2021-05-17, 20:58
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Beror hur man ser på det - ca 55% av Sveriges befolkning har iOS, samtidigt som 45% har android.
Låter som en väldigt skev statistik. Känner nog ingen som har iPhone tror jag 🤔
Citera
2021-05-17, 21:49
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBrax
Det är verkligen ett jävla tjat att ha med iphone/apple-frågor i typ varje program, även fast dom utgör en fjärdedel av telefoner

Ja, det irriterar mig också. Dock verkar varenda jävel i programmet uteslutande köra Apple-prylar då ingen, mig veterligen, har protesterat över dessa frågor.
Citera
2021-05-17, 22:27
Medlem
Crapmagics avatar
Gryjäveln vågade inte säga "Indianen" i TV för säkerhets skull

Enligt PK-normen får man däremot säga Eskimå, det är det allra senaste, man har övervägt och dementerat deras förtryck, här försökte man t.o.m hitta en ursäkt för att få säga ordet eskimå i TV av ovanstående anledning, då svaret var Diplom-IS, helt omotiverat att kalla det eskimå

Räven är ett rävdjur
Senast redigerad av Crapmagic 2021-05-17 kl. 22:54.
Citera
2021-05-17, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBrax
Låter som en väldigt skev statistik. Känner nog ingen som har iPhone tror jag 🤔

Den åldersgrupp som Iphonen är som mest dominant är nog i 13-16 års åldern.
Citera
2021-05-17, 23:11
Medlem
god.childs avatar
Är det Micke och Grys tur i år, hoppas det. Blev lite orolig under hjärnridån men visade sig vara en tillfällig formsvacka.
Citera
2021-05-18, 00:12
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miloudot
Ja, det irriterar mig också. Dock verkar varenda jävel i programmet uteslutande köra Apple-prylar då ingen, mig veterligen, har protesterat över dessa frågor.
Det har inte varit några mobilprodukt frågor under 5 säsonger, jag menar jag minns ju det inte en enda sådan råga...det måste väl säga nått?
Senast redigerad av Crapmagic 2021-05-18 kl. 00:17.
Citera
2021-05-18, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Det har inte varit några mobilprodukt frågor under 5 säsonger, jag menar jag minns ju det inte en enda sådan råga...det måste väl säga nått?

Det är ju ofta frågor om inställningar eller funktioner gällande Iphone.
Citera
2021-05-18, 08:14
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic

Häromsistens var det ju en fråga om vilken färg en länk får i anteckningsappen på iPhone.

Utöver det har det ju varit frågor om snoozeknappen i klockappen på iPhone, vad Apples kalenderapp heter och vilken text som visas under pinkoden (om jag minns rätt) på iPhone.

Detta är bara vad jag minns som hastigast, så jo, det har varit en jävla massa Applefrågor som man bara kan kunna om han har en Applepryl.
Citera
2021-05-18, 09:09
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miloudot
Häromsistens var det ju en fråga om vilken färg en länk får i anteckningsappen på iPhone.

Utöver det har det ju varit frågor om snoozeknappen i klockappen på iPhone, vad Apples kalenderapp heter och vilken text som visas under pinkoden (om jag minns rätt) på iPhone.

Detta är bara vad jag minns som hastigast, så jo, det har varit en jävla massa Applefrågor som man bara kan kunna om han har en Applepryl.

Hur många avsnitt har det gjorts tot? 250? Sen kanske 30 frågor per avsnitt? Det skulle resultera i ca 7500 frågor totalt. Om 20 av dessa frågor skulle beröra en pryl som mer än hälften av alla svenskar använder varje dag så skulle iaf inte jag reagera.
Citera
2021-05-18, 09:45
Medlem
miloudots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Hur många avsnitt har det gjorts tot? 250? Sen kanske 30 frågor per avsnitt? Det skulle resultera i ca 7500 frågor totalt. Om 20 av dessa frågor skulle beröra en pryl som mer än hälften av alla svenskar använder varje dag så skulle iaf inte jag reagera.

Jag hade inte brytt mig om det hade varit lite mer balanserat, nu är det ju bara Applerelaterade frågor när det kommer till telefoner och datorer vilket är lite skevt med tanke på att Android har typ 80% av marknaden och Windows 75%.

Men det är klart, nissarna som är med i programmet verkar ju som sagt uteslutande köra Appleprylar så för deltagarna har det uppenbarligen inte varit något problem, bara för mig.
Citera
2021-05-18, 09:49
Medlem
MrBraxs avatar
Kanske är en stockholmsgrej det där med iphone? Dom som har tredubbla månadslöner?
Citera
2021-05-18, 11:01
Medlem
peterZiipens avatar
Finalen:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in