2021-05-17, 17:14
Medlem
Någon som vet?
Citera
2021-05-17, 17:19
Medlem
Turist i tidens avatar
Det är samma som vanligt kranvatten.
Citera
2021-05-17, 17:23
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffan5
Någon som vet?

Vilka verifierbara egenskaper undrar du över?
Citera
2021-05-17, 17:39
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Någon som vet?

Det hörs på namnen. Båda kan vara vanligt kranvatten, dock.

Virvlat vatten har fått passera en spiral som sägs påverka de elektromagnetiska fälten i vattnet.

Månvatten är vatten som när det får stå ute i månljuset sägs laddas med månens energier.
Citera
2021-05-17, 18:54
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Någon som vet?
Virvlat vatten framställs genom en speciell tapp som får vattnet att röra sig i en viss riktning och påstås ändra vattnets egenskaper och uppskattas av personer som besöker hälsokostbutiker.

Månvatten framställs genom att det ställs ut under en fullmåne och påstås då få magiska egenskaper och uppskattas av personer som tror på kristaller.

Ungefär.
Citera
2021-05-17, 18:55
Moderator
Maviels avatar
Det ena har inte med det andra alls att göra.

Virvlat vatten får du om du häller upp det i en kanna. Det finns massor med mer eller mindre teorier om hur det påverkar vattnet och jag tänker inte ge mig in i trovärdigheten i det hela. Klart är dock att det ofta smakar betydligt bättre. Varför vet jag inte. Har hört att det kan ha med ytspänningen att göra.

Månvatten får du om du sätter ut det i månens sken. Jag kan tänka mig att teoretiskt kan månen ha viss dragkraft på vattnet men huruvida det är mätbart i en karaff, eller påverkar vattnets egenskaper, känns lite osannolikt. Nog mer en placebo effekt.
Citera
2021-05-18, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Virvlat vatten framställs genom en speciell tapp som får vattnet att röra sig i en viss riktning och påstås ändra vattnets egenskaper och uppskattas av personer som besöker hälsokostbutiker.

Månvatten framställs genom att det ställs ut under en fullmåne och påstås då få magiska egenskaper och uppskattas av personer som tror på kristaller.

Ungefär.

Tack! Men hur får man tag på en sån tapp som gör virvlat vatten?
Citera
2021-05-18, 13:12
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Tack! Men hur får man tag på en sån tapp som gör virvlat vatten?
Googla bara på ”vattenvirvlare” så hittar du säkert flera olika.

Här är en lista på några butiker runt om i landet som säljer ett företags varianter;
https://www.plusminus.st/återförsäljare
Citera
2021-05-18, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Googla bara på ”vattenvirvlare” så hittar du säkert flera olika.

Här är en lista på några butiker runt om i landet som säljer ett företags varianter;
https://www.plusminus.st/återförsäljare

👍
Citera
2021-06-01, 21:56
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Månvatten och virvlat vatten är snarats att betrakta som magiska botemedel.

Jag drack källa i i söndags på trefaldighet, enligt gammal tradition och tog med en flaska hem som jag har i kylen. Förutom mineraler i vattnet kommer det från underjorden där alferna råder (trosföreställning) så den kan man ju tro att den botar.

På den hedniska tiden var det troligen vid fullmånen innan trefaldihetshelgen som man drack källa. Det förenade månens himelska magiska ljus med jordens livgivande i form av vatten, både månen och jordens kraft.

Tro och placebo är också verksamma i att bota människor.
Citera
2021-06-11, 21:07
Medlem
McMakrills avatar
På vilket sätt skulle virvlat eller månvatten verka helande?

Hur skulle virveln eller månljuset påverka vattnet? Vanligt H2O?
Citera
2021-06-11, 21:10
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McMakrill
På vilket sätt skulle virvlat eller månvatten verka helande?

Hur skulle virveln eller månljuset påverka vattnet? Vanligt H2O?

Jag ska försöka mig på ett svar som inte är flummigt

Månen påverkar vatten ganska påtagligt - det ger oss ebb och flod. Inte omöjligt att det på något sätt även påverkar vattnet. Men oklart hur.

Virvlat vatten, det är likadant som när du häller vin i en karaff och luftar det. Dels är det på vinet själva luftningen men även att något händer med egenskaperna. Det går att fotografera vattenmolekyler och de som kommer ur kranen ser lite annorlunda ut jämfört med om du häller i en karaff. Det finns specifika karaffer med former som ska vara gynnsamma.

Men mer svar än så kan jag inte ge.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in