2021-05-17, 15:58
Medlem
Är Liverpool det nya Arsenal? Nöjda med en fjärdeplats. 4th place trophy here we come.
Citera
2021-05-17, 16:38
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awesome5
Är Liverpool det nya Arsenal? Nöjda med en fjärdeplats. 4th place trophy here we come.
Supernöjd med en fjärdeplats den här säsongen!
Citera
2021-05-17, 16:48
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Var så lite Hade detta hänt tex med målisen till Arsenal, Man City eller Newcastle så hade WBs mål garanterat blivit godkänt. Som sagt, Man Utd o Liverpool är kälgriserna till FA.

Det hände mellan Arsenal - Aston Villa 8e nov. McGinn skjuter, Barkley skymmer sikten, bortdömt via VAR. Inte för att Aston Villa behövde det, de vann 3-0 ändå. Swing and a miss, eh?

https://www.youtube.com/watch?v=q5An9Itj0bo

Citat:
Ursprungligen postat av ms18
”VAR is there to let a player who's onside score a goal - and don't give us none of that rubbish about 'he's in the goalie's eyeline', because he's about two-and-half metres off him," said Allardyce to Sky Sports post-match.

"That's an absolutely outrageous, ridiculous decision when you've got VAR.

True

Ptja, det hände i United-Everton också. Hur mycket blockerar Sigurdsson de Geas sikt där? https://www.youtube.com/watch?v=D_Zqg3jSt48

Jag var tveksam till domslutet med de Gea/Sigurdsson eftersom jag inte tycker Gylfi skymmer sikten eller påverkar de Geas möjlighet att rädda. Ändå så finns det ett argument för att döma bort det (och argument för att låta det stå). Men sätter man situationerna sida vid sida så är det ganska glasklart - om Villa och Evertons mål ska dömas bort, ska även WBAs mål bort.

Citat:

Med säsongen Liverpool haft, så duger fjärde plats. Kommer VvD osv tillbaka i gammalt gott slag, är självklart siktet inställt högre.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2021-05-17 kl. 16:57.
Citera
2021-05-17, 17:39
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Nope. Men själv en blind man kan se att MU och LFC får fler domarfördelar i England än vad övriga lag får.
"Alla vet" eller fakta?

Oavsett liga sägs domare favorisera topplag. Om det sedan finns belägg för det är en annan sak. Fans till de lag som anklagas lär aldrig hålla med. Visst har Liverpool fått en del billiga eller tveksamma beslut med sig genom åren. Vilken klubb har inte fått det? Man har också fått beslut emot sig men de ignorerar vi antar jag.
Citera
2021-05-17, 18:39
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Yep. Men alla som är fotbollsintresserade i England vet att både Man United och Liverpool favoriseras av FA och av domarna i England, så har det varit enda sedan slutet av 80-talet. Jag menar, det är inte utan anledning att det är just Liverpool och Man United som har fått smeknamn med ”VAR” i texten.

Nope. West Broms 2:a mål bortdömdes enbart p g a WBs Phillips blockerade synet till Alisson vid det bortdömda målet, en ytterst tveksam situation med andra ord.

Tyck och tro vad du vill ditt troll.
Fakta är att Lfc har flest var beslut emot sig i ligan denna säsong. Hela sju mål bortdömda, många av dessa ytterst tveksamma.

In och läs lite fakta istället för att svamla.....men fakta är väl inte lika roligt förmodar jag...
https://www.espn.com/soccer/english-premier-league/story/4182135/how-var-decisions-affected-every-premier-league-club-in-2020-21
Citera
2021-05-17, 20:58
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Kan t.o.m bli 3:a om alla resultat går vägen 👍🏻
Sett skadelistan för 2020/2021? Hur många lag hade klarat ut eländet?
Citera
2021-05-17, 21:19
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:

Med tanke på hur denna säsong sett ut med för närvarande 8 spelare på skadelistan som är potentiella startspelare så är vi fullt nöjda med en fjärdeplats. Har vi flyt med de kvarvarande resultaten och allt går vår väg i de sista två omgångarna kan vi tom bli trea, det såg i varje fall inte jag i kristallkulan för en månad sen när vi var nere på sjunde plats.
Citera
2021-05-18, 03:52
Medlem
TilhelmWells avatar
Den här namninsamlingen fick över 100,000 underskrifter på ett dygn.
https://petition.parliament.uk/petitions/584632

Det är den tredje namninsamlingen startad av United-supportrar senaste veckorna som drar in över 100,000 underskrifter, vilket betyder att ämnena kan debatteras i parlamentet. Bör så göras. En till nedan.

https://petition.parliament.uk/petitions/583310

Ja, ja. Sådana här onlineinsamlingar brukar ju sällan ge något. Men eftersom de så snabbt nådde över 100,000 så kan inte Boris Johnsons regering helt blunda inför detta. Speciellt inte efter att Boris själv uttalade sig den 2 maj efter planstormningen och polisbråken och verkade hysa lite förståelse för vad som händer.

Nu ska ju 10,000 få komma in Old Trafford mot Fulham...
Citera
2021-05-18, 06:59
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Visst är det tufft när allt i livet är emot en? Sen att ha ägare och tränare som Arsenal har uppe på det...fy...för att inte tala om era så tysta tysta fans. Fortsätt lyssna på Spotify du och dröm dig bort till en "rättvis" värld.

Jag har svårt att avgöra om du faktiskt ens gillar fotboll eller om du enbart är ett troll.
Vad är det som alltid går emot mig och/eller mitt lag? Huh? Dröm vidare, grabben.

Vad du än tror eller tycker o tänker om mig intresserar mig likt noll.
Citera
2021-05-18, 07:02
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
När var Arsenal nöjda med en 4:e plats? Nonsene.

Men vilken klubb av Arsenal och Liverpool är det som har flest topp 4 placeringar i EPL?
Citera
2021-05-18, 07:13
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Det hände mellan Arsenal - Aston Villa 8e nov. McGinn skjuter, Barkley skymmer sikten, bortdömt via VAR. Inte för att Aston Villa behövde det, de vann 3-0 ändå. Swing and a miss, eh?

https://www.youtube.com/watch?v=q5An9Itj0bo

Ptja, det hände i United-Everton också. Hur mycket blockerar Sigurdsson de Geas sikt där? https://www.youtube.com/watch?v=D_Zqg3jSt48

Jag var tveksam till domslutet med de Gea/Sigurdsson eftersom jag inte tycker Gylfi skymmer sikten eller påverkar de Geas möjlighet att rädda. Ändå så finns det ett argument för att döma bort det (och argument för att låta det stå). Men sätter man situationerna sida vid sida så är det ganska glasklart - om Villa och Evertons mål ska dömas bort, ska även WBAs mål bort.

Med säsongen Liverpool haft, så duger fjärde plats. Kommer VvD osv tillbaka i gammalt gott slag, är självklart siktet inställt högre.
1/2. Inte jämförbart. Eftersom att Leno hade på det mesta 8 spelare framför sig inför McGinn’s bortdömda mål.

3. Kan inte du vänligen ta och laga en tabell för topp 6 lagen i årets EPL? och visa med siffror hur du tror att PL-tabellen ser ut efter sista omgången?
Citera
2021-05-18, 07:23
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
"Alla vet" eller fakta?

Oavsett liga sägs domare favorisera topplag. Om det sedan finns belägg för det är en annan sak. Fans till de lag som anklagas lär aldrig hålla med. Visst har Liverpool fått en del billiga eller tveksamma beslut med sig genom åren. Vilken klubb har inte fått det? Man har också fått beslut emot sig men de ignorerar vi antar jag.
Både och.

Vore det isf inte mer logiskt att Man City favoriserades istället för Man United, varför så favoriserades inte Arsenal, Chelsea osv över Liverpool under 90 o 00-talet? Det är ju så det borde vara/varit, enligt din teori.
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Tyck och tro vad du vill ditt troll.
Fakta är att Lfc har flest var beslut emot sig i ligan denna säsong. Hela sju mål bortdömda, många av dessa ytterst tveksamma.

In och läs lite fakta istället för att svamla.....men fakta är väl inte lika roligt förmodar jag...
https://www.espn.com/soccer/english-premier-league/story/4182135/how-var-decisions-affected-every-premier-league-club-in-2020-21
Haha.. Tro det själv du.

Visa gärna till en bättre en källa än ESPN.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in