Nej det räknas.. Jag har ibland röstat på en person i ena appen och en annan i andra. Och varje gång jag kollar i appen, trots omstart av både telefon och app, så står det kvar olika röstningar i de olika apparna. Det sybkar inte så bara en röst dyker upp som registrerad. Min man har dessutom röstat i cmore appen från sin telefon (min inloggning) och lyckats rösta i den på en annan person än den jag röstat på från min telefon i samma app.
Så det verkar gå att rösta från 2 enheter i cmore appen med samma konto. För på hans telefon (trots omstart) så har det kvarstått att hns röst på "namn 1" är registrerad, och i min telefon (trots omstart) har det stått att min röst på "namn 2" är registrerad. Så ja, det går att rösta på olika personer från 2 olika enheter, och på olika personer från samma enhet men i de olika apparna.
Annars borde det ha synkat om i appen så det står samma från båda enheterna och i båda apparna efter man uppdaterat appen/startat om telefon m.m för att den bör känna av det om det vore så att bara ett alternativ blev registrerat.
Nej det är inte så det funkar idag. Allt sköts serverside inte av klienten. Därför kan du säkert få upp att du kan rösta igen. Men den rösten kommer inte att registreras. Det är sofistikerade system man använder idag.
Om det mot förmodan blir ett BB nästa år så kräver jag att Herkko Siponen skall vara med.
Helst som programledare, men som deltagare skulle han också fungera ypperligt.
MVH/Gnomegirl.
Om jag ska titta kräver jag att dom har en decibelmätare som kastar ut dom efter ett antal skrik. Fördjävligt att en produktion tillåter detta gapande och mig förlorade dom i alla fall som prenumerant illa kvickt.