2021-05-19, 13:58
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Har SVT Nyheter ens tagit upp denna nyhet?

Borde ju vara förstanyhet även där kan jag tycka.

Ja. Klas Wolf-Watz blev intervjuad i Aktuellt, togs upp i Kulturnyheterna plus alla andra ställen som SVT kunde ge nyheten utrymme.
Citera
2021-05-19, 14:37
Medlem
Holdingbreaths avatar
Media talar i allmänhet om förhållandet mellan Drysen och Raad som vänskap. Det skulle vara ett intrång i privatlivet att fråga Drysen om de två var romantiskt involverade, åtminstone om det var upp till Wolf-Watz.

Men nu när bevis har visat att Raad tillbringade kvällar i Drysens lägenhet i Stockholm, är det svårt att tro att hennes yrke inte påverkades.

Det är inte otänkbart att Raad praktiserade islamisk Kama Sutra på henne innan de spelade in intervjuer. och även efterhand. Innan hon gick till jobbet kan hon ha varit sexberusad av honom?

Vem försåg DN med parkeringsbiljetterna?
Citera
2021-05-19, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Ja. Klas Wolf-Watz blev intervjuad i Aktuellt, togs upp i Kulturnyheterna plus alla andra ställen som SVT kunde ge nyheten utrymme.

Verkligen gulligt av SVT att ta upp det just i kulturnyheterna för att mest informera om att denna ”händelse” är att se som en bagatell.

Skattebetald media har spelat ut sin roll!

Förfärligt att behöva, genom tvingande skatteinbetalningar, finansiera dessa personers löner och förmåner.

Att inte Moderaterna nu ställer sig på barrikaderna och kräver förändring är synnerligen märkligt.

SD får så många väljare från S att de inte vågar annat än att hålla käft och försvara ”statliga nyheter”.

Ligger de 17 inslagen kvar på sr.se även idag?

I så fall är det närmast kriminellt!
Citera
2021-05-19, 15:18
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Verkligen gulligt av SVT att ta upp det just i kulturnyheterna för att mest informera om att denna ”händelse” är att se som en bagatell.

Förfärligt att behöva, genom tvingande skatteinbetalningar, finansiera dessa personers löner och förmåner.

Att inte Moderaterna nu ställer sig på barrikaderna och kräver förändring är synnerligen märkligt.

SD får så många väljare från S att de inte vågar annat än att hålla käft och försvara ”statliga nyheter”.

Det togs som sagt upp i alla deras program som kunde skildra sörjan. Kulturnyheterna var ett av programmen.
Citera
2021-05-19, 16:08
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:

Sändningsavtalet gäller fram till 2025, innan dess kan inget göras
Citera
2021-05-19, 18:31
Medlem
Jag tänkte på reportern själv. Vad gör hon nu? Nån som känner henne? Är hon kvar på SvD? Vad blir det av henne? Kan hon få ett nytt jobb som journalist? Kommer någon att vilja anställa henne? Var finns hon om säg 3 år? Vad jag vet är hon inte polisanmäld för nåt så hon lär väl gå fri (?) men CV:t är skadat.

Hur kan man ge sig till att göra så här? Har inte folk något konsekvenstänk över karriären, finns det inga spärrar som säger "Stopp, det här är fel"? Eller kände hon kanske att detta var hennes scoop i livet och liksom valde att offra sig själv för sakens skull? Hon måste helt ha tappat referenserna då även mamman och styvpappan varit så här engagerade och t.o.m. skrivit till statsministern: -Hej Stefan..

Hennes tystnad är talande. Eller kommer hon att träda fram och ge oss en ny sida av den här historien?
Citera
2021-05-19, 20:36
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volta1745
Jag tänkte på reportern själv. Vad gör hon nu? Nån som känner henne? Är hon kvar på SvD? Vad blir det av henne? Kan hon få ett nytt jobb som journalist? Kommer någon att vilja anställa henne? Var finns hon om säg 3 år? Vad jag vet är hon inte polisanmäld för nåt så hon lär väl gå fri (?) men CV:t är skadat.

Hur kan man ge sig till att göra så här? Har inte folk något konsekvenstänk över karriären, finns det inga spärrar som säger "Stopp, det här är fel"? Eller kände hon kanske att detta var hennes scoop i livet och liksom valde att offra sig själv för sakens skull? Hon måste helt ha tappat referenserna då även mamman och styvpappan varit så här engagerade och t.o.m. skrivit till statsministern: -Hej Stefan..

Hennes tystnad är talande. Eller kommer hon att träda fram och ge oss en ny sida av den här historien?

Tror inte hon gett det här med journalistik så mycket tanke innan det här exploderade. Hon ser sig själv som en god människa som gör vad goda människor gör, man tar ställning för den som är i underläge. Man är aktivist.
SvD har hon, vad jag vet, aldrig arbetat åt.
Hon är helt körd på arbetsmarknaden. Iaf tills hon skrivit en bok där hon berättar om hur sviken och blåst hon blev av en man hon älskade.
Citera
2021-05-19, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Tror inte hon gett det här med journalistik så mycket tanke innan det här exploderade. Hon ser sig själv som en god människa som gör vad goda människor gör, man tar ställning för den som är i underläge. Man är aktivist.
SvD har hon, vad jag vet, aldrig arbetat åt.
Hon är helt körd på arbetsmarknaden. Iaf tills hon skrivit en bok där hon berättar om hur sviken och blåst hon blev av en man hon älskade.
Fast om inte jag missuppfattat saken, så är/var det tänkt att Sanna Drysén skall/skulle börja jobba på SvD.
Så har jag läst.

Jobbigt läge kanske för SvD om de skall behöva avpollettera henne precis när hon är tänkt att börja arbeta för tidningen.
Går det anföra "nyupptäckt säkerhetsrisk" som skäl för att annulera ett ingånget anställningsvtal?
Citera
2021-05-20, 00:22
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Fast om inte jag missuppfattat saken, så är/var det tänkt att Sanna Drysén skall/skulle börja jobba på SvD.
Så har jag läst.

Jobbigt läge kanske för SvD om de skall behöva avpollettera henne precis när hon är tänkt att börja arbeta för tidningen.
Går det anföra "nyupptäckt säkerhetsrisk" som skäl för att annulera ett ingånget anställningsvtal?
I en numera låst artikel står det:
Citat:
Den tidigare Ekotreportern var tidigare tilltänkt för ett vikariat på Svenska Dagbladet men efter att uppgifterna blev kända är det inte längre aktuellt.

Eftersom artikeln är SvD:s egen så får man väl tro på det (samt notera att de såg uppgiften som nödvändig att framföra offentligt).
https://www.svd.se/kritiken-mot-sr-okar--agrell-kraver-utredning

Edit: Ser f ö att det gick snabbt för SvD att avpollettera henna. Artikeln ovan är från den 9 maj, det är bara fyra dagar efter det att Doku släppte sin granskning.
Senast redigerad av Tinuviel 2021-05-20 kl. 00:28.
Citera
2021-05-20, 00:44
Moderator
Tinuviels avatar
Ska man tolka det här reportaget (cirka 4 min och 15 sek in) som att Drysén visat upp sekretessbelagda handlingar för en dömd terrorist?
https://sverigesradio.se/artikel/raad-ska-utvisas-trots-problematisk-sapoutredning

Om man lyckas bortse från att de sitter så tätt så att de nästan rör vid varandra så är bordet täckt med handlingar varav en ser ut att vara från MigV. I reportaget hänvisas till sekretessbelagda handlingar från migrationsöverdomstolen.
Citera
2021-05-20, 01:18
Medlem
Svennis7254s avatar
Någon som vet vilken Idrottsklubb i Gävle som det handlar om??
Citera
2021-05-20, 07:30
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
Någon som vet vilken Idrottsklubb i Gävle som det handlar om??
Det var boxningsklubben Gefle Legend Club. Här är Raad på bild:

https://www.gd.se/artikel/genom-idrottsklubb-vill-de-integrera-manniskor
Senast redigerad av Ken Dryden 2021-05-20 kl. 07:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in