• 1
  • 2
2021-05-19, 15:14
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studenten3465
Hoppas på att få liv i den här tråden! Jag ska börja med måltidsersättning, jag byter ut 1-2 måltider om dagen. Jag tänker prova protein.se. Min fråga är om det är någon här som har kört på måltidsersättning, gått ner i vikt och lyckats hålla vikten. Har ju hört massa historier om att man går ner mycket utav måltidsersättningar och så fort man börjar äta normalt igen så går man upp allt. Tar gärna emot tips och erfarenheter!

Viktigast är nog att du får i dig en stadig frukost och eventuellt en lunch också. Det är givetvis beroende på om du har arbete/plugg osv. Har själv testat måltidsersättning förut, men då jag har ett ganska fysiskt krävande arbete så insåg jag ganska snabbt att en riktig frukost och lunch behövdes för mig för att inte tappa all ork.
Citera
2021-05-19, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av studenten3465
Hoppas på att få liv i den här tråden! Jag ska börja med måltidsersättning, jag byter ut 1-2 måltider om dagen. Jag tänker prova protein.se. Min fråga är om det är någon här som har kört på måltidsersättning, gått ner i vikt och lyckats hålla vikten. Har ju hört massa historier om att man går ner mycket utav måltidsersättningar och så fort man börjar äta normalt igen så går man upp allt. Tar gärna emot tips och erfarenheter!
Problemet med måltidsersättningar är att man inte lär sig hur mycket riktig mat man kan äta och inte äta.
Även lära sig alternativ som har färre kalorier men smakar minst lika bra.
Att en del är tjocka och andra smala handlar om livsstil och inte gener som har mindre betydelse än man tror.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in