2021-05-17, 10:56
Medlem
essteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeligModer
Och det är ju det Emelie varit medveten om _hela_tiden_. Alla som tjatar om att Tanja är strategisk i sitt sätt att vara har obvi skygglappar på mot Emelie. Hon har sagt sedan fan första veckan att "TiTtArNa ViLl sE ReLaTiOnEr oCh KäRlEk sOm UtVeCkLaS", hon vet exakt vad hon har gjort.

Riktigt tröttsamt om hon tar hem det bara för att hon inte varit fullt lika grinig sista veckan och för att Dompa kom in och kärleksförklarade. Blir ju direkt orättvist eftersom inte alla fick besök som kunde ge oss en positiv bild av dem.

Fast jag tror inte att någon har missat att Emelie är sjukt medveten om spelet. Däremot har hon inte varit särskilt bra på att dölja det eller sina spekuleringar, eller sitt skiftande humör. Det är där jag tror att det kommer tillbaka till upplevd autenticitet, att hon har uppvisat både sina dåliga och bra sidor och att det vinner över följare.
2021-05-17, 10:57
Medlem
UncleTompas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinnamonbon
Jag tycker det var gölligt! Märktes att Dompa menade allvar och kärlek är fint. Tycker dock inte det ska vara avgörande, vore som sagt en ren tragedi om Emelie vinner.
Det var gulligt som fan. Puppylove med tindrande ögon och fuktiga blickar. Men nä. I Emelies fall spelar det fan ingen roll. Hon har redan fått sin vinst, Dompa, millen kan Tanja få.
2021-05-17, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi
narcos för feg att säga till simon nu när han snor hennes idé och sak hon skulle anv'nda i sitt tal....

usch

För det första är det inte nardos mössa det är bbs vilket innebär att alla kan använda den när fan dem vill
2021-05-17, 10:58
Medlem
Citat:
Yep. Det har verkligen utspelat sig till hennes fördel på alla sätt och vis senaste veckorna, utan att hon själv behövt anstränga sig nämnvärt. Bättre attityd/mindre grinig, absolut, men i övrigt är det enbart räkmackeglid lol. Sen tror jag som sagt att hon känner något för Dompa och det är ju bara en fet jäkla bonus för hennes del.
Präääääcis. Och ja, jag har aldrig förnekat hennes känslor för honom, men det är uppenbart att hon spelat lite på det ända sedan Dompa kom in för att hon vet att det gynnat henne.
2021-05-17, 10:58
Medlem
Citat:
Nej, det gör jag inte och det var inte heller det jag skrev. Du är verkligen expert på att lägga ord i munnen på mig för att få det jag skriver att se dåligt ut haha.

Vad menar du med ”hon vet exakt vad tittarna vill se”? Det låter ju som att du menar att hon skaffat en relation för att tittarna vill se det? Men jag kan ha tolkat dig fel!
2021-05-17, 11:00
Medlem
essteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
exakt emelie har sett varje säsong av bb hon har innan hon klev in i huset ritat upp en plan hon ska gå efter jag lovar hon spelat en roll i huset tror inte alls hon är såhär i verkligheten hon vet exakt vad tittarna vill se

Så det är orimligt att Tanja skulle vara fejk i tre månader, men det är rimligt att Emelie (som har visat upp mycket mer negativa sidor) skulle vara det? Haha ok? Det står dessutom en miljon på spel, lite förberedelser och förståelse för spelet är väl inte helt dumt att gå in i huset med.
2021-05-17, 11:00
Medlem
UncleTompas avatar
Nardos låter fan mer som en indier än en norrman när hon pratar.
2021-05-17, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av essted
Så det är orimligt att Tanja skulle vara fejk i tre månader, men det är rimligt att Emelie (som har visat upp mycket mer negativa sidor) skulle vara det? Haha ok? Det står dessutom en miljon på spel, lite förberedelser och förståelse för spelet är väl inte helt dumt att gå in i huset med.

tanja är också fejk man kan inte vara så positiv som henne i 3 månader i sträck
2021-05-17, 11:02
Medlem
Citat:
Präääääcis. Och ja, jag har aldrig förnekat hennes känslor för honom, men det är uppenbart att hon spelat lite på det ända sedan Dompa kom in för att hon vet att det gynnat henne.

Huuuundra procent!

Citat:
Ursprungligen postat av Hurtbullen10
Vad menar du med ”hon vet exakt vad tittarna vill se”? Det låter ju som att du menar att hon skaffat en relation för att tittarna vill se det? Men jag kan ha tolkat dig fel!

Emelie har själv uttalat sig kring detta, bl.a. när hon sa till Madde att hennes och Adrians "relation" är vad tittarna vill se - när man inte vet om det kommer bli något eller inte. Fram och tillbaka. Hennes eget beteende gentemot Dompa när hon lackade ur på honom blev väldigt genomskinligt och nästan pinsamt att bevittna efter det uttalandet.
2021-05-17, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurtbullen10
Jag tror definitivt att hon har spelat på relationen till Dompa, både det bra och dåliga, och hon har inte direkt förnekat att hon är medveten om att kärlek/sex osv går hem. Jag är dock lika övertygad om att hennes känslor för honom NU är äkta.
2021-05-17, 11:03
Medlem
UncleTompas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av essted
Fast hörrudu. Liiite? Hon kan fan citera de senaste BB säsongerna mening för mening och tror sig "veta" vad "folket" vill se och inte baserat på något slags statistiskt tänk från de tidigare säsongerna. Hon har spelat utifrån denna kunskap sedan dag ett. Det är en jävla skillnad mot att gå in och bara vara.
2021-05-17, 11:04
Medlem
Citat:
Emelie har själv uttalat sig kring detta, bl.a. när hon sa till Madde att Maddes och Adrians "relation" är vad tittarna vill se - när man inte vet om det kommer bli något eller inte. Fram och tillbaka. Hennes eget beteende gentemot Dompa när hon lackade ur på honom blev väldigt genomskinligt och nästan pinsamt att bevittna efter det uttalandet.
PRECIS så. Plus att hon efter varje bråk skulle sitta ensam och prata med tittarna om hur less hon var på killar, hur hon förtjänade bättre osv, för att sedan gå och bli vän med honom direkt efter. Hur är det INTE fram och tillbaka?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in