt IP kan man använda ProtonVPN. Men då gäller det internetsurf.

Många använder Protonmail för att de anses vara en seriös samt krypterad mejl.

De såg väl att det kom in några mejl med domän @protonmail.com. Mottagaren på mejlet kan inte läsa din egen IP du har "hemma". Mejlet går via Protons servrar(IP). Särskilt inte om du tex använder Protons egna VPN (ProtonVpn, gratis för NL,USA, Japan) som finns både för dator och mobila enheter eller nån annan VPN.

Avsändare och mottagare i mejlen via Protonmail är dock inte krypterade. Inte heller ämnesraden (subject). Skriv inget känsligt i ämnesraden alltså.

Och tänk på att i princip allt som skickas till myndigheterna är offentlig handling. Ja alla fattar vilka ärendens som inte är det osv.

Om jag är med i hur det funkar så om Protonmail skulle få en förfrågan från poliser eller liknande i Sverige om en användares mejl så måste ärendet i princip till Schweiz regering för beslut.

Protonmail har en transparensrapport. https://protonmail.com/blog/transparency-report/
Där finner du vilken typ av ärenden de evtl har varit behjälplig med.

Så håll dig laglig så är det inga bekymmer. Finns alternativ som Tutanota (och massa andra) men det är inte så användarvänligt för mottagaren om man ska kommunicera med myndigheter t.ex. då mejlet innehåller en länk till själva meddelandet som måste öppnas i webbläsare. Mottagaren behöver dessutom en kod för att kunna "dechiffrera", alltså öppna länken.

Om du inte är jagad av cyberpolisen så kan man strunta i VPN. Nog att om nån vill dig illa så kanske de har nån på insidan hos Comhem eller så som kan lämna ut bostadsadress osv osv men då ska du ha retat nån som har rätt bra koll på IT-läget s a s.
Men viktigt att komma ihåg är att om du besöker en hemsida så loggas IP.

Så skedde ju typ när någon loggade in i LW:s Instagram via en s k VPS i Ryssland. Ska man göra temat till lite mer on topic här så finns det inga "hemliga" sätt att kommunicera på om mottagaren får för sig att fotografera skärmen t.ex som LW gjorde.
Citera
2021-05-19, 21:51
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ja, synd att man inte kom längre i den historien...

Helt klart är att SD gillar årsdagar och andra liknande symboliska datum.
Så, abslout skumt.

Det är klart att det är SD som gjort de här inloggningarna och sökningrna.

Därför tror jag också att det inte är en slump att hennes cache blev förstörd och inte heller att As cache blev likaså försörd.

Väldigt symboliskt att SD sedan besöker Lenas mordplats på årsdagen och sedan lagar As che på hans födelsedag.

Det krävs det där extra för SD för att kalra att leva. Han måste ha en extra tagg som river lite där inne så att han kan känna och uppleva. Uppleva makten och kontrollen över andra.

Och här är det att ha fortsätter att ha kontroll över Lena. Han kan ännu styra hennes konton och känna kittlingen av att mordet aldrig kommer att lösas...

Han kommer att falla på eget grepp en dag.

Det är som att han lever i ett parallell-universum där han har sina egna spelregler, och kan gå omkring och leka mystisk och allvetande och bäst.
Bara SD vet!
Och kanske nån till...
Citera
2021-05-19, 21:54
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Kanske en dum fråga som redan har getts svar på, men kan det inte vara polisen eller någon it-forensiker?

Det skedde en annan mystisk inloggning 10/11- 18 (fritt ur minnet) och i samband med att det var tal om även den så berättar AJ, it-killen, att polisen loggat in, men betydligt senare.
Citera
2021-05-19, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Kanske kan åklagaren åberopa munskyddet vid resningsansökan till HD, efter att SD nästa fredag blivit friad. Något annat och bättre lär hon inte ha att komma med.

Självsäkerhet kan straffa sig, du negligera alla indicier på vilken grund? Kom inte med yo gsrätrens bedömning nu. Eller ska du få fler pm från viskande pippins.
Citera
2021-05-19, 22:18
Medlem
Citat:
Kan vara försvararen sova m har sagt åt SD att ha munskydd... han kanske helst skulle vilja sy igen truten på honom...
Hahaha, helst av allt inte Steffe inte varit med överhuvudtaget, men många kronor har försvarsadvokaterna inbringat och mer blir det
Citera
2021-05-19, 22:21
Medlem
Citat:
Intressant faktiskt.

Jag såg att han tog av munskyddet direkt efter att han klivit över på andra sidan gatan utanför tingsrätten. Svärfar, hade inget munskydd alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in