2021-05-17, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Att kfm hämtar båten blir ett återkommande evenemang i sekten. Ju mer de swishar, desto fortare växer skatteskulden och båthämtningen kommer allt närmare! Trots att HB har revisor är han tydligen helt oförmögen att redovisa och betala in sin skatt. Finns revisorn möjligtvis bara i HB's fantasi...

Är nog mycket som bara finns i HBs fantasi?
Är jag rädd.
Citera
2021-05-17, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritva2
Är nog mycket som bara finns i HBs fantasi?
Är jag rädd.

Ja det här börjar likna Matrix!
Vad är egentligen verklighet och vad är fantasi????
Olidligt spännande iallafall!
Citera
2021-05-17, 19:39
Medlem
Citat:
Att kfm hämtar båten blir ett återkommande evenemang i sekten. Ju mer de swishar, desto fortare växer skatteskulden och båthämtningen kommer allt närmare! Trots att HB har revisor är han tydligen helt oförmögen att redovisa och betala in sin skatt. Finns revisorn möjligtvis bara i HB's fantasi...

Undrar om det finns risk att KFM beslagtar friggeboa?
Han har onekligen den i besittning, och en sån kan vara värd en bra slant ändå,kanske HB själv kan tipsa KFM om friggeboa,då kanske skulden kan regleras och HB får igen båten.
Lite taskigt visserligen mot personen som lånat ut friggeboa,men den är säkert bara en lärjunge ändå.
Citera
2021-05-17, 19:40
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Jag tror att affärsjuristen W*tte är den "revisor" han snackar om, och att samme W*tte är juristen i "jag ska prata med jurister...". Håkan och nämnde jurist är sinnebilden av 80-90-talets snubbar som hade "firma" - det gick bra i några år, sedan raskt allt sämre, men de lever kvar i tiden när det gick bra...

(*i)
Citera
2021-05-17, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag tror att affärsjuristen W*tte är den "revisor" han snackar om, och att samme W*tte är juristen i "jag ska prata med jurister...". Håkan och nämnde jurist är sinnebilden av 80-90-talets snubbar som hade "firma" - det gick bra i några år, sedan raskt allt sämre, men de lever kvar i tiden när det gick bra...

(*i)

Det är inte en dum idé. Den nämnda juristen har nämligen suttit i exakt samma sits för inte särskilt länge sedan. I samband med detta gick givetvis 5G-sekten man ur huse i syfte att skramla in pengar. Precis som nu snackades det även om "riktad attack från det kriminella skatteverket". Manual borde med andra finnas färdig att tillämpa

https://youtu.be/DEW4T0WWFbw
Citera
2021-05-17, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SKIL
Finns klipp i några av HB´s inlägg där han upprepade gånger skryter om att Segelbåten är hans egen och ingen jurists aktiebolag, så detta HB svamlar om i klippet är som vanligt bara skitsnack eller så ljuger han som vanligt. (orkar någon leta, så lägg upp)

En känsla, vem är då denna jurist, kan vara *"Henning Witte" själv som försöker hålla
HB under armarna som vanligt, men det är bara en känsla, vem annars skulle denna jurist vara?

*Henning Witte
Men detta bolag "Fennas Finance AB"
är konkurs inledd 2020-10-08
https://www.allabolag.se/5567679997/befattningar

Nämen, vad var det jag sa ..
Citera
2021-05-17, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SKIL
Nämen, vad var det jag sa ..

Om båten tillhörde detta aktiebolag så skulle konkursförvaltaren redan avyttrat den. Fast då sa de väll: "Nej det är inte bolagets båt, den tillhör Håkan".

Men.. om båten nu trots allt är aktiebolagets men att ingen förstått det förrän nu så lär Håkan ha än svårare att få loss den.

Vi får snida en barkbåt åt fyllot så att han har något att leka med istället.
Citera
2021-05-17, 21:18
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Det är inte en dum idé. Den nämnda juristen har nämligen suttit i exakt samma sits för inte särskilt länge sedan. I samband med detta gick givetvis 5G-sekten man ur huse i syfte att skramla in pengar. Precis som nu snackades det även om "riktad attack från det kriminella skatteverket". Manual borde med andra finnas färdig att tillämpa

https://youtu.be/DEW4T0WWFbw

Satan, kolla kommentarerna! Folk verkar ha swishat tusenlappar utan större eftertanke.
Var hittar man sådana här människor egentligen? Nästan säker på att jag skulle kunna ro ihop något serösare format än Håkan utan allt för stor insats men var i helvete hittar man dessa jävla betalande människor?
Citera
2021-05-17, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Satan, kolla kommentarerna! Folk verkar ha swishat tusenlappar utan större eftertanke.
Var hittar man sådana här människor egentligen? Nästan säker på att jag skulle kunna ro ihop något serösare format än Håkan utan allt för stor insats men var i helvete hittar man dessa jävla betalande människor?

Har tänkt i samma banor, om det är så lätt att hjärntvätta folk så dom swishar allmosor på löpande band. Vi normala borde bli miljonär på nån månad med våra skills ..
Citera
2021-05-17, 21:55
Medlem
Citat:

Njae!
Tror ni inte det är några från denna tråd som infiltrerat sig bland lärjungarna bara för att få lite fart på cirkusföreställningen.
Lite kul om båten kommer tillbaka och äventyret fortsätta, skattmasen ska också ha någonting att beslagta i framtiden.
Citera
2021-05-17, 22:08
Medlem
Citat:

Att juristen lyckas skramla ihop en slant ser jag inte som särskilt konstigt. Han har trots allt verkat i offentligheten under snart tre decennier. Gissningsvis har han under den tiden byggt upp en relativt trogen skara följare och ett förhållandevis utbrett kontaktnät. Juristen är av den gamla skolan när det gäller foliehatts-makeri och är inte i närheten lika skränig och extrem i sina åsikter som alla nykomlingar på scenen. Åtminstone var han inte det förr.

Här är ett mycket talande exempel för att beskriva skillnaden mellan dem gamla skolan och den nya skolan av foliehattar. Fritjof, Håkan och juristen diskuterar ädelmetaller. Detta är förövrigt en av mina personliga favoriter https://youtu.be/98RWj8r6EXc
Citera
2021-05-17, 22:30
Medlem
TrotylHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Här är ett mycket talande exempel för att beskriva skillnaden mellan dem gamla skolan och den nya skolan av foliehattar. Fritjof, Håkan och juristen diskuterar ädelmetaller. Detta är förövrigt en av mina personliga favoriter https://youtu.be/98RWj8r6EXc

Fan vad han skriker, Fritjof. Fick skruva ner ljudet för att inte få hörselskador.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in