2021-05-18, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja men intressant! Om man utgår från att detta stämmer, har han väl inte några flygtimmar för någon flygplansmodell alls?

Han kan mao inte flyga något plan alls.

Tror den officiella 9/11 storyn tilltalar hans offermentalitet mer än att han blottar sin akilleshäl- att han då inte hade råd att fortsätta helt enkelt.

Enligt om som barnaby fick sänt av (fri gissning) stod det ett datum efter elfte september.

Så svar ja, blev för dyrt och han fick då som betalade in i bensin för att flyga med honom.

Till hans credd kanske timmarna nollställs efter x antal år. Någon flygtimma på fri hand bör han fått för alla tusen och timmar han lagt ner. Om han inte fått det ska ni göra mitt hpngarv. Det du SD, det garvet är rått och hårt. Pajasen.
Citera
2021-05-18, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja. De utskrivna dialogförhören ger bara en bråkdel av bilden. SD är otroligt arrogant. Trist att inte PS fick fortsätta med förhören och utredningen.

Absolut. PS och hans kollega J är precis rätt personer att pressa en sån som SD. Inga långa pauser mellan frågorna och man går på som en kulspruta. Ingen tid att fabricera lögner. På filmen märks det tydligt hur osäker SD blir.

Just detta med långa pauser mellan frågorna tror jag inte är nån bra taktik, men vad vet jag...?
_____
Har återigen läst förhör i A 150. Började på sid. 468 med SDs polare K. J = Ka**r och fortsatte med ytterligare ett par vittnen. Ytterst intressant hur dessa vittnen ser på SD som person. De skräder inte orden, om man så säger.
Citera
2021-05-18, 11:35
Medlem
Citat:
Tack Avd.9 för allt nytt senaste dygnet!

Vet inte om filmsnutten som åkl visade upp från cykelförhöret kom med i tråden?

Här kommer den iaf något förkortad:

https://gofile.io/d/XgceV5

(Vet ej hur länge den ligger kvar)

Det ligger bland övriga nu.... tack för bidraget!
Citera
2021-05-18, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
SD beter sig minst sagt märkligt i förhöret. Hade varit intressant att se hans väna nuna också.

Ja högst märklig ut en oskyldig persons perspektiv.

Men man får klart en uppfattning om att han själv placerar sig runt mordplatsen i tidsintervallet för mordet. (Tiden framkommer i det skriftliga)

Pressen för honom ligger nog i stort att han inte vet om det finns ett vittne eller ej. Eller när då tidsintervallet är ganska brett typ från kl. 23-00.30. Därför stället han till slut frågan till polisen.

Och det här flinet är nog i detta fallet utlopp för inneboende nervositet pga bristen på kontroll och information.
Citera
2021-05-18, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
SD:s trafikflygarcertifikat - CPL(A) - är giltigt men har inga aktiva ratings för flygplanstyper. Detta enligt Sjö- och luftfartsledningen på Transportstyrelsen dags datum.

Om jag förstår informationen korrekt så är CPL en behörighet som i princip varar livet ut, men räcker inte för flyg med tvåpilotssystem. Det framgår inte om han har IR? Om det inte står med så har han väl inte det?

CPL = COMMERCIAL PILOT LICENCE
Ett trafikflygarcertifikat som ger dig möjlighet att jobba i viss utsträckning. Du kan vara befälhavare i enpilotsmiljö (t ex rundflyg) och även biträdande förare i ett tvåpilotssystem. Dock kräver det sistnämnda att du har ATPL-teori. Denna teoretiska behörighet är giltig så länge CPL+IR “lever”.

IR = INSTRUMENT RATING
En behörighet som man kan koppla både till ett PPL och ett CPL, och som ger en möjlighet att “flyga i moln” med hjälp av instrumenten.

ATPL = AIRLINE TRANSPORT PILOT LICENCE
Det högsta certifikat som finns. Ska du vara befälhavare i tvåpilotssytem måste du ha ett ATPL-certifikat, och som biträdande förare krävs att du har ATPL-teori. Det normala förfarandet är att man jobbar som biträdande förare tills man har tillräckligt med erfarenhet för att flyga upp för ATPL. Då detta blir aktuellt är ATPL-teorin giltig enligt ovan.
Citera
2021-05-18, 11:59
Bannlyst
Citat:
Tack Avd.9 för allt nytt senaste dygnet!

Vet inte om filmsnutten som åkl visade upp från cykelförhöret kom med i tråden?

Här kommer den iaf något förkortad:

https://gofile.io/d/XgceV5

(Vet ej hur länge den ligger kvar)

Stort Tack !!

Av alla dokument, filmer och ljud som jag bidragit med i tråden, så blev jag fet-brädad precis i slutet.
Ha ha ha ha ha ha.!!!
Jävlar vilken video du dundrar in med.
Underbart, och Tack igen !!
Stefan har ju inte en chans och hade dom fått knåda honom ett tag till så hade det varit klappat o klart.
Det är ju jätteintressant att se och ger en helt annan bild än dom utskrivna.
Har du fler video-förhör.?
Citera
2021-05-18, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Enligt om som barnaby fick sänt av (fri gissning) stod det ett datum efter elfte september.

Så svar ja, blev för dyrt och han fick då som betalade in i bensin för att flyga med honom.

Till hans credd kanske timmarna nollställs efter x antal år. Någon flygtimma på fri hand bör han fått för alla tusen och timmar han lagt ner. Om han inte fått det ska ni göra mitt hpngarv. Det du SD, det garvet är rått och hårt. Pajasen.

Ja det blev nog en rejäl tilltufsning på egot där.

Några flygtimmar lär han väl ha tillgodoräknat sig under själva utbildningen.

Tror det är så att vissa flygtimmar måste hållas uppe varje år för de flygplanstyper man flyger.

Jobbar man som pilot räknas dessa timmar in och man behöver inte pröjsa själv.

Finns en otrolig intressant bok, en sann historia, om en svensk pilot som flög kommersiellt utan behörighet i 10-talet år och som till slut blev tagen i kontroll i Schipol Holland.

För lata vårdagar:

”En bluffpilots bekännelse : Thomas Salmes 13 år i himlen”
av Thomas Salme ⋅ Stefan Lövgren

Helt sjuk historia!
Citera
2021-05-18, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Det ligger bland övriga nu.... tack för bidraget!

Tack själv för du sammanställer allt!
Citera
2021-05-18, 12:10
Medlem
Citat:
Ja högst märklig ut en oskyldig persons perspektiv.

Men man får klart en uppfattning om att han själv placerar sig runt mordplatsen i tidsintervallet för mordet. (Tiden framkommer i det skriftliga)

Pressen för honom ligger nog i stort att han inte vet om det finns ett vittne eller ej. Eller när då tidsintervallet är ganska brett typ från kl. 23-00.30. Därför stället han till slut frågan till polisen.

Och det här flinet är nog i detta fallet utlopp för inneboende nervositet pga bristen på kontroll och information.

Precis så, och OM han hade cyklat omkring inte bara en utan 3 ggr i kvarteren runt mordplatsen vid tiden för mordet så borde han ju ha hört Lenas skrik och/eller sett någon person. Han ångrar nog att han ljög om cykelturerna eftersom det bara krånglade till det ytterligare för honom.
Citera
2021-05-18, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Om jag förstår informationen korrekt så är CPL en behörighet som i princip varar livet ut, men räcker inte för flyg med tvåpilotssystem. Det framgår inte om han har IR? Om det inte står med så har han väl inte det?

CPL = COMMERCIAL PILOT LICENCE
Ett trafikflygarcertifikat som ger dig möjlighet att jobba i viss utsträckning. Du kan vara befälhavare i enpilotsmiljö (t ex rundflyg) och även biträdande förare i ett tvåpilotssystem. Dock kräver det sistnämnda att du har ATPL-teori. Denna teoretiska behörighet är giltig så länge CPL+IR “lever”.

IR = INSTRUMENT RATING
En behörighet som man kan koppla både till ett PPL och ett CPL, och som ger en möjlighet att “flyga i moln” med hjälp av instrumenten.

ATPL = AIRLINE TRANSPORT PILOT LICENCE
Det högsta certifikat som finns. Ska du vara befälhavare i tvåpilotssytem måste du ha ett ATPL-certifikat, och som biträdande förare krävs att du har ATPL-teori. Det normala förfarandet är att man jobbar som biträdande förare tills man har tillräckligt med erfarenhet för att flyga upp för ATPL. Då detta blir aktuellt är ATPL-teorin giltig enligt ovan.

Skummade lite förut hur allt det här funkar men certet verkar giltigt iaf så den stora diskussionsfrågan om att han fått lägga flygarplanerna på hyllan av medicinska skäl kan man nog bortse ifrån.

Nån annan får gärna kika vidare om man bli än klokare på statusen där. Ett IR-intyg ska nog förnyas varje år med kompetenskontroll (PC).

Det var väl 20 år sen han höll på med flygandet va och hans intresse för det verkar ha varit rätt svalt sen dess rent flygarmässigt. Sex års flygkris efter 9/11 gjorde väl som sagt inte saken bättre. Sen kom det ungar och renovering och då börjar en flygarkarriär bli rätt dyr i hushållsbudgeten och sen var HD hemma med tröttsjukan och det blir man kanske inte miljonär av.
Citera
2021-05-18, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Stort Tack !!

Av alla dokument, filmer och ljud som jag bidragit med i tråden, så blev jag fet-brädad precis i slutet.
Ha ha ha ha ha ha.!!!
Jävlar vilken video du dundrar in med.
Underbart, och Tack igen !!
Stefan har ju inte en chans och hade dom fått knåda honom ett tag till så hade det varit klappat o klart.
Det är ju jätteintressant att se och ger en helt annan bild än dom utskrivna.
Har du fler video-förhör.?

Nejdå glöm det- helheten är det viktigaste i detta fallet och den lille filmsnutten var bara komplement till alla dina filer!

Smart drag av åklagarn och ge HovR en ny dimension!

Man behöver uppleva saker med alla våra sinnen för att greppa en helhet.

Nej tyvärr inga fler för tillfället men om mer blir offentligt lär det nog dyka upp här!
Citera
2021-05-18, 12:18
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Tack för din fråga.
Visserligen är tråden knappast intresserad av vad jag tycker om SD som person (det har jag klargjort redan sommaren 2018), utan nu var mitt inlägg inriktat på begreppet 'psykisk misshandel' och att det finns inget skäl i världen att som ansvarskännande trebarnsmamma låta sig utsättas för psykisk misshandel av någon och allra minst av en person man inte ens har barnen ihop med.

För det kan i förlängningen tänkas drabba barnen.
Och det vore ju verkligen synd.
Eller hur?

I ärlighetens namn, jag försöker förstå vad du menar.
I alla dina inlägg i denna tråd.
Och jag tycker det är intressant även hur du "tänker" och "analyserar".
Ibland förstår jag.

Men just i detta?

Hela samhället är fullt med folk, tex mammor, som utan att verkligen förstår det själva
utsätter sig själva för risker.
Vi alla utsätter oss för risker, på än det ena eller andra sättet.

Vi har också alla vår egen problematik, oavsett skala/form.
Inte bara mgm, utan L och även du och jag.

Den problematiken vi alla har kommer indirekt/direkt leda oss in på vägar i livet.
Våra val är färgade av vår historia, bakgrund.
Liksom mgm:s val och likasom L:s val.
Liksom dina och mina val.
Liksom alla i samhället.

Just därför har vi lagar mm som talar om för oss vart vi inte får gå!
Gränsdragning.
En gemensam sådan.

L var lika lite perfekt som jag själv är, eller du är.
Men hon begick inget brott.

Så jag förstår inte riktigt vad du menar?
Eller vad det har med saken att göra?

För i en drömvärld skulle ingen av oss välja utsätta oss för risker.
Men vi gör det ibland på olika vis.

Och en annan sak: är det ens rimligt att tänka att alla män som visar prov på någon typ av "skum"
problematik som MÖJLIGEN kan vara en fara, aldrig ska kunna ha en kvinna??
För så skulle det ju i praktiken bli om man följer dina råd.
Att alla de män som begår någon form av oroväckande handling, vid minst ett tillfälle,
ska leda till att de blir dumpad just för att de blottat en otrevlig sida?
Det blir i så fall väääldigt många som aldrig skulle få en chans...

Ja kanske önskar vi det, men jag ser det inte som realistiskt alls.

Ska då alla kvinnor skylla sig själva?

Jag vet inte, jag tycker det känns ytterst orimligt och orealistiskt.

Däremot förstår jag vad du menar att skydda sina barn, det kan appliceras på många av oss i detta fall, men inte på alla. Alla ser/förstår inte vidden av riskerna.
Ska DE straffas för det?
Eller menar du att mgm ska slippa straff pga det?
Eller få ett mildare straff pga det?

Jag försöker inte driva med dina tankar utan jag vill gärna förstå hur du menar?
Och varför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in