2021-05-18, 11:26
Medlem
Hej. Min sambo går på behandling i öp. Den terapeuten han har, går på NA-möten vilket jag också gjort, på samma möten. Under gruppsamtal säger terapeuten att min sambos drickande beror till stor del på mig (jag är inte aktiv) och att han borde skaffa eget. Han sitter även och berättar att soc vet om att jag har alkoholproblem samt ifrågasätter om vi sköter våra (mina) hundar och undrat om han behöver göra en oroasanmälan ang dom. Han vet ingenting om mig och mina hundar. Har han rätt att i öppen grupp prata om mig och mitt? Det är min sambo som får behandling och kan tycka att det är honom det ska fokuseras på. Jag är som sagt var inte aktiv, tar prover och jobbar heltid så känner mig en aning påhoppad. Dessutom jobbar jag inom psykiatrin och träffar på en del av dom som går i samma behandling som min sambo. Inte ok att terapeuten sitter och kommer med påstående om mig som inte ens stämmer. Jag vill konfrontera terapeuten ang detta. Vad tycker ni?
Citera
2021-05-18, 11:39
Medlem
Gynekologstols avatar
Tolvstegare är amatörer och har därför ingen tystnadsplikt. De så kallade utbildningarna som de går har inga likheter med de utbildningar som människor som har diverse leg-yrken går. Tolvstegarnas så kallade utbildningar kan snarare jämföras med koranskolor.

Mitt råd är att du ber din sambo att skippa den där skiten och att han går till en bra psykolog istället.
Senast redigerad av Gynekologstol 2021-05-18 kl. 11:41.
Citera
2021-05-18, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Tolvstegare är amatörer och har därför ingen tystnadsplikt. De så kallade utbildningarna som de går har inga likheter med de utbildningar som människor som har diverse leg-yrken går. Tolvstegarnas så kallade utbildningar kan snarare jämföras med koranskolor.

Mitt råd är att du ber din sambo att skippa den där skiten och att han går till en bra psykolog istället.
Han påstås vara en av Sveriges bästa terapeuter 🤔
Citera
2021-05-18, 12:45
Medlem
ANewWayToSayHoorays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzRozz

Låter helt störd. Som att han behöver terapi.
Citera
2021-05-18, 12:56
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Drogrehabilitering --> Psykiatri och psykofarmaka
/Moderator
Citera
2021-05-18, 13:34
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzRozz
Det är klart att andra tolvstegare tycker det. Att sektmedlemmar skyddar sin sekt är ingen nyhet.
Citat:
Ursprungligen postat av ANewWayToSayHooray
Låter helt störd. Som att han behöver terapi.
Han är hjärntvättad.

Här är två videor föreställande hur det går till i tolvstegssvängen. De är tagna på Korpberget, som av tolvstegare brukar beskrivas som det förnämsta behandlingshemmet i Sverige.

https://www.youtube.com/watch?v=XY5x6lgS_fE
https://www.youtube.com/watch?v=i7LjPSQd2FA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in