Citat:
Ursprungligen postat av
ms18
” Harry Kane, 27, vill lämna Tottenham.
Enligt Sky Sports har anfallsstjärnan meddelat sitt beslut för klubben.”
Står att han vill stanna i England, så vilken klubb behöver honom mer utav Chelsea och Manchester klubbarna (som det ryktas om)?
Blir detta Citys stora värvning detta år?
Det finns ett ganska stort mått av arrogans i att glida in till sin arbetsgivare som bäst betalda spelare, med tre år kvar på kontraktet och bara "Jag vill flytta."
"Ja men du skrev på för 6 år och fick en dubblering av lönen?"
"Ja men det är vatten under bron, jag vill flytta. Make it happen."
Sen är det inte utan förståelse för Kane heller, han är en striker i världsklass och spelar i ett lag som inte riktigt kan konkurrera med de bästa. Men det här ryktet sänker ju genast priset XX antal miljoner pund, så lite kniv i ryggen på Spurs om det stämmer och det är hans agent som läckt ryktet.
City och Chelsea, kanske United är väl de som känns närmast till hands. De har behovet (iaf City och United) och sitter på den sortens snuskiga pengar som affären kommer kräva. Jag får dock lite Alexis-vibbar av detta - att Kane har sina bästa år bakom sig, att kommande år kan vara hög nivå när han spelar men mycket skador gör att det blir max 20-25 framträdanden per säsong? Sen tror jag inte han kommer tanka som Alexis gjorde i United såklart, men att det finns en risk att den som köper får en ny Özil eller Alexis på halsen.
Fortfarande inne på att det kommer krävas en obscen transfersumma för att ro detta i hamn. Frågan är om någon av de nämnda friarna kommer slanta upp, eller om de hellre lägger pengarna på någon annan (Håland t.ex.)