Citat:
Ursprungligen postat av
xrlpyt
BB har sagt att det inte funkar att rösta på på C More och TV4 Play från samma mailadress, det räknas bara som en röst. Du behöver olika mailadresser.
Nej det räknas.. Jag har ibland röstat på en person i ena appen och en annan i andra. Och varje gång jag kollar i appen, trots omstart av både telefon och app, så står det kvar olika röstningar i de olika apparna. Det sybkar inte så bara en röst dyker upp som registrerad. Min man har dessutom röstat i cmore appen från sin telefon (min inloggning) och lyckats rösta i den på en annan person än den jag röstat på från min telefon i samma app.
Så det verkar gå att rösta från 2 enheter i cmore appen med samma konto. För på hans telefon (trots omstart) så har det kvarstått att hns röst på "namn 1" är registrerad, och i min telefon (trots omstart) har det stått att min röst på "namn 2" är registrerad. Så ja, det går att rösta på olika personer från 2 olika enheter, och på olika personer från samma enhet men i de olika apparna.
Annars borde det ha synkat om i appen så det står samma från båda enheterna och i båda apparna efter man uppdaterat appen/startat om telefon m.m för att den bör känna av det om det vore så att bara ett alternativ blev registrerat.