Citat:
Ursprungligen postat av
Teerix65
Bra formulerat, hatten av! 👏
Edit: åter då till min fundering, vem har det yttersta ansvaret för vad som skrivs här, den enskilde skribenten eller den som tillhandahåller plattformen? (Vet att vissa dagstidningar stänger av kommentarsfält för att de som ansvarig utgivare måste ha koll på att det inte skrivs sånt som bryter mot lagar).
Ja det är ju då den som tillhandahåller plattformen för att rensa och se till att forumet som sådant inte får dåligt rykte. Den enskilde skribenten har ett personligt ansvar som medmänniska att veta vart gränsen går men överskrids den så bör dessa rannsaka sig själva och fundera på vilka värderingar de lämnar efter sig till nästa generation.
Man får ha en tuff ton här och det är jag fine med då jag gillar argumentationer och diskussioner. Problemet är när en del verkar ha slut på argument så då tar man till förolämpningar och annat. Jag kan svara för mig själv men de i huset vet inte om allt vidrigt de kallas för. Objektiv kritik är en sak men att jämställa människor med djur och förminska dess rätt att existera och med det gå emot mänskliga rättigheter, där går det över gränsen!
Det står tydligt på regler vad som är tillåtet och vad som är förbjudet och denna tråd innehåller alldeles för mycket hat, hets, diskriminering, rasism och grova kränkningar.