2021-05-17, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Jävligt snöpligt att dö av en sjukdom som man lätt skyddar sig emot med vaccin..

Fy fan för er foliehattsbärande svagbegåvade kräk.
Det skulle inte förvåna mig om ni lyckas övertyga någon annan svagbegåvad typ att inte ta vaccinet när det erbjuds, med följden att den personen dör..

Jag har tagit vaccinet och är stolt över att jag är med och bidrar till att skydda min omgivning.
Ni era as, borde omedelbart bli ifråntagen ert socialbidrag..

Lätt skyddar sig..?
Det vet vi i början av 2023 när detta experiment är slut.

Lite vet vi redan;
Det är flera som dött av covid och många som blivit allvarligt sjuka trots att man vart vaccinerade.
Det är många som dött av vaccinet världen över också, en 2 åring i usa t.ex. som fick vara med på ett hörn.

Men stå där med mössan i hand när det är din tur, ingen hindrar dig.

Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-<br /> <br /> 66
UK har nu flest sekvenserade fall av Indiska varianten. Fallen mer än dubblas varje vecka.

Antagligen dominant om två veckor förutsatt att ökningen fortsätter i samma takt.

Borde man stoppa britter att resa nu?

Country Total #G/452R.V3 (B.1.617+) #G/452R.V3 (B.1.617+) in past 4 weeks %G/452R.V3 (B.1.617+) in past 4 weeks
United Kingdom 3,332 2,784 15.9%

Konstigt att det ökar så mycket när dom har kommit långt med vaccineringen.
Citera
2021-05-17, 21:06
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Detta med D-vitamin och andra vitaminer har stoppats under mattan helt som lösning uppifrån.
Kan berätta att Min mamma hade pratat med en granntant på 65+ vars man man vart sjuk i covid.
Men du fick det inte?
Nej jag äter D- vitamin blev svaret.
Fundera lite på vilka som skulle vinna på att köpa D-vitamin istället för att köpa vaccin?
Varför skulle de/dessa ändå välja vaccin framför D-vitamin?

Jag känner flera familjer där en person blivit smittad, men inte fört smittan vidare till den övriga familjen.
Det är märkligt att det är så kan man tycka, men smittspridningen verkar vara väldigt olika från olika personer.
Citera
2021-05-17, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Din mammas granntant är förmodligen helt övertygad om att man får cancer av mat tillagad i mikrovågsugn också.

D-vitamin hjälper inte:
https://news.cornell.edu/stories/2021/05/study-vitamin-d-wont-limit-risk-severity-covid-19

Jag tycker inte alls man kan dra den slutsatsen.

“We were trying to get at the part of the variation in vitamin D that’s genetic and leave aside the rest to see whether or not there’s an association with the risk of getting COVID-19,” Cassano said. “And when we do it that way, we find no association, and that’s telling.”

That means, the authors concluded, that the associations highlighted by prior studies likely were the result of other factors known to be related to low vitamin D, such as weight, high blood pressure, chronic disease and age – which are also risk factors for COVID-19.

De gör antagandet att resultaten från tidigare studier som visade på ett samband mellan låga d-vitaminnivåer och svårare sjukdomsfall egentligen berodde på andra faktorer. Det kan de inte veta. Det luktar bias. Samtidigt nämner de detta:

vitamin D has known effects on the immune system and has been shown to reduce the viral load of the SARS-CoV-2 virus in infected cells in culture.

Jag skulle aldrig påstå att man ska ta d-vitamin istället för vaccin om man är rädd för covid, men d-vitaminets gynnsamma effekt på immunförsvaret är ju välkänd och man är korkad om man inte förstår att bra nivåer av d-vitamin är en viktig förutsättning för kroppen att bekämpa viruset. Bra kost, d-vitamin och god fysik gör givetvis skillnad när man blir smittad av vilken sjukdom som helst, för då funkar immunförsvaret bättre.
Citera
2021-05-17, 21:26
Medlem
Citat:
Din mammas granntant är förmodligen helt övertygad om att man får cancer av mat tillagad i mikrovågsugn också.

D-vitamin hjälper inte:
https://news.cornell.edu/stories/2021/05/study-vitamin-d-wont-limit-risk-severity-covid-19

Förmodligen hade hon tur då😀

Kollar man i litteraturen står det att det är A och C vitamin som är det som stärker immunförsvaret.

Men det är för lätt lösning på ett stort problem.

Allt fokus läggs på att man ska undvika å träffa andra.
Inte hur man bromsar sjukdomen.
Citera
2021-05-17, 22:07
Medlem
madchances avatar
Citat:
Enligt studien gör D-vitamin ingen skillnad.
Det är en studie av kända genetiska (små) skillnader ("mendelian randomisation study") i D-vitaminnivåer och utkomst av Covid-19. Allvarlig D-vitaminbrist kan vara oberoende av detta och metabolism spelar också in.

Intressant metodik dock!

Citat:
Conclusions These findings suggest that genetically predicted differences in long-term vitamin D nutritional status do not causally affect susceptibility to and severity of COVID-19 infection, and that associations observed in previous studies may have been driven by confounding. These results do not exclude the possibility of low-magnitude causal effects or causal effects of acute responses to therapeutic doses of vitamin D.

https://nutrition.bmj.com/content/early/2021/05/04/bmjnph-2021-000255
Citera
2021-05-17, 22:07
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Du menar att en fråga om risker med covid är en konspiration?

Jag frågade ju för fan dig om er riskbedömning, och du verkar inte ens veta. Du bara drog ett påstående ur röven utan grund. Du vet inte ens vad risken är och hur den minskar med vaccin.
Risken är relaterad med den miljö man måste arbeta med och i förhållande till risken för personen i fråga.

Kom inte och spela viktig när du inte vet något om våra liv eller förhållanden.

Båda jag och frugan är helt övertygade om att risken är ofantligt större att få allvarliga konsekvenser av covid än av ett väl fungerande vaccin.

Dina konspiratoriska idéer här inte hemma i denna tråden.
Ditt inlägg är anmält nu och hoppas mod tar hand om ditt OT.
Citera
2021-05-17, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jaha. Men nu behöver du i alla fall inte fråga mer om varför det inte är en frihetsinskränkning att ha hastighetsbegränsningar när att tvinga sin befolkning att stanna inne är det.

Alla preventiva lagar som inte direkt aviserar handlingar som avser att avsiktligen skada andra, stjäla eller förstöra annans egendom är frihetsinskränkningar.

Det förstår du om du tänker efter, eller ge ett motexempel!
Citera
2021-05-17, 22:19
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Jag tycker det är befängt att Astras vaccin fått så mycket skit, jag tror Pfizer mfl ligger bakom den smutskastningen. Läkemedelsbolag är inte några gullungar direkt, de skyr inga medel för att ta marknadsandelar.
Här är något att klura på. Vad är egentligen skillnaden mellan Big Pharma och Big Tobacco?

Citat:
“More doctors smoke Camels than any other cigarette.”
Citera
2021-05-17, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
FN håller inte med dig. Några exempel på mänskliga rättigheter:

- Rätten att röra sig fritt inom hela sitt land.
- Rätten att gå i skola.
- Mötesfrihet.
- Rätten att få arbeta.

Och den sista FN-artikeln är att ingen har rätt att ta ifrån dig någon av dessa rättigheter.

Du har fortfarande inte i ett ord berört det mycket större problemet. Att skiten inte funkar. Om det funkade, och man visste att det funkade, så hade det varit en helt annan sak.

Du menar på fullt allvar att dessa rättigheter är hotade i Västvärlden på grund av covid?

Så FN är alltså emot krigslagar och undantagstillstånd när kriser inträffar?
Jag tror du och många av dina resonemangsfränder här är lite autistiskt lagda och inte förstår att deklarationen om mänskliga rättigheter måste ses som en helhet och över tid.

Sedan hör det ju i och för sig till saken att FN delvis är en korrupt skitorganisation så även om deras visioner är sympatiska skall man vara ytterst skeptisk att ha dem som utgångspunkt för sitt lands juridik. Det sitter rätt mycket korrupta stollar i FN och en djävla massa representanter för diktaturer. Om mitt val står mellan Sveriges lagar (tillfälliga eller ej) eller någon fluffparagraf från FN så vet jag vad jag väljer. Till och med med Löfvén vid rodret.
Citera
2021-05-17, 22:34
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Enligt studien gör D-vitamin ingen skillnad.

Din kommentar har inget med studien att göra.
Du har argumentationsteknik som en tjugoåring... Kanske övertygar dina korkade antivaxx-polare, men ingen med högre IQ.

Du är förmodligen övertygad om att lösningen på pandemin är ett extra benpass och en BCAA-shake.

Oj, vilken fjollig Vaccinfanatiker-attityd

Innan du glappar med käften i tron att du sitter på all världens kunskap så kanske du ska vidga din trångsynthet med andra studier som visar precis på motsatsen till vad du skriver så självsäkert.

Källa: Läkartidningen.. duger det?
https://lakartidningen.se/opinion/debatt/2020/05/d-vitamin-kan-skydda-mot-svar-infektion-vid-covid-19/

"D-vitaminbrist ökar risken för svårt förlopp vid covid-19. En metaanalys av placebokontrollerade studier visar att D-vitaminbehandling skyddar mot luftvägsinfektioner generellt. Effekten är störst (NNT = 4) hos individer med låga D-vitaminnivåer (< 25 nM) [16], vilket kan förklaras av vitaminets effekt på immunförsvaret [17, 18]."

Din "höga" IQ imponerar verkligen...
Citera
2021-05-17, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Lätt skyddar sig..?
Det vet vi i början av 2023 när detta experiment är slut.

Lite vet vi redan;
Det är flera som dött av covid och många som blivit allvarligt sjuka trots att man vart vaccinerade.
Det är många som dött av vaccinet världen över också, en 2 åring i usa t.ex. som fick vara med på ett hörn.

Men stå där med mössan i hand när det är din tur, ingen hindrar dig.

Konstigt att det ökar så mycket när dom har kommit långt med vaccineringen.

Jag har redan tagit det din jävla mupp!
Inga biverkningar, men jag dör väl inom något år pga det..
Citera
2021-05-17, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
UK har nu flest sekvenserade fall av Indiska varianten. Fallen mer än dubblas varje vecka.

Antagligen dominant om två veckor förutsatt att ökningen fortsätter i samma takt.

Borde man stoppa britter att resa nu?

Country Total #G/452R.V3 (B.1.617+) #G/452R.V3 (B.1.617+) in past 4 weeks %G/452R.V3 (B.1.617+) in past 4 weeks
United Kingdom 3,332 2,784 15.9%

”Mr Hancock said the Indian variant was now the dominant strain of the virus in Bolton as well as Blackburn and Darwen and was rising in all age groups.
He said most people in hospital in those areas had been eligible for a vaccine but had chosen not to have it - and urged anyone not sure whether to get jabbed to "look at what's happening in Bolton".”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in