2021-05-18, 17:55
Medlem
preben12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Klart att Spurs är nöjda om de får behålla sin målskytt.

Men resten av truppen håller inte standarden och värvningar de senaste 5 åren har varit dåliga.

Men bakom Kane och Son har de ingen vilket vi har märkt från deras skador senaste 2 åren.

100-120 bör kanske vara en rimlig summa för Kane.

Ja Tottenhams värvningar har verkligen misslyckats katastrofalt de senaste åren. Sedan man värvade Alli, Son och Alderweireld 2015 har man nog inte haft en enda succévärvning. Höjbjerg har varit en bra värvning till denna säsongen men bortsett från det ser det riktigt illa ut. Om jag skulle lista alla värvningar mellan 1-10 (där deras prislapp och förväntningar även vägs in med hur de presterat) sedan sommaren 2015 skulle det bli något sådant här:

Citera
2021-05-18, 19:15
Medlem
ms18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av preben12
Ja Tottenhams värvningar har verkligen misslyckats katastrofalt de senaste åren. Sedan man värvade Alli, Son och Alderweireld 2015 har man nog inte haft en enda succévärvning. Höjbjerg har varit en bra värvning till denna säsongen men bortsett från det ser det riktigt illa ut. Om jag skulle lista alla värvningar mellan 1-10 (där deras prislapp och förväntningar även vägs in med hur de presterat) sedan sommaren 2015 skulle det bli något sådant här:

Läste tidigare i dag (MED STOR NYPA SALT) att Tottenham ''ser'' ersättare till kane i Aguero eller Jesus. Vad skulle du säga om någon utav dem?
Citera
2021-05-18, 20:34
Medlem
Gantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ms18
Läste tidigare i dag (MED STOR NYPA SALT) att Tottenham ''ser'' ersättare till kane i Aguero eller Jesus. Vad skulle du säga om någon utav dem?
Nu håller jag inte på Spurs. Men ingen av dem är något Spurs kommer söka efter ifall Kane säljs. Aguero har inte varit sitt gamla jag och Jesus kommer aldrig bära samma mantel som Kane.

Optimalt hade vart att ta in Aguero som rotationspelare till någon annan. Ings hade vart bra men han är också skadebenägen.

DLC är annars också en bra alternativ men troligen dyr.
Citera
2021-05-18, 21:10
Medlem
ms18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Nu håller jag inte på Spurs. Men ingen av dem är något Spurs kommer söka efter ifall Kane säljs. Aguero har inte varit sitt gamla jag och Jesus kommer aldrig bära samma mantel som Kane.

Optimalt hade vart att ta in Aguero som rotationspelare till någon annan. Ings hade vart bra men han är också skadebenägen.

DLC är annars också en bra alternativ men troligen dyr.

Tottenham kommer aldrig få någon spelare som kan bära samma mantel som Kane. Dom ska nog vara glada om dom ens kan få någon i Jesus kaliber. Imo
Citera
2021-05-18, 21:16
Medlem
preben12s avatar
Citat:

Inget stort fan av någon av dem. Aguero känns slut på toppnivå i PL och Jesus har jag aldrig varit något fan av.

Om man nu säljer Kane tycker jag man ska vänta med att värva ersättare tills dess att man har en tränare på plats. Så man får in en spelartyp som passar i tränarens spelsystem.
Citera
2021-05-18, 21:20
Medlem
Propaganda från The Seasiders i första matchen mot Oxford och finalplatsen torde således vara klar. Nu är det bara att hålla tummarna för att de även kan brotta ner Sunderland/Lincoln...
Citera
2021-05-18, 21:28
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Läste på reddit att 87!!!! tottenham spelare har vunnit titlar sedan tottenham senast tog en titel.
Ja det är ganska anmärkningsvärt. Det hade varit intressant att se hur det ser ut i andra förmodade topplag som inte vunnit på länge.
Citera
2021-05-18, 23:17
Medlem
Gantss avatar
Leicester på väg att förlora sin CL plats andra gången i rad
Citera
2021-05-19, 05:36
Medlem
EnLitenFryss avatar
Tänkte att det inte spelade så stor roll igår, Liverpool ska ändå vinna sina matcher - men 2-1 Chelsea var sämsta möjliga resultat. Nu krävs mer eller mindre två segrar, gärna med mer än uddamålet för Liverpool. Även om Spurs har kniven på strupen för EL-spel, räknar jag inte med att de stjäl poäng av Leicester i sista.

Detta gäller vid lika poäng enligt premierleague.com:

Citat:
If any clubs finish with the same number of points, their position in the Premier League table is determined by goal difference, then the number of goals scored. If the teams still cannot be separated, they will be awarded the same position in the table.

Låter lite märkligt när det är en CL-plats på spel, hur går det ihop?
Citera
2021-05-19, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Tänkte att det inte spelade så stor roll igår, Liverpool ska ändå vinna sina matcher - men 2-1 Chelsea var sämsta möjliga resultat. Nu krävs mer eller mindre två segrar, gärna med mer än uddamålet för Liverpool. Även om Spurs har kniven på strupen för EL-spel, räknar jag inte med att de stjäl poäng av Leicester i sista.
Och med lite otur så räcker inte ens 4:e platsen väl (om Chelsea vinner CL)?
Citera
2021-05-19, 07:52
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Du skrev:

"Hade detta hänt tex med målisen till Arsenal, Man City eller Newcastle så hade WBs mål garanterat blivit godkänt. Som sagt, Man Utd o Liverpool är kälgriserna till FA."

Jag visar att exakt detta har hänt mot Arsenal. Och det blev bortdömt. Då börjar du prata om antalet spelare framför Leno? Det är totalt irrelevant antalet spelare framför Leno. Det som är relevant är ifall det är 1 spelare framför honom som är offside som skymmer sikten, vilket domarna tyckte det var. Och då dömdes det bort.

Men låt inte mig störa i ditt "Liverpool och United har domarna på sin sida, Arsenal får minsann aaaaaldrig sådana domslut med sig"-narrativ som du försöker bygga.

Nej, jag har redan tippat hur jag tror det slutar, det finns längre bak i tråden. Vill man få folk att spela boll är ödmjukhet och trevlighet ett bra tips.
Nix. Det är inte jämförbart öht.

Leno hade då ett hav av spelare framför sig vid McGinn’s bortdömda mål, samma sak kan inte sägas om Alisson i West Brom - Liverpool matchen. Råkade se den matchen på norsk TV, och de norska kommentarorerna/experter i studio var alla överrens, att bortdömningen av WBs 2:a goal var ett tveksamt beslut.

Har aldrig i mitt liv hävdat att Arsenal har aldrig fått fördelar med sig, däremot så har Arsenal som oftast mer otur med domaren än vad övriga toppklubbarna i England har. Som sagt, att Man Utd o Liverpool favoriseras av FA och av domarna i England är välkänt för alla där borta.

Varför så kan du inte ta och skriva ner en officiell tabell, i siffror, för hur du tror att PL-tabellen för topp 7 kommer att se ut efter sista omgången?
Citera
2021-05-19, 08:05
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Tror ni hade vart väldigt nöjda i år istället för 9-10e platsen
Oh, vilken smart kommentar!

Arsenal hamnade på 10:e plats i EPL 4 år innan vi tog the treble och utklassade ett Man Utd vars manager blev skolad av Wenger den säsongen.
Citat:
Ursprungligen postat av Aron
fran wenger sjalv

https://www.mirror.co.uk/sport/football/news/manchester-city-boss-pep-guardiola-10141287

https://www.espn.com/soccer/news/story/_/id/1201095/arsene-wenger:-fourth-place-like-a-trophy

Du får inte glömma bort att AW var under hårt press och nära sparken när han uttalade detta.

Minns efter 2005/06 säsongen när Wenger uttalade till media att 4:e plats i ligan är inte bra nog för Arsenal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in