2021-05-19, 12:15
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Men finns det några bevis för diskbråck? Underliga diskbråck som tillåter hans gc och akrobatsex. Tvivlar på exempelvis HD knyter skorna åt honom. Gör hon det beror det på att han inte kan knyta en rosett.

Håller med om din Spekulation, i ett ärende jag involverat mig var det så att en man byggde upp ilska under rn dag för att sedan plåga sina nära. Han exploderade aldrig bland andra.

I SD fall har han bara nästan den kontrollen. Då och då briserar den.

De ”sjyssta diskbråcken” tillåter dessutom SD att ta nattliga promenader, säkert mot Byalagsgatan till...
Citera
2021-05-19, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Givetvis är cykelsexet en lögn. En i raden av lögner han drar för att täcka upp OM det mot förmodan skulle ha kommit något blod på den som han inte lyckats få bort.

Helt riktigt. Det är garanterat så han agerar och tänker. Även i vardagen. "Bättre att förekomma än att förekommas" . Detta faktum ligger som en stinkande våt hundfilt över hela utredningen.

SD är en mycket farlig person.
Citera
2021-05-19, 12:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Inte såvitt jag vet i FUP iallafall.
Spekulation : familjen som SD växer upp i verkar väldigt underlig, även senare i hans liv. Vissa "diagnoser" är ärftliga. Kan det vara så i detta fallet?
Det han säger till chefen, kan vara för slippa undan ansvar för ett av flera konstigheter på jobbet. Add, knappast.
Kan en familj dölja diagnoser, mycket kan skr. Enligt mamman som romatiserade sin don skulle jag finns det troligt att det kan skett.
Under SD liv har mycket skett, lämnats halvdant, besattheter byts, lögner flyger ur munnen direkt den öppnas, usel social förmåga.

Mycket talar för någon form av skada. Adhd är vanligt, har man dessutom någon form av autism ännu vanligare.

Tycker psyk utredningen är konstig, saker sägs och lämnas öppet. Fast vi kan etablera enligt laglig mening är han inte ens nära vara psyksjuk.

Frågor : är SD reaktion vid problem att döda eller lösas genom död? Barn och HD och sedan LW.
Hur löser han trångmål, med våld på väggar, bord och LW skalle?
Hur kontrollerar han din omvärld? TT hemliga appar med LW, spionera på HD och strössel förhör med dotter.

Mycket text, intet nytt.

Nu vet jag inte hur det var med att ställa diagnser när SD var ung.

Förr kallades väl många ADHD barn för besväliga barn, eller ouppfostrade barn.

Men det kan också handla om att i en familj som SDs där prestation var viktigt, och livet för barnen var väldigt strukurerad, millimeterrättvisa, men kärlekslös, iaf som något av barnen upplevde det, fanns inte utrymme för tillkortakommanden eller svårigheter. Struktur kan också ha passat SD bra, för att få ordning på saker, samtidigt ger en hårt reglerad uppväxt kanske för lite utrymme för att hitta sig själv och utvecklas.

Pappans agerande när SD ger sig på den yngre sonen visar också på en bristande empati och birstande vägledning när två är osams, iaf i den situationen.

Det är väl ett typikst tillfälle där man som förälder bör gå in och försöka få barnen att få hjälp att reda ut det hela på ett annat sätt, även om det också är bra att barnen ibland kan reda ut mindre problem själv också.

Hur som helst, den (lilla) rättspsykiatriska undersökningen ska väl ta fasta på om det behövs en större sådan utredning inför en ev dom eller om det föreligger redan nu (då den görs eller när brottet begicks). Då avser utredningen om det föreligger en " allvarlig psykisk störning". Det handlar ju i stort om personen är så pass störd att han inte kan skilja på verklighet eller fantasi, typ har psykoser, och/eller inte kan skilja på rätt eller fel.

I det här fallet är visserligen SD skruvad på något sätt, men inte på det sättet som gör att han är i behov av rättspykiatriskt vård när undersökningen gjordes eller när brottet begicks/i framtiden vid ev dom istället för fängelse.

Om SD inte tidigare fått en neuropsykiatrisk diagnos eller om han inte själv eller annan nämner det, då är det inte lätt att greppa det på den ynka timmen som en P7:a (lilla) undersökningen görs.

Det är väl svårt för oss att avgöra hur bra/dålig undersökningen är gjord när vi inte ens har träffat SD eller var med när den gjordes?

Diagnos eller inte, men något (förmodligen på flera plan) är ju galet, även om han inte lider av en allvarlig psykisk störning enligt lagens mening.

Haha, inget nytt här heller och långt blev det.
Citera
2021-05-19, 12:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Really?

Familjen fasad som har märkliga familjer bägge två.

Du menar att SDs föräldrar och syskon skulle mörka om SD hade fått en diagnos, typ ADHD?
Så tänker inte jag.
Citera
2021-05-19, 12:29
Medlem
Blev lite lösningsorienterad här och tog flygcertet ett varv till.

Det var värst vilket intresse det var för den här personens cert tyckte nog killen på Transportstyrelsen idag. Många från "Protonmail" som hört av sig menade han och han hade t o m blandat ihop alla intressenter så jag fick ta det nåt varv extra...

Blev inte så mycket klokare men certet har han säkert på nåt sätt men ratingen på flygplanstyp eller vad det nu är för nåt gick ut 2005.

"Det stämmer att personen inte har några giltiga ratings sedan den 2006 hos Transportstyrelsen."

Disarm your doors and crosscheck - nu lyfter jag nog från temat för ett tag. Såg två simuleringar med inspelade radiopratet när två olika personer landar plan när piloten avlidit i cockpit. De blev såklart hyllade och nån fick nåt pris/hedersbetygelse osv. Kan ju vara nån sån video SD sett och blivit lite inspirerad där kring sina dagdrömmar.

De fick hjälp av flyglärare på telefon via flygtornet. Väldigt off topic men intressant där på Youtube. Sen finns den där dåren som snodde ett plan också men inte kunde flyga men var uppe nån timme och snurrade runt. Det hade inte ens SD kunnat rädda...Det radiosnacket finns också på YT.

Det var nog min "final approach" som vi säger på flygarspråk.
Senast redigerad av Avel 2021-05-19 kl. 12:37.
Citera
2021-05-19, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Han är ju helt uppvarvad i sin monolog om datorerna, på ett helt besatt sätt. Det är ju uppenbart att han kommer att få svar efter förhöret och att förhörsledaren inget mer vet eller i varje fall inget mer kommer att säga.

Det är väl när stressen slår på, eller är det rent av hans pyrande hat (??) här, som gör att det snurrar till.

Är det då det kommer det groteska ur hans mun?

Kommer ihåg även det här, också antydningar om "kött", så märkligt:

A 147/465

"MT: Ja att det är mina shorts och jag vet att jag hade jättemycket klåda här och, och det syns
nog ganska så tydligt att det är, flera, jag tror det är typ fyra fem fläckar eller så där, ehh och
en eller två är väl, blod och medan dom andra är mer så där att, när man har kliat och kliat så
blir det ju att det kommer vätska från kroppen, så det kanske inte är blod men, men man ser
att det kommer, köttsaft, jag vet inte vad det kallas.
"

Vem benämner sårvätska eller blod från ett sår som "köttsaft"?

Eller ingår det i hans katt- och - råttalek?

När han blir förbannad, känner sig pressad kanske det framkallar ett hat som mynnar ut i ett behov av att kontrollera Åsa, polisen och hlea rättssystemet? Ge igen och "bara han vet", jag har kontrollen och ni får sitta där och gissa?

Göra antydningar och slira väldigt nära sanningen, nästan så att det kittlar?

Både bråck och klåda på de små påsarna på ömse sidor om det maskformade bihanget? What a mess!

Tror att SD är ursinnig och när han då hörs av polis eller åklagare brister det totalt i hans skalle. Det märks tydligt i förhören med allt svammel och uttryck såsom "köttsaft". Han verkar bli upphetsad av sånt som blod. Det har vi sett på bilder där han visar upp en mosad mus. Även skelettdelar av djur verkar göra honom glad.

Han är den typ av person som blir glad och uppspelt när människor råkar illa ut. Eller "skadeglädjen är den enda sanna glädjen" = ett typiskt drag hos psykopater och/eller narcissister.

Tror att han alltid fungerar så som du nämner, men vid stress och press kan han inte dölja det.
Citera
2021-05-19, 12:35
Medlem
Citat:
Men finns det några bevis för diskbråck? Underliga diskbråck som tillåter hans gc och akrobatsex. Tvivlar på exempelvis HD knyter skorna åt honom. Gör hon det beror det på att han inte kan knyta en rosett.

Håller med om din Spekulation, i ett ärende jag involverat mig var det så att en man byggde upp ilska under rn dag för att sedan plåga sina nära. Han exploderade aldrig bland andra.

I SD fall har han bara nästan den kontrollen. Då och då briserar den.
Det borde finnas journaler och undersökningar, läkarbesök, sjukgymnast, recept på morfin och tramadol, i närtid. Eller så har hans älskade HD nallat på jobbet. Det ryktades om medicinstölder, vad vet man?
Att hans 2 diskbråck inte är med i P7an, det står att han är fullt frisk, fysiskt. Men enligt honom själv är han så stel och har så ont att han inte ens kan sitta ner och äta frukost eller ta på sig skorna.
Det rimmar väldigt illa med att åka land och rike runt, sova i tält, klättra i träd och berg, vandringar, sova i liksäck på biltak, det går liksom inte riktigt ihop.
Citera
2021-05-19, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Du menar att SDs föräldrar och syskon skulle mörka om SD hade fått en diagnos, typ ADHD?
Så tänker inte jag.

Kanske för viss omgivning man döljer om man är lagd åt det hållet men pratar man barndom/ungdom och särskilt i polisförhör där ens son är misstänkt för mord så bör man nog öppna munnen och iaf nämna i en bisats att det gjorts en utredning. Men alla jobbar olika har vi, om något, lärt oss i den här tråden.
Citera
2021-05-19, 12:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Finns även många som självdiagnostiserar och raljerar med en adha-diagnos som förklaring till att de är mer aktiva än sin omgivning. Han har omtalat litet sömnbehov och kan mycket väl ha sagt att han har adhd eller liknande, utan att för den skull ha en diagnos fastställd av läkare.

Håller med dig helt och hållet.
Ibland tycker jag också att många snackar om diagnoser hit och dit så fort det är något problem med något.

Jag har läst att vi alla mer eller mindre har drag av olika saker som först när det ställer till problem i det dagliga livet, såsom skola, arbetsliv och i samverkan med andra blir till en diagnos.

Många personer kan ju vara otroligt enegiska och påbörjar en mängd olika projekt, men kan ändå klara av både utbildning, jobb och familjeliv bra ändå.

Mycket kan handla om vilka andra resureser du har såsom intelligens, förmåga till att samarbeta med andra personer runt om som finns som ett skyddsnät osv.

Har du fått en bra uppväxt, med kärlek och tollerans, förståelse för dig själv är det också lättare att hantera senare krav i livet.

Så, jag tänker att visst, SD kan ha liknande drag som skulle kunna ha diagnosticerat som ADHD, men familjen kanske inte var sådan att de sökte för ev problem. Föräldrarna verkade vara av den hårdare skolan, där prestation var viktigt och att man inte skulle typ gräva ner sig i problemen, utan se framåt och gå vidare.

Att ha en hårt uppbunden vardag, med aktiviteter som fyller varje timme, kan också göra att problemen inte märktes så mycket.

SD har ju ändå till synes klarat av skola, jobb och familj. Kanske inte utan problem, men han har inte hamnat utanför samhället, utan har kunnat förörja sig själv och barnen, skaffat hus och har ett kontkatnät, även om vi nu kan se de djupa sprickorna i fasaden.

Det är väl de sprickorna som han jobbat så hårt för att dölja.
Citera
2021-05-19, 12:40
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Minns i något tidigare inlägg så dryftade jag med någon som hade lite koll på Geocachingsajten att SD varit inne på fm innan/under tingsrättsförhandlingen och hur det stod till med servertiderna där då de verkar utgå från amerikanske östkusten osv.

Det var svårt att verifiera den iakttagelsen då den byggde på att jag såg att han inte hade loggat in innan kl 9 men sen visade sajten att hade loggat in(?) efter att hann bör ha lämnat bostaden inför förhandlingen. Så mot bakgrund av det kan man tyvärr inte se på sajten eller annat sätt när inloggningar skett.

Om det inte finns svar i det förhör som var med han GC-farbrorn som hade lite koll ( även misstänkte SD hade flera GC-konton vilket inte visade sig vara fallet) så hade polisen i teorin kunnat kontakta GC HQ med en fråga. Man ska inte ha för stora förhoppningar att de hade kunnat hjälpa till, och polisen har ibland rätt bra känsla om det är värt mödan, men skadar aldrig att fråga. Man kan ju tänka sig att HQ iaf hade gjort allt i sin makt då GC-världen verkar vara en värld där man hjälps åt. Nåja, för det mesta iaf...

Annars intressant att försöka tolka vad de fick ut av förhöret. Baserat på min ringa insats ("koordinaterna/kartbilden" i Varberga i samband med inloggningen Google historik) så verkar de ha dragit slutsatsen inför hovrätten att inloggningen kan ha skett i Örebro. Det ska man inte vara helt säker på då det är Google man har att göra med. Dock så förstärker det ytterligare bilden av att någon varit i farten på nåt sätt den dagen med hennes konto(n).

Sen hade han testat lite Google tidslinje och den är också lurig. SD har ju nu skickat in skärmdumpar från 14/5 när han är "hemma". Men det är en skärmdump trots allt och AJ vittnar ju om skillnaden mot LW:s Google tidslinje som är hämtad från källmaterialet (Googles servrar).

Något ville försvaret visa ändå med skärmdumparna. De lägger vikt vid att det dyker upp lite röda pluppar på ställen som SD inte varit på. Man kan se dessa bilder i aktbilaga på Gofile. Alltså tekniska avvikelser. Nu vet jag inte vad som sades i förhandlingen på det temat men man kan föreställa säg att all osäkerhet kring dessa "precisionsvärden" är fördel försvaret.

Därför också AJ var inkallad igen och som vi hörde så handlade det förhöret mycket om just precisionsvärden.
Två gissningar åt varsitt håll och i mitten finns Google som inte lämnar ut någon info vad de baserar precisionen på. Jag har läst på men det blir lite för tekniskt att dra vad experter har kunnat "gissa" sig till vilken teknik i detalj som används.

Ska man presentera sånt här material lite seriöst om man inte har nåt att dölja så presenterar man källmaterialet. Sen kan man såklart ha viss förståelse för att det finns okunskap hos advokaterna hur gå tillväga där men då tar man väl lite hjälp då om det är livstid i fängelse som riskeras om man har svårt att peka på var han höll hus den natten.

Speciellt då flera "linjer" i tidslinjen går från hans hus 14/5 och bilden är så beskuren att man inte ser vart de går. Inget man ska hetsa upp sig här för det har kanske en "oskyldig" förklaring kanske men just med Google tidslinjen så hade de kunnat vara väldigt mycket mer öppna som alla redan fattat.

LJ, GC-farbrorn, verkar ha koll på inloggningen på LW:s GC-konto, det finns dessutom en bild/skärmdump (?)
Där står bara datum, och det är 7/10-18, och det var därför jag tänkte att ”någon” kanske varit igång med att logga in både här och där. Att det är just 6-årsdagen av LW:s medlemsskap ger ytterligare en dimension till det hela. Det var ju SD som introducerade LW i GC.

(De här GC-tiderna är annars uppbyggda enligt amerikanskt datumformat, vilket orsakade en del bryderier tidigt i tråden vill jag minnas.)

LJ:s uppgifter om att JG ringt på morgonen 15/5, vid 10-tiden och att LJ då tämligen omgående ringt LW för att kolla om hon svarade, motsägs dock av de listor man kan se (som du hänvisade till) för där dyker samtalen från LJ:s fru och honom själv upp först efter kl 17.

Angående vad AJ säger om dessa precision-cirklar mm så verkar det säkrast att gå på det här ”take-out”, vilket jag uppfattar är direkt från källmaterialet, utan att gå via ”tolkning” av något program som omvandlar siffror till bild.
Citera
2021-05-19, 12:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Så är det med all säkerhet. Han är störst, bäst och vackrast. Läste avlyssningsförhör, där han nämner att vissa har kommenterat hans snoppstorlek.. hahaha
Han kan inte ta kritik. Överhuvudtaget.
Han bara måste säga sin sak, maler på tills "motståndaren" håller med.
Det finns bara ett rätt sätt och det är Steffes sätt.

Ja, det sista stämmer så bra.

Kaninburar eller gå till skolan eller inte om barnet inte orkar för (vad det än är).
Citera
2021-05-19, 13:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Kanske för viss omgivning man döljer om man är lagd åt det hållet men pratar man barndom/ungdom och särskilt i polisförhör där ens son är misstänkt för mord så bör man nog öppna munnen och iaf nämna i en bisats att det gjorts en utredning. Men alla jobbar olika har vi, om något, lärt oss i den här tråden.

Det finns väl alltid en risk att det skulle komma fram.
Jag har svårt att se att alla, hela familjen, inklusve ev vänner eler andra skulle mörka det.

Dessutom är ju ett av SDs syskon, M den som tagit avstånd från familjemedlemmar, som känt sig oäldkad och varit "familjens svarta får", som han själv säger, den som nämner att han möjligen ska ha kunnat diagnosticeras med ADHD om det hade utretts.

M har tagit avstånd från SD för misshandeln, vilket då får mig att tänka att M inte skulle ha en anledning till att mörka en ev diagnos hos SD.

Jag tror helt enkelt inte att SD är diagosticerad.
Det betyder ju inte att han abslut kan ha drag av både det ena och andra, men det är nog svårt för oss att ställa diagnos av flera skäl.

Man kan väl enas om att det är något som felas, då oavsett om han är mördaren eller inte.

Tänker på vad brorsan sa vid förhör:

"M*artn berättar att om han hade varit ung nu så hade han kanske fått någon diagnos som typ
ADHD. Martin förstod inte andras känslor och var omogen och så när han var barn.
"

Det kanske passar in på SD också?

Inte verkar SD förstå andras känslor i vuxen ålder ens och omogen är han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in