2017-09-20, 20:41
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moebro
Hej,
Jag har sökt runt men finner inget svar på min fråga..varför står det på Absolut vodkas stämpel "country of Sweden " och inte Kingdom of Sweden. Finns det ens någon förklaring eller tyckte man bara att det lät "bättre "?

Ett country gäller ju en entitet, vilket alla kingdom inte är. Absolut gäller därför absolut för alla länder. Varför inskränka det till kingdom?
Citera
2017-09-20, 21:19
Medlem
TheDingos avatar
Dom som tillverkar det kanske är republikaner, alltså emot kungahuset?
Citera
2017-09-20, 21:56
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Körde väl något som antagligen kommer hålla för evigt (i alla fall historiskt).

Jag tror hovet måste ge sitt godkännande om man ska vara en kunglig hovleverantör. Samma kanske gäller uttryck som "Kingdom of Sweden". CG ger mer ett pårökt intryck så det blir nog country i fortsättningen med. Sen är Absolut inte längre svenskt, det ägs väl av Pernod?
Citera
2017-09-20, 22:05
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuggetabowdit
Jag tror hovet måste ge sitt godkännande om man ska vara en kunglig hovleverantör. Samma kanske gäller uttryck som "Kingdom of Sweden". CG ger mer ett pårökt intryck så det blir nog country i fortsättningen med. Sen är Absolut inte längre svenskt, det ägs väl av Pernod?

Made from the Kingdom of Sweden betyder ju dock inte kunglig hovleverantör iofs.

Och ägandeförhållandet behöver ju inte alltid betyda ursprung/tillverkning.
Citera
2017-09-20, 22:35
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Made from the Kingdom of Sweden betyder ju dock inte kunglig hovleverantör iofs.

Och ägandeförhållandet behöver ju inte alltid betyda ursprung/tillverkning.
Jag sa kanske.

Usprunget är svenskt, tillverkningen är kanske fortfarande Värtahamnen? Landsförrädaren Reinfeldt sålde ut spriten till Pernod och hur deras ägarförhållanden ser ut vet jag inte, Wall street?
Citera
2017-09-21, 01:45
Medlem
3487s avatar
Sverige är ett land, även om det också är en monarki.
Citera
2021-05-15, 23:14
Medlem
Har av någon anledning samlat på absolutflaskor (1lit) i ca 15år och har 27st oöppnade i olika varianter står och samlar damm. Vete fan vad man ska göra med dom? Brakfest? Är ju svårt i dessa coronatider. Sälja? Är det ens lagligt? Vart lägger man ut till försäljning isf?
Citera
2021-05-17, 09:44
Medlem
Aristofiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remington700
Har av någon anledning samlat på absolutflaskor (1lit) i ca 15år och har 27st oöppnade i olika varianter står och samlar damm. Vete fan vad man ska göra med dom? Brakfest? Är ju svårt i dessa coronatider. Sälja? Är det ens lagligt? Vart lägger man ut till försäljning isf?

Beror på vilka flaskor du har. Har du bara standardflaskor finns det inget samlarvärde att tala om.
Har du några udda versioner kan du ge dig ut på facebook och leta upp en av samlargrupperna där och kasta ut en förfrågan.
Annars kan du alltid spana in https://absolutregis.xooit.com/index.php forumet.

Annars får du väl kränga dom till vänner och bekanta eller dricka upp dom själv.
Håll ut till hösten så drar vi ihop en legendarisk kräftskiva! 😄👍
Citera
2021-05-17, 13:39
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remington700

Har du Absolut Vodka 50% med den röda texten så är det numera en ovanlig flaska med ett visst samlarvärde.
Citera
2021-05-17, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Har du Absolut Vodka 50% med den röda texten så är det numera en ovanlig flaska med ett visst samlarvärde.
Absolut 100, har inte den första versionen med röd text tyvärr, men har den svarta flaskan. Sen har jag massa olika smaker, elyx, oak, en blå lite kantig, en kristallflaska, en med jeanstyg, Andy Warhol och så vidare.
Citera
2021-05-17, 23:04
Medlem
Tycker att Absolut Vanilia och cola är en bra grogg. Smakerna gifter sig bra med varandra.
Citera
2022-12-17, 13:43
Medlem
HeavyPops avatar
Hej flashback!

Finns det 1 liter absolut vodka att köpa i Sverige?
Mer info, tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in