2021-05-19, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Dette er et litt for stort tema å diskutere i denne tråden og jeg forstår av det du skriver at du bare forstår overflater av ting.
Henning har jeg ikke helt sansen for, bare så det er sagt. Jeg har ikke noen tanker om at dette skal være en tråd om hverken synske eller astrologi, så jeg kommer ikke til å gi deg mer ved på bålet.

Fint om du evner å svare med noe annet enn hersketeknikker
Citera
2021-05-19, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Skinnsko med flat såle av merket "Stockholm".
kan være han har gått inn men at han ikke vil vedkjenne seg vasking og staging av åstedet sammen med sønnen.
Citera
2021-05-19, 12:15
Medlem
Rettelse

Citat:
Ursprungligen postat av LH07
kan være han har gått inn men at han ikke vil vedkjenne seg vasking og staging av åstedet sammen med sønnen.

Om det skulle vise seg å stemme så hvorfor utsetter de da dette til helt siste liten før TH ringer politiet ? Hvorfor bruker man ikke mer tid og får fjernet flere biologiske spor som kan antyde at det ikke har vært en kidnapping, men et drap ?

Er det ikke mer nærliggende å anta at noen ( uansett hvem ) ikke rakk å rydde bort en del spor, men løp opp for tid ?
Senast redigerad av Bolony 2021-05-19 kl. 12:19. Anledning: Rettelse
Citera
2021-05-19, 12:25
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Fint om du evner å svare med noe annet enn hersketeknikker

har ikke du noe mer skittkasting på AEH å skrive om?
Citera
2021-05-19, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
har ikke du noe mer skittkasting på AEH å skrive om?

Skjerp deg.
Citera
2021-05-19, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
Se der ja. På slutten der kom du omsider tilbake til saken.

Med tanke på hvordan endel opptrer her inne mot alle som mener noe annet enn " Tom Hagen er psykopat og må ha drept kona si " så får man tåle å få litt verbal juling tilbake.

Endel har faktisk ingen argumentasjon overhodet eller andre synspunkter enn nettopp den strofer over.

Ja. Jeg trodde som jeg har skrevet først på alt som stod i media både når det gjaldt først kidnapping og senere planlagt drap.

Mange her i nærområdet synes det har vært vanskelig å forholde seg til saken med bakgrunn av flere ting.

Det er ikke umulig det er planlagt, men da har enten kidnappere eller drapspersoner hatt en god porsjon flaks med mye tilfeldigheter som hatt deres vei.

Men det eneste som antyder at det er en planlagt handling er kryptorigget og når man setter seg litt inn i det fremstår det som får svakt fra start av på mange måter til at dette er noe man har brukt og hatt massevis av tid til.

Om du faktisk har lest hva jeg har skrevet så har jeg et objektivt og åpent syn på saken på tross av hva jeg har fått høre fra en sterk kilde og utelatt alle andre rykter og påstander fra folk som ikke er så tett på.

Om det er et planlagt drap med TH som bakmann finner jeg det vanskelig å forstå både hvordan man har unngått at alle digitale spor etter et slikt plott ikke er å finne samt at TH ikke ville forstått konsekvensene av en slik sak hvor kona har blitt borte og ikke er å spore.
Han måtte forstå at søkelyset ville etterhvert som ikke noen AEH dukker opp bli rettet mot seg selv.

Noe av det mest interessante er hva som skjer i s4 etter at TH kommer dit. Hborfor skulle han lyve om ting som fremstår mistenkelig mot hans del som isolert sett ikke virker å ha betydning ? Å påstå at en psykopat alltid lyver og de greiene der blir for tynt, mildt sagt.

Hvorfor er politiet så ekstremt opptatt av dette med at han ikke har hørt telefonen.

Om man påstår at han trengte tid så utelater man det faktum at dette skal fremstilles som en kidnappingsak med trusler om ikke å kontakte politiet så om man hadde ventet timevis eller dagevis som i enkelte kidnappingsaker ville ikke oppfattes som direkte mistenkelig.

Hvorfor er politiet så opptatt av Ford focusen og om den angivelig kan høres under nødsamtalen til politiet ? Har det med tidslinjen å gjøre ?

Hva er det man egentlig er på jakt etter når de selv mener TH har vært inne i s4. Er det da at han ikke har vært på enkelte plasser i huset som han har påstått ?

TH's reaksjonsmønster er helt klart merkelig, men om man har planlagt dette har man også hatt god tid på å forberede seg mentalt på reaksjoner. Han fremstår på ingen måte som forberedt eller opptrer bare rasjonelt.

Det hadde vært interessant med forskjellige teorier som forklarer alt dette uavsett om hva man tenker har skjedd.
Da er vi tilbake på saken igjen. Bra!
Det er mange og gode spørsmål du kommer med her. Det er mye vi ikke vet, spesielt med tanke på kryptorigget, og som politiet nok holder unna offentligheten. Mye kan tyde på at det har vært planlagt lenge og at det var tilfeldigheter som utløste selve handlingen. Men offeret var samme person.

Focusen var en familiebil, som visstnok TEH ble fratatt etter hendelsen, han var heller ikke med i de første avhørene, sies det.

Jeg forstår godt hvordan dette skaper frykt i nærmiljøet og jeg håper saken blir løst, uansett GM. Det gir også grobunn for rykter og spekulasjoner, derfor er det viktig at politiet gjør jobben, en vanskelig jobb, med all villedning både innenfor og utenfor.

Mennesker er ikke rasjonelle, reaksjonsmønstre kan ikke alltid forklares. Det ser man gang på gang i saker med fatal utgang. Det er derfor denne tråden fremdeles er aktiv og interessant. Men jeg er sikker på at fasiten kommer for dagen om ikke så alt for lenge.
Citera
2021-05-19, 13:00
Avslutad
Citat:
Det var teaterkvelden den 30. oktober han benyttet de skoene ifølge boken.
Citera
2021-05-19, 13:12
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Mye kan tyde på at det har vært planlagt lenge og at det var tilfeldigheter som utløste selve handlingen. Men offeret var samme person.

Ikke umulig at man har gjort alt klart slik at man kunne utføre selve handlingen "på rappen".
Er likevel usikker på hva som skulle tyde på at det var "tilfeldigheter" som satte det i gang?
AEHs søk etter leiligheter?

Citat:
Focusen var en familiebil, som visstnok TEH ble fratatt etter hendelsen, han var heller ikke med i de første avhørene, sies det.

Fratatt som i inndratt av politiet for undersøkelser?
Citera
2021-05-19, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
var hun hel kan det scannes om politiet klarer å spore stedet men enig i at det ikke blir lett å finne Aeh som th omtaler som DET.

Ja, det kan scannes. Men først må noen påvise stedet. Å det er vel der utfordringa ligger.
Citera
2021-05-19, 13:21
Avslutad
Citat:
Kan tenke meg at dette er skoene (skomerket "Stockholm") TH brukte teaterkvelden (se bildet øverst i artikkelen):

https://www.aftenposten.no/norge/i/0K8yBE/tom-hagen-risikerer-aa-leve-som-drapssiktet-i-lang-tid

Ifølge "Lørenskog Mysteriet":

På vei til jobb morgenen den 31. oktober 2018;
"Da han skal dra på jobb, tar han på seg vindjakke og et par semskede sko, "halvhøye med snøring."

Teaterkvelden;
"Hagen har på seg en blå Jean Paul-bukse med brunt belte, en brun tweedjakke med blå tråder, samt et par brune sko. Lisbeth har på seg en fargerik kjole."

Hjemme etter teaterkvelden;
"Hjemme pleier de begge å bruke innesko. Hagen skifter vanligvis til joggesko, men denne kvelden børster han bare av seg under skoene. Det er et par brune sko av merket Stockholm, nærmest som innesko å regne, så dem pleier han ikke å ta av seg."
Citera
2021-05-19, 13:26
Avslutad
Citat:
De 200 000 i cash skulle hun få det året hun fylte 67, samme året som hun brått forsvant. Merkelig sammenfall....

Og, hun var neppe fornøyd, og det finnes bevis for at hun var på vei ut
Nei, dette har du misforstått. Pengene ble satt på høyrentekonto.
Citera
2021-05-19, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
Om det skulle vise seg å stemme så hvorfor utsetter de da dette til helt siste liten før TH ringer politiet ? Hvorfor bruker man ikke mer tid og får fjernet flere biologiske spor som kan antyde at det ikke har vært en kidnapping, men et drap ?

Er det ikke mer nærliggende å anta at noen ( uansett hvem ) ikke rakk å rydde bort en del spor, men løp opp for tid ?

Jeg tror kryptorigget ble laget så tidlig som i 2016, men flikket på i ettertid. Løsningen kom med RU og hans ikkesporbare Monero. Min spekulasjon.

Krypto bærer spor av profesjonelt utført, handlingen i S4 gjør ikke det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in