2021-05-17, 14:11
Medlem
Kongruensbojds avatar
Silverkällan vid Älvsborgsplan, Majorna, Göteborg har nämnts ett par gånger ja.

När Google Street View var nytt för kanske tio år sen var det ett sällskap som fastnade på bild pekandes finger. Säger allt egentligen.

Finns en ganska muggig krog på Jaegerdorffsplatsen också som går helt i brunt inredningsmässigt. Någon som vet vilken jag tänker på?
Citera
2021-05-17, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Sunkbarer är lika underskattade som kalsongfyllan hemma 👍

Kalsongfyllan borde fan vara namnet på ett hak!
Citera
2021-05-17, 14:17
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayboy
Periskogården hette det. Tydligen nerlagt. Synd, var verkligen en upplevelse.

Hittade detta:

” Persikogården på hörnet av Bengan-huset.

Andersson på flaska kan ni köpa av en mycket bitter barägare för 20spänn. Vanligtvis brukar man få kliva över ett gäng schäfrar som ligger i entrén, det är lugnt, de bits bara lagom. Väl inne i salongen sitter rövgänget och ljuger. Några har fortfarande lite tänder kvar och alla har mycket vältvättade levrar. Ljudvolymen är brutal och stämningen ofta likaså. Ofta bråkas det om nån dum skit, ibland blir man bjuden på en liten skrålsångstrudelutt och nästan alltid dras det fräckisar från 70-talet. Akta er för att sätta er längst in vid fönstret i lokalen, då kan det regna in på er om ni har otur. Papp är tydligen inte lika bra som glas på att hålla vätan ute.”

Det här stället är ju legendariskt, typiskt att det skall ha stängt - eller har det stängt?? Enligt andra jag hört om stället av så skall det aldrig ha varit särskilt uppenbart att det någonsin var öppet, man var tvungen att gå in via en annan restaurang har jag fått höra?
Annars är ju Flatås uteservering nåt som skall testas till sommaren, men gentrifieringen här kan ha sänkt(höjt??) dräggfaktorn på det stället på det senaste.
Citera
2021-05-17, 14:28
Medlem
slaskrensares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raketpotatis
Fregatten i Malmö på värnhemstorget.

Att mässingshornet nämns är lite märkligt, då Fregatten som är betydligt värre inte ligger så långt bort ifrån. Och grannstället Paradise var ju klasser värre när det fanns.

Vi tog oftast ett par öl på Fregatten bara för att beskåda det fyllehesa klientelet med otrevliga polska ägare. Maten är så usel att vi beställde ibland bara för att skratta åt.

Ägarna är fortfarande lika otrevliga nu som då. Däremot tycker jag min kunnat skönja en del 30+ hipsterklientel där nuförtiden. Inte den typen av rå-hipsters som vägrar gå någon annanstans än Möllan/Nobel men något slags mellanting.
Citera
2021-05-17, 14:40
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Jag gillar sunkställen även om jag sällan är på krogen nuförtiden. Men av dom jag personligen besökt så är nog Lion Bar samt Dovas (minns inte vilket av dom) såna ställen som uppfyller sunkfaktorn helt och hållet.

Även Rockbar i Örebro var riktigt sunkigt men samtidigt helt i min smak. Riktigt punkigt men det drivs väl av yrkeskriminella säkert.

Dovas och Lion Bar är riktigt fina ställen. För flera år sedan hamnade jag i djupaste Småland på jobb
Orten heter Torsås ( Bergkvara ? ) och där hittat ni puben " Doc Holliday "
Känslan att kliva in där och den stimmiga och fullsatta krogen tystnar helt när du stiger in är priceless.

50 pers unisont vrider på huvudet och kollar på dej som du vore ett UFO.
- Vem fan är det där ? Vart fan kommer han från ?
Jag räddades av att en kille från avgasrörsfabriken där jag var på uppdrag kände igen mej och gick fram
och hälsade. Då löstes stämningen upp, - Jaha någon som Nisse kände.
Citera
2021-05-17, 15:21
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Ofta fungerar kinakrogen som whitetrash krog - det är en naturlag.
Hmm ok. Jag har nog missat den här typen av kinakrog. Finns det ofta Vegasmaskiner på sådana? Äter whitetrash fyra små rätter innan man börjar öla eller hur fungerar det? Vad kostar en stor stark på en WT-kinakrog?
Citera
2021-05-17, 15:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Det finns ju redan en tråd som behandlar ställen i Stockholm. Denna är väl tänkt för övriga Sverige? Kom in i matchen, för fan.

-Nu tar vi det från början,denna tråd inkluderar alla byhålor.
Citera
2021-05-17, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
På Kvarnen kostar en öl som två eller tre på Carmen.
Bojkotta Skitstället!
Citera
2021-05-17, 16:14
Moderator
Carlboms avatar
Opaltorgets Pizza i Tynnered har alltid varit ett dräggigt place med bra pizza och bra stor stark. Alkisar och the usual suspects med adidasoverall i härlig mix. Särskilt när de huserat i tillfälliga baracker i väntan på nya lokaler på nybyggda torget. Figurerat lite i media senaste tiden då de inte får förnyat kontrakt "helt plötsligt" efter 30 år. Gissar att Opaltorget nu ska städas upp och hyreskontraktet går till något finare ställe.
Citera
2021-05-17, 16:29
Medlem
Jag föredrar det som kallas sunkbarer, Folk som hänger på dessa ställen är inte lika jäkla skitnödigt viktiga på att leka perfekt. Brukar vara en riktigt avslappnad stämning och man kan sitta o suga på sin öl i lugn o ro. Men om ägarna eller personal är otrevliga så kan det kvitta.
Citera
2021-05-17, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henrikss
Mässingshornet i Malmö
Haha..
Håller med!
Fregatten kommer inte långt efter.
Citera
2021-05-17, 16:39
Medlem
Beaver14s avatar
Lion bar (fd Skrubben) eller Lips (fd Flamingo) i Borlänge. Ligger typ 20m från varandra och tävlar i dräggighet.
Var några år sedan jag var där sist dock.

edit: Fast nu kom jag på. Vill man ha dräggigast i Borlänge ska man nog gå till Werners på Stationsgatan. Om det finns kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in