2021-05-18, 16:11
Medlem
-AIR-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Det håller jag med om att skyddet inte är 100 procentigt och man kan fortfarande bli sjuk men det är inte så många som 10 procent som helt saknar skydd
det är fakta. ca 90% skyddseffekt har mrna vaccinen, där ca 10 blir lindrigt sjuka med en vanlig förkylning typ.
Citera
2021-05-18, 16:14
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Ja, pandemin har verkligen fått många länder att visa sitt fula tryne, inte ens inom EU fungerade det

Man måste ha något att byta med, alternativa produkter. Underutvecklade bidragsländer får alltid finna sig i att komma sist, inte först som WHO verkar tro. Det är därför deras befolkningar har så snabba fötter och är så benägna att vilja byta land.

Frihandel låter fint men det ger den starke all rätt. Om du tror mer på Sovjetsystemet så var det nog ännu sämre för de som tror att man kan få något utan att betala. Man får ge upp något, frihet oberoende.
Citera
2021-05-18, 16:34
Medlem
Overminds avatar
Att Regeringen låtit flygplan resa in och ut från Indien och inte gjort något för att stoppa den Indiska smittan borde få fängelse och ett hårt straff.

Varför har vi ingen opinion som skriker åt de vad fan de håller på med? 20 bekräftade fall och nu lär den om ett par månader vara den största varianten!

Bra jävla jobbat Steffe! Att ingenting görs är ju fan sjukt! Borde vara större rubriker än vad det är idag!
Citera
2021-05-18, 16:34
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengell
Om några dagar slutar Sverige vaccinera helt med AstraZeneca.

Vi har fortfarande kontrakt på ganska mycket AstraZeneca.

Det är ju därför vi väljer att ge bort det till Covax nu. Vi har ju alltid vart med i Covax och planerat att skänka vaccin, men att dessa volymer plötsligt ges bort, beror ju på att vi inte längre använder AZ?

Jag är införstådd med att Sverige inte avser använda dessa doser av Oxford-vaccinet. Min poäng var att doserna borde ha gått till Indien istället för Covax. Det är kris i Indien, men Covax verkar föredra att skicka doser till Afrika.

Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengell
Tedros beröm till Sverige blir ju rätt patetiskt. Det är ju skräp vi skänker bort.

Skräp är det inte. Däremot kan det betecknas som överskott.
Citera
2021-05-18, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Att Regeringen låtit flygplan resa in och ut från Indien och inte gjort något för att stoppa den Indiska smittan borde få fängelse och ett hårt straff.

Varför har vi ingen opinion som skriker åt de vad fan de håller på med? 20 bekräftade fall och nu lär den om ett par månader vara den största varianten!

Bra jävla jobbat Steffe! Att ingenting görs är ju fan sjukt! Borde vara större rubriker än vad det är idag!
Allt handlar om vaccin nu. Det finns inga pengar i att stoppa flygplan (antar ja )
Citera
2021-05-18, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind

Vilka flygplan från Indien är det du syftar på?
Citera
2021-05-18, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Vilka flygplan från Indien är det du syftar på?

Femton av de tjugo konstaterade fallen är ju resenärer från Indien. Så på nåe sätt har dom kommit in utan kontroll.
Citera
2021-05-18, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -AIR-
är du i riskgrupp? det var knappt nån spridning förra sommaren.

Inte jag men anhöriga. Jag tror att man behöver fortsätta på samma nivå som förra sommaren dvs inte resa, inte träffa nya människor, inte träffas inomhus osv.
Vi är inte ute ur skogen än.
Citera
2021-05-18, 17:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Har även mångas favoritland Taiwan nu också fått kapitulera?
På en vecka har antalet fall varit lika många som totalt under hela pandemin.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/taiwan/

Vi pratar fortfarande om mycket låga nivåer.

Taiwan har en stor fördel i att de inte litar på WHO.
Citera
2021-05-18, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Den är sannolikt än mer smittsam, den återinfekterar och vaccinerna tappar effekt.

I djurförsök verkar den ge svårare lungsjukdom.

Ajdå, ja svårt för vaccin industrin att hinna med dessa ändringar av mutationer.

Indien extremt överbefolkat och man dricker badar och pissar i samma flod.
Det är som upplagt för coviden.
Citera
2021-05-18, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Jag är införstådd med att Sverige inte avser använda dessa doser av Oxford-vaccinet. Min poäng var att doserna borde ha gått till Indien istället för Covax. Det är kris i Indien, men Covax verkar föredra att skicka doser till Afrika.

Skräp är det inte. Däremot kan det betecknas som överskott.

Antal fall störtdyker i indien utan vaccinhjälp. Undrar om det är ivermectin som syns i kurvan?
Citera
2021-05-18, 17:31
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Var vad du när de förbjöd oss att byta information och länka artiklar i tråden?

När hände det? Vilka gjorde det?

Det missade jag isåfall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in