2021-05-19, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Datoen skal selvsagt være 30. oktober 2018
Takk for påminnelsen!

1. AEH hadde nok eget bankkort, det var hun som hadde ansvar for innkjøp. Forklaringen kan være at AEH ikke hadde med seg lommebok. Hun hadde pyntet seg for teaterkvelden, så hun hadde vel bare en liten veske med det aller nødvendigste.

2. Poenget er at TH betalte regningen for hele selskapet. Hvordan han betalte regningen er uvesentlig i den sammenhengen.

3. TEH hadde lånt bilen/Ford Focus, og i følge boken er det THs bil.

Dette med snøen har blitt omtalt før, det var slaps og regn allerede den 30. oktober. Slapset hadde regnet bort når TH kom fra jobb den 31. oktober.

Rettelse:
Sitater fra "Lørenskog Mysteriet":

Beskrivelser om morgenen i S4 den 30. oktober 2018;
"Morgenen forløper seg som vanlig: Han pusser tenner, kler seg, leser avisen og drikker to kopper kaffe. I kveld skal han og kona på teater, så Lisbeth vurderer å dra til frisøren. Det er ikke ofte de er på forestillinger m, så begge gleder seg.
Klokken 08:15 setter Hagen seg i bilen og kjører til jobb. Egentlig liker han best å gå. Han er "kjent for å gå mye". Nå har plutselig snøen kommet, og han har bare penskoene fremme. I slikt vær pleier han å kjøre bil til jobb."

På arbeidsplassen samme dag;
"Sjefen bytter på å sitte i åpent landskap og på sitt eget kontor. Den siste tiden har han sittet mye på kontoret sitt, og det gjør han også i dag. Han tar imot representanter for en møbelkjede og to banker til planlagte møter."

Referert fra boken med egne ord;
Hagen-ekteparet mottar teater-invitasjonen med kort varsel fra et vennepar (Hagens kamerat/tidligere forretningsadvokat og kona, begge i 70-årene). De spiser middag (Michelin-anbefalt restaurant, "Brasserie Hansken") klokken 17:30, før teaterforestillingen begynner.

Sitert fra boken;
"De fire kjenner hverandre godt og var blant annet på ferie i Sør-Afrika sammen på begynnelsen av 2000-tallet."

Referert fra boken med egne ord;
Hagen-ekteparet tar taxi, selv om AEH ikke drikker alkohol. Det blir vurdert at det er den beste løsningen pga slapseføre og at parkering kan bli vanskelig.

Sitat fra boken;
"Vel fremme gir han bankkortet sitt til kona. Hun kan koden og er "finansministeren" i hjemmet. Selv hater Hagen å bruke kort. Han foretrekker å bruke kontanter."

I boken står det også at de hadde en felleskonto hvor de begge måtte sette inn egne penger for bl.a. regningsbetaling. Ryktene om TH stemmer bra. AE måtte bidra til milliardæren med sin lille inntekt som stammet fra noen timers kjøkkenarbeid i måneden.
Citera
2021-05-19, 07:45
Medlem
På hvilket tidspunkt det forklares om "uhellet" på badet er uklart. Det kan også ha vært etter at politiet fant glasskår på badet. Hvor store bitene var vet vi ikke, men de kan ha vært så små at TH trodde alt var fjernet og forklaringen ble konstruert ved konfrontering med det..

På den annen side kan vel man neppe rekke og erstatte kuppelen før politiet kom og gjorde sine første enkle undersøkelser i huset, slik at de måtte ha sett det. I så tilfelle kan TH ha forklart dette for politiet tidlig, og på eget initiativ.

Men jeg tror ikke det er tilfeldig at dette er tatt med i boken og at forfatterne overlater til leserne til å vurdere sannhetsgehalten i det.
Citera
2021-05-19, 08:06
Medlem
Skrivefeil

Citat:
Ursprungligen postat av LH07
tror du virkelig at gm forteller andre hvordan de drepte aeh, hvem som deltok o.l. De vil jo unngå å bli tatt. Du vet neppe mer enn politiet siden du ikke selv er gm.

Du har en mildt sagt oppsiktsvekkende måte å resonnere og trekke konklusjoner på som minner mye om et lite barns tankemønster på mange måter.

Jeg har aldri sagt jeg vet. Jeg har videreformidlet hva jeg har blitt fortalt og mye har blitt verifisert i media etter at jeg har fortalt det. Klarer du å legge sammen to og to så kan det jo være en grunn for at jeg ikke lenger er trygg på at TH ikke vet noenting eller kan ha en eller annen form for rolle og at det blir vanskelig ut i fra dette at da ikke både TH og TEH har sine roller i dette.

Det som kjennetegner dere i den tvilsomme borrelåsligaen er at dere blir sinte for:

1: Blir sinte for ting dere leser, men ikke forstår og i hvertfall ikke sammenhengen.

2: Blir sinte for alt som ikke passer inn i deres hypotese om at dette er et planlagt overlagt drap.

Det er ikke noe problem å diskutere med normale bidragsytere her inne som tror på hypotesen om at TH har planlagt dette da de ikke lider av en besettelse om at slik må det være for enhver pris uten å basere seg på rene tvangstanker.

Jeg tror alle nøkterne ser at det må være mange tilfeldigheter inne i bildet i denne saken uavsett hvem som står bak. Gjennom å klare å sildre hva som ikke lett kan forklares som nettopp tilfeldigheter vil man komme nærmere den endelige sannheten enten det er ditt eller datt hva som faktisk skjedde.
Senast redigerad av Bolony 2021-05-19 kl. 08:51. Anledning: Rettelse
Citera
2021-05-19, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
I boken står det også at de hadde en felleskonto hvor de begge måtte sette inn egne penger for bl.a. regningsbetaling. Ryktene om TH stemmer bra. AE måtte bidra til milliardæren med sin lille inntekt som stammet fra noen timers kjøkkenarbeid i måneden.
Det stemmer nok, ja. Sette inn egne penger for regningsbetaling, den satt.
Sannheten kan være en bitter pille å svelge.
Hvis han tok hele regningen på denne Michelin anbefalte restauranten, gir det inntrykk til omverden av en meget generøs person.
Citera
2021-05-19, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Regnet med at du ville komme med det TT-svaret.
Som vanlig omgår du kjernen i saken med avsporinger.

Det er jo lett å skjønne hvorfor.

Etter at TH ankom S4 ble det ringt fra fasttelefonen til mobiltelefonen til AE.
Mobilen hennes var med andre ord i tankene hans, så hvorfor sjekket han ikke bare bordet med et kjapt blikk?

- Om man lurer på noe, så er det bare å gå dit, for å bruke THs egne ord.

I bogen står der, at han ikke ringede til AE's mobiltelefon 13.46 - men det viser opkaldsloggen jo.
Citera
2021-05-19, 09:32
Medlem
Jeg tipper AEH er støpet inn i en stor betongkonstruksjon som var under oppføring i tida rundt 31 okt. Ett byggeprosjekt TH visste om, men ikke hadde eier interesser i. Hun er nok lagt inn under armeringa og isolasjonen på natten, så hadde entrepenør uvitende om hva som hadde skjedd bestilt betongbilen til neste morgen. I vipps, så er hu borte for all tid.
Citera
2021-05-19, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
Du har en mildt sagt oppsiktsvekkende måte å resonnere og trekke konklusjoner på som minner mye om et lite barns tankemønster på mange måter.

Jeg har aldri sagt jeg vet. Jeg har videreformidlet hva jeg har blitt fortalt og mye har blitt verifisert i media etter at jeg har fortalt det. Klarer du å legge sammen to og to så kan det jo være en grunn for at jeg ikke lenger er trygg på at TH ikke vet noenting eller kan ha en eller annen form for rolle og at det blir vanskelig ut i fra dette at da ikke både TH og TEH har sine roller i dette.

Det som kjennetegner dere i den tvilsomme borrelåsligaen er at dere blir sinte for:

1: Blir sinte for ting dere leser, men ikke forstår og i hvertfall ikke sammenhengen.

2: Blir sinte for alt som ikke passer inn i deres hypotese om at dette er et planlagt overlagt drap.

Det er ikke noe problem å diskutere med normale bidragsytere her inne som tror på hypotesen om at TH har planlagt dette da de ikke lider av en besettelse om at slik må det være for enhver pris uten å basere seg på rene tvangstanker.

Jeg tror alle nøkterne ser at det må være mange tilfeldigheter inne i bildet i denne saken uavsett hvem som står bak. Gjennom å klare å sildre hva som ikke lett kan forklares som nettopp tilfeldigheter vil man komme nærmere den endelige sannheten enten det er ditt eller datt hva som faktisk skjedde.

Når man videreformidler ting så er det fordelaktig at man opplyser hvor kredibel informasjonen er. Er det sladder fra høyblokkene rundt på Lørenskog og Skårer så bør du si så. Jeg har gjennom årene hørt mange rykter om saker og gjerningspersoner som hørtes pålitelige ut til å begynne med, men da rettssaken kom opp så man at det bare var jug og fanteri. Så du bør ta mye med en klype salt med mindre det stammer fra en pålitelig kilde.

Du er iallfall ikke særlig voksen eller utdannet, å skrive uansett feil er noe man gjør på barneskolen
Citera
2021-05-19, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony

På hvilket tidspunkt tenker du at TH kan ha blitt involvert i saken?

Hadde han ikke ventet noe lengre før han kontaktet politiet, hvis han visste hva som hadde skjedd?

Ville han grublet i lange tider på hvem av sine venner og fiender som kunne stå bak, og videreformidlet det til politiet?

Hvorfor fortsetter han å sende pengekrav til seg selv, noen krav som han tydeligvis ikke hadde planer om å betale, og et som han til slutt betaler?
Citera
2021-05-19, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
I bogen står der, at han ikke ringede til AE's mobiltelefon 13.46 - men det viser opkaldsloggen jo.

Ja, dette er en av flere ting som er så underlig med THs forklaringer i avhør.

I et avhør sier TH at han ikke har ringt fra fasttelefonen til AEs mobiltelefon kl. 13:46.
Men i andre avhør har TH forklart at han ikke hørte hennes mobiltelefon da han ringte fra fasttelefonen.

Så da har han jo bekreftet at han skal ha ringt mens han var i S4, slik telefonloggen viser.
Dette er altså et av flere eksempler på at det ikke er sammenheng i det han har forklart.

Et annet eksempel er at TH påstår å ha blitt oppringt av en forretningsforbindelse på jobb og ble forhindret fra å ringe AE. Men anropsloggen viser at det ikke stemmer i det hele tatt. Det var TH selv som ringte forretningsforbindelsen kl. 10:38 og holdt linjen i nesten 1 time. I etterkant har TH mistenkliggjort denne forretningsforbindelsen og kalt ham "utspekulert" og bedt politiet om å undersøke ham nærmere.
Senast redigerad av Jayce 2021-05-19 kl. 10:07.
Citera
2021-05-19, 10:05
Medlem
Rettelse

Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Når man videreformidler ting så er det fordelaktig at man opplyser hvor kredibel informasjonen er. Er det sladder fra høyblokkene rundt på Lørenskog og Skårer så bør du si så. Jeg har gjennom årene hørt mange rykter om saker og gjerningspersoner som hørtes pålitelige ut til å begynne med, men da rettssaken kom opp så man at det bare var jug og fanteri. Så du bør ta mye med en klype salt med mindre det stammer fra en pålitelig kilde.

Du er iallfall ikke særlig voksen eller utdannet, å skrive uansett feil er noe man gjør på barneskolen

Det må være opp til hver enkelt å sortere sine kilder og når alt har stemt til nå fra the inner circle så får man avvente til noe blir motbevist.

Ellers har jeg ikke noe problem med at folk skriver feil og har aldri kommentert det.

Resten av innlegget ditt er vanskelig å ta seriøst og registrerer at fokuset på informasjon fra saken egentlig er så betydningsfullt uten at jeg med sikkerhet kan trekke en slutning om at du droppet ut av skolen 😉 til tross for at empiriske bevis antyder at det er personer uten eller lav utdannelse med skjør selvtillit som er opptatt av andres utdanning 😉
Senast redigerad av Bolony 2021-05-19 kl. 10:13. Anledning: Rettelse
Citera
2021-05-19, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det er ikke helt riktig. Han har jo også med vitende vilje betalt altfor mye i skatt. Dette har han forklart med at han var samfunnsengasjert og derfor ønsket han å bidra litt ekstra til kommunen han var så glad i.
Han har ellers bidratt som sponsor for idrettslag o.l.

Dette er to veldig forskjellige ting. Det er en ting å være sjenerös når det gjelder virksomhet, men det er en helt annen ting å være sjenerös når det gjelder ens kone.
Citera
2021-05-19, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
På hvilket tidspunkt tenker du at TH kan ha blitt involvert i saken?

Hadde han ikke ventet noe lengre før han kontaktet politiet, hvis han visste hva som hadde skjedd?

Ville han grublet i lange tider på hvem av sine venner og fiender som kunne stå bak, og videreformidlet det til politiet?

Hvorfor fortsetter han å sende pengekrav til seg selv, noen krav som han tydeligvis ikke hadde planer om å betale, og et som han til slutt betaler?

Her stiller du mange gode spørsmål som alle inkludert politiet burde evaluere da noe vil gi mening og noe ikke.

Poenget mitt tidligere i forhold til ditt første spørsmål er at jeg tror kort og godt ikke at om TH og eller TEH bærer noen form for skyld at jeg ikke tror det da er mulig at den andre ikke vet hva som har skjedd.

Det trenger ikke være slik, men det vil da virke usannsynlig i mine øyne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in