2021-05-18, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Jag är stockholmare men jag jobbade i Södertälje en tid på 80-talet. För nåt år sedan var jag tillbaka i stan. Det som slog mig var att ingenting större byggts i innerstaden sedan jag var där. Man kan undra vad är för jätteaffärer tråden handlar om?

Mäklaren tillsammans med 3-4 miljardärer från Sthlm köpte Åhlenshuset för 220 miljoner kr tidigare i år. Stor fin artikel i LT där mäklaren verkligen gör sig till åtlöje nu när han tydligen inte var så hederlig som han gjorde sken av...

Det är väl den stora affären som är offentlig sen spekulerar jag att det handlar om bostadsbyggande osv. Där det finns pengar, där finns klanerna
Citera
2021-05-18, 19:11
Medlem
densistasovjets avatar
Den här åldrades inte så väl. Sossarna klarar inte av att hantera verkligheten de själva skapat:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sodertaljes-kommunordforande-jag-vagrar-prata-om-klaner-och-slakter

"Jag gör inte skillnad på folk och folk, säger hon i Sveriges Radio Ekots lördagsintervju."

Citera
2021-05-18, 19:12
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Jo. Kanske just därför det är en bra grej att ha folk på insidan av olika verksamheter som man kan köpa eller muta tänker jag?
Om detta har genomförts enligt TS så antyder det total rättsröta ända in hos banker och mäklare. Vilket inte är otroligt. Helt klart så att invandrare har en annan syn på ärlighet än svenskar.
Citera
2021-05-18, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Jag är stockholmare men jag jobbade i Södertälje en tid på 80-talet. För nåt år sedan var jag tillbaka i stan. Det som slog mig var att ingenting större byggts i innerstaden sedan jag var där. Man kan undra vad är för jätteaffärer tråden handlar om?

Finns ju inte så mycket yta att bygga på, men lite har man byggt bara de senaste åren, så det har rört lite på sig i centrala Södertälje. Lite..
Citera
2021-05-18, 19:13
Medlem
IncrediblePPs avatar
Bankkvinnan Sh*rin har även tagit betalt från personer i utbyte mot bolån trots att personerna har låg inkomst. Handlar om 100-200.000 kr per bolån och hundratals bolån. Vad åker de som har betalat för sina bolån på fär straff undrar jag? Det är väl mutbrott det med.
Citera
2021-05-18, 19:15
Medlem
xxSonOfHitlerxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SSD1968
Vet inte om jag ska vara glad eller inte för att jag direkt insåg vem mäklaren var. Han har under vintern lyfts fram i lokalblaskan som "killen från Hovsjö som lyckats ta sig fram" som någon form av förebild. Vet inte men är det inte lite väl ofta som "hjältarna" visar sig vara skitstövlar.? Allt som oftast med Syrianskt påbrå ( i alla fall i Södertälje). Det är mygel med det mesta, alltifrån bygglov, assistentbolag, politiker som tar sig fram på märkliga sätt och senaste trenden är väl att driva "coachnings företag" som skall lotsa arbetslösa in i arbetslivet. Givetvis helt finansierat på bidrag och utan krav på resultat. Sedan har vi ett antal "byggherrar" som utvecklar bostäder i Brf form där det mesta luktar unket kring. Sedan har vi "elevassistenter", någon som anställs av skolorna för att få bukt på stökiga elever. Perfekt för nätverket att både rekrytera nya rekryter och dessutom få betalt för det, direkt från skattemedel. Fantastiskt.....

Så är det ALLTID - skitstövlar framställer sig som snälla och fina och kan spegla sig i glansen av samhällets åtrå och beundran då de inte har bättre förstånd alternativ är lika korrupta själva och håller sina gelikar om ryggen. De falskaste personerna bär på de största leendena, glöm aldrig det.
Sverige är ett paradis för detta skräp, men det är lätt att genomskåda dem då de alltid är narcissister och älskar att synas och höras i tidningar och övrig media.
Citera
2021-05-18, 19:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av frobozz
Har du nån mer information? Jag googlade och kollade lite men hittade ingen som passade med det namnet.

Sherin saaman, googla så hittar du hennes instagram och massa info osv
Citera
2021-05-18, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IncrediblePP
Bankkvinnan Sh*rin har även tagit betalt från personer i utbyte mot bolån trots att personerna har låg inkomst. Handlar om 100-200.000 kr per bolån och hundratals bolån. Vad åker de som har betalat för sina bolån på fär straff undrar jag? Det är väl mutbrott det med.

Kanske... Man kan ju faktiskt hoppas!

Återstår dock att se om nån verkligen orkar bry sig om det dock. Men det är klart. Banken där människan jobbar/jobbat lär ju dra öronen åt sig.
Citera
2021-05-18, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Om detta har genomförts enligt TS så antyder det total rättsröta ända in hos banker och mäklare. Vilket inte är otroligt. Helt klart så att invandrare har en annan syn på ärlighet än svenskar.

Finns väl ett fåtal individer över allt som man inte kan lite på. Är nog iofs inget nytt.

Men ja såhär ser nog Sverige ut 2021. Är nog inget unikt för Södertälje är jag rädd.

Möjligen att i Södertälje kommer det upp till ytan mer eftersom där har myndigheterna på förekommen anledning beslutat sig för att sätta in lite resurser mot skiten.
Senast redigerad av Macke85 2021-05-18 kl. 19:30.
Citera
2021-05-18, 19:22
Medlem
Wuzzuppos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollegah1
Kristna araber.

Assyrier/syrianer är inte araber. De är semitisk kristen folkgrupp.
Citera
2021-05-18, 19:23
Medlem
Wuzzuppos avatar
Det finns svenskar inblandade i detta också och inte bara syrianer. Bara 40 000 av 100 000 i Södertälje kommun är assyrier/syrianer. Man behöver inte alltid skylla på syrianer allt som händer i Södertälje.
Citera
2021-05-18, 19:25
Medlem
EjSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vet inte om den här artikeln ger en vink angående finansiärerna:

https://www.lt.se/logga-in/fran-telefonforsaljning-till-miljonaffar-darfor-backas-stefan-melton-upp-av-miljardar-i-djursholm

Betal artikel tyvärr , vore intressant veta vem den förmögne finansiären är som jobbar med slödder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in