2021-05-14, 10:24
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Det är lite märkligt att precis tvärtom görs när det gäller viruset. Då är det inte så noga om det ens är en bilolycka som dödar ena föraren och skadar den andre utan då räknar man gärna det som död av covid-19 samt skadad med biverkningar från covid-19.

Kan vi inte få se samma måttstockar och att man är lite mer konsekventa istället för att bara spela bollen dit den passar, i det redan bestämda målet?
Det har du för all del helt rätt i. Problemet är att det skulle kräva fullständiga obduktioner på alla avlidna, även inom åldringsvården (vilket man idag ofta inte gör) och resultaten skulle dröja väldigt länge. I den bästa av världar skulle man räkna "döda av Covid 19" och inte "döda infekterade med Covid 19 en viss tid innan dödstillfället" (man räknar dessutom väldigt olika i olika länder, där en längre period efter infektion givetvis ger högre siffror i antalet döda).
2021-05-14, 11:59
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Det har du för all del helt rätt i. Problemet är att det skulle kräva fullständiga obduktioner på alla avlidna, även inom åldringsvården (vilket man idag ofta inte gör) och resultaten skulle dröja väldigt länge. I den bästa av världar skulle man räkna "döda av Covid 19" och inte "döda infekterade med Covid 19 en viss tid innan dödstillfället" (man räknar dessutom väldigt olika i olika länder, där en längre period efter infektion givetvis ger högre siffror i antalet döda).

Javisst, det jag menar är bara att man kanske kan räkna lika godtycklig även när det gäller vaccinskadade och döda, precis som med viruset.
2021-05-14, 16:08
Medlem
Sababas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Jag och min kollega har fått Astra x 2.
Jag fick efter första spruta frossa, huvudvärk, ledvärk och feber. Sprutan fick jag kl 15 och sedan vaknade jag med värmekänsla vid 03. Jobbade sedan till 12 då det inte gick längre. Sedan låg jag i sängen fram till runt 20 då jag kunde se TV igen och sedan var allt ok.

I förrgår fick jag andra sprutan. 23 timmar efter sprutan så började jag känna lite förkylningssymtom och ilande huvudvärk. Åkte iväg på massage vilket massören var tveksam till. När jag kom hem orkade jag äta mat och sedan försökte jag se TV, men fick lägga mig vid 19-tiden på grund av huvudvärk. Imorse när jag vaknade var allt ok.

Min kollega har drabbats värre. Hon sa att hon bara fick lite seghet efter första sprutan, men det var värre. Idag berättade hon att hon fått hjärtklappning , oroskänsla i kroppen och fryser som fasen efter andra sprutan. Efter första hade hon tydligen fått frossa på natten och knappt kunnat sova.

Varför valde du Astra istället för Pfizer för nr2?
2021-05-15, 10:05
Medlem
Farfar 95 år är färdigvaccinerad med Astra Zenecas. Han fick inga biverkningar alls men sa efter andra sprutan att han kände sig starkare och friskare. Undrar vad han fick egentligen? Men han är en jävla krutgubbe, så det förvånar mig inte alls.

Mamma 64 år är färdigvaccinerad med Astra Zenecas. Blev dålig av första sprutan med sprängande huvudvärk, feber och ont i kroppen. Kände däremot inget alls efter andra sprutan mer än lite ont i armen.

Pappa 65 år har än så länge bara fått första sprutan av Pfizers. Endast lite ont i armen.
Senast redigerad av idontgetit 2021-05-15 kl. 10:10.
2021-05-15, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idontgetit
Farfar 95 år är färdigvaccinerad med Astra Zenecas. Han fick inga biverkningar alls men sa efter andra sprutan att han kände sig starkare och friskare. Undrar vad han fick egentligen? Men han är en jävla krutgubbe, så det förvånar mig inte alls.

Mamma 64 år är färdigvaccinerad med Astra Zenecas. Blev dålig av första sprutan med sprängande huvudvärk, feber och ont i kroppen. Kände däremot inget alls efter andra sprutan mer än lite ont i armen.

Pappa 65 år har än så länge bara fått första sprutan av Pfizers. Endast lite ont i armen.
Psykiskt
2021-05-15, 23:45
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
Psykiskt
Irriterande att folk alltid hittar på att andra reagerar psykiskt. Den enda jag känner som fått biverkningar (förutom en som blev trött första dygnet) blev inlagd på lasarettet när personen var sjuk och inte heller kunde personen lämna lasarettet så snabbt som det önskades. Bara för att människor reagerar olika eller andra inte kan känna vad deras kroppar upplever, innebär det inte att de hittar på eller fantiserar om hur de känner sig.

Jag kände inte av så mycket mer än lokalt placerad muskelsmärtor efter sprutan. Dagen därpå gick det över och bland folk jag känner verkar biverkningar vara sällsynta och inte alls så vanligt förekommande som vården uppger.
2021-05-16, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Irriterande att folk alltid hittar på att andra reagerar psykiskt. Den enda jag känner som fått biverkningar (förutom en som blev trött första dygnet) blev inlagd på lasarettet när personen var sjuk och inte heller kunde personen lämna lasarettet så snabbt som det önskades. Bara för att människor reagerar olika eller andra inte kan känna vad deras kroppar upplever, innebär det inte att de hittar på eller fantiserar om hur de känner sig.

Jag kände inte av så mycket mer än lokalt placerad muskelsmärtor efter sprutan. Dagen därpå gick det över och bland folk jag känner verkar biverkningar vara sällsynta och inte alls så vanligt förekommande som vården uppger.

Syftade mer på att han kände sig stark osv osv..
2021-05-16, 12:54
Medlem
pinnpelle88s avatar
Dr. Lee Meritt berättar här i en video hur djurförsök har ENBART lett till döda djur;

https://files.catbox.moe/0iby7s.mp4
2021-05-16, 12:59
Medlem
pinnpelle88s avatar
En apotekarie skickade iväg vaccin på labb-prov för att få någon form av fakta vad dessa vacciner innehåller, tillbaka får hon ett blankt papper;

https://files.catbox.moe/fn4x3b.mp4
2021-05-16, 13:27
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Syftade mer på att han kände sig stark osv osv..
Okej. Jag associerade automatiskt till att kvinnor oftast betraktas som hispiga och inbillningssjuka

Kände mig också lite annorlunda och stark både när jag var övertygad om att jag drabbats av covid-19 vid mitt insjuknande och vid första vaccinationen. Sa till den som smittat mig att jag skulle få starkare barn eftersom jag valde att tänka att min kropp insjuknande innan någon graviditet och på så vis ändrades epigenetiskt. Det är såklart som du säger inbillning. Mådde mer än utmärkt även om jag trodde att jag skulle kunna kola av (det var ju i pandemins inledning jag blev sjuk) och jag garanterar att viruset tog den villfarelsen ur mig när jag svarade på normala aktiviteter med att mer eller mindre kollapsa invärtes av ansträngningen från simplare aktiviteter såsom dammsugning eller dans eller tandborstning eller bara att försöka få luft vissa kvällar i min ensamhet. Mådde utmärkt större delen av tiden sannolikt av psykiska skäl och inte som jag fick höra när det blev tufft för kroppen. "Det är nog inte covid-19 utan något annat." "Du har nog bara ångest."

Psyket går åt två håll och jag missade din poäng eftersom de flesta tror att det är enkelriktat.
2021-05-16, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Okej. Jag associerade automatiskt till att kvinnor oftast betraktas som hispiga och inbillningssjuka

Kände mig också lite annorlunda och stark både när jag var övertygad om att jag drabbats av covid-19 vid mitt insjuknande och vid första vaccinationen. Sa till den som smittat mig att jag skulle få starkare barn eftersom jag valde att tänka att min kropp insjuknande innan någon graviditet och på så vis ändrades epigenetiskt. Det är såklart som du säger inbillning. Mådde mer än utmärkt även om jag trodde att jag skulle kunna kola av (det var ju i pandemins inledning jag blev sjuk) och jag garanterar att viruset tog den villfarelsen ur mig när jag svarade på normala aktiviteter med att mer eller mindre kollapsa invärtes av ansträngningen från simplare aktiviteter såsom dammsugning eller dans eller tandborstning eller bara att försöka få luft vissa kvällar i min ensamhet. Mådde utmärkt större delen av tiden sannolikt av psykiska skäl och inte som jag fick höra när det blev tufft för kroppen. "Det är nog inte covid-19 utan något annat." "Du har nog bara ångest."

Psyket går åt två håll och jag missade din poäng eftersom de flesta tror att det är enkelriktat.

Nää.. alltså var mer att denne kände sig stark efter vaccinering osv osv det var rent psykiskt. Annars är det lite andra grejer i vaccinet
2021-05-16, 15:21
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Nää.. alltså var mer att denne kände sig stark efter vaccinering osv osv det var rent psykiskt. Annars är det lite andra grejer i vaccinet
Jag förstod att du menade det. Sedan så är vaccinet ute ur kroppen efter ett tag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in