2021-05-17, 10:16
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Snickesnack, jag har bott därute.
5-10 till E4n sen 25 till Stockholm.
Ska du lägga in trafikstockningar så är dom oftast inte mellan städerna direkt.
Men absolut, det kan ju ha hänt en olycka, nått rattfyllo kanske råkar köra in i en, då blir det ju sjukhuset, tar ju dagar även om man har haft tur.
Blir nog bäst om Ebba låter Esbjörn behålla gården ändå kanske.

Men både hon och Theo Dietz vet ju vad den är värd så tveksamt hon släpper när hon väl lyckats slå korna i den.

Det är ingen hemlighet vad fastigheten Ebba köpte var värd.
Notar: marknadsvärde 4.2 milj -/+200.000:- om tömd, sanerad och ”inflyttningsklar”.
Densias förenklade värdering året efter på 4.6 milj som förutsatte värdet vid tömd, sanerad och inflyttningsklar fastighet, bekräftade bara att marknadsvärderingen vid köpet var helt korrekt.

Där ute är det omöjligt att du har bott, det tar 1 timme till centralen.
Men om du skulle ha bott, vad värderades din större villa till och vad fick du vid försäljningen?
2021-05-17, 10:21
Medlem
Citat:
Snickesnack, jag har bott därute.
5-10 till E4n sen 25 till Stockholm.
Ska du lägga in trafikstockningar så är dom oftast inte mellan städerna direkt.
Men absolut, det kan ju ha hänt en olycka, nått rattfyllo kanske råkar köra in i en, då blir det ju sjukhuset, tar ju dagar även om man har haft tur.
Blir nog bäst om Ebba låter Esbjörn behålla gården ändå kanske.

Men både hon och Theo Dietz vet ju vad den är värd så tveksamt hon släpper när hon väl lyckats slå korna i den.
Joråsåatt!! när bodde du där då, -73 på hösten eller? prova kör Sthm-U-a mellan 7-10 en vardag och sen hem 15-18 på 25min, tjena jovisst. Jag åkte sträckan en Lördag vid 15, va stopp strax innan Haga norra som vanligt, men inga olyckor i övrigt, men du kanske är den beryktade Ghostrider?. Så vad anser du att "gården" är värd då? det som Ebba och Theo redan vet, vad nu han har med det att göra.......
2021-05-17, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Det är ingen hemlighet vad fastigheten Ebba köpte var värd.
Notar: marknadsvärde 4.2 milj -/+200.000:- om tömd, sanerad och ”inflyttningsklar”.
Densias förenklade värdering året efter på 4.6 milj som förutsatte värdet vid tömd, sanerad och inflyttningsklar fastighet, bekräftade bara att marknadsvärderingen vid köpet var helt korrekt.

Där ute är det omöjligt att du har bott, det tar 1 timme till centralen.
Men om du skulle ha bott, vad värderades din större villa till och vad fick du vid försäljningen?

Vilken av dom värderingarna du nämner var den onlinevärderingen Ebba satt och klickade fram själv?

Oavsett så började hon nöta ner Esbjörn under en tid då tomt- och villamarknaden började explodera pga pandemin. Detta visste antagligen Ebba och detta visste garanterat Theo.

Så jävla ohederligt att sko sig under en pandemi. På en 80-plussare dessutom.
2021-05-17, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runkas
Joråsåatt!! när bodde du där då, -73 på hösten eller? prova kör Sthm-U-a mellan 7-10 en vardag och sen hem 15-18 på 25min, tjena jovisst. Jag åkte sträckan en Lördag vid 15, va stopp strax innan Haga norra som vanligt, men inga olyckor i övrigt, men du kanske är den beryktade Ghostrider?. Så vad anser du att "gården" är värd då? det som Ebba och Theo redan vet, vad nu han har med det att göra.......

"Stockholm" är ett ganska flytande begrepp... jag har inga problem att säga att jag är i stockholm, när jag är utanför tullarna. Och man startar inte i Uppsala C heller.

30min - kör man inte lagligt kan man nå Stockholm på det, men nej - inte Stockholms innerstad.
Och nej, inte alla tider heller.
2021-05-17, 10:41
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Ni kan väl kalla er vad ni vill. Har du nåt bättre namn så absolut?
Vettiga kanske?
2021-05-17, 10:43
Medlem
Citat:
Vilken av dom värderingarna du nämner var den onlinevärderingen Ebba satt och klickade fram själv?

Oavsett så började hon nöta ner Esbjörn under en tid då tomt- och villamarknaden började explodera pga pandemin. Detta visste antagligen Ebba och detta visste garanterat Theo.

Så jävla ohederligt att sko sig under en pandemi. På en 80-plussare dessutom.

Och sedan fått in gubben på uppfattningen att det är så dyrt med mäklare....
2021-05-17, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runkas

Flyttade därifrån 2019.
Ska du in till Sergels torg i rusningstrafik kan en halvtimme bli svårt även om du bor i Solna, min poäng är att det är ett mycket attraktivt läge med tanke på att det är en sjötomt nära Stockholm.
2021-05-17, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Vettiga kanske?

haha, bara att säga det känns det ju fel. Ovettiga passar ju bättre.
2021-05-17, 10:52
Medlem
Citat:

Ebba hade ju tillochmed redan fixat en mäklare, Theo Dietz som även om han avsäger sig allt mäklaransvar ändå trycker dit MÄKLARFIRMAN SJÖNÄRA FASTIGHETER på kontraktet.

Det är som gjort för att det ska bli missuppfattningar nästan.
Senast redigerad av Spakur 2021-05-17 kl. 11:03.
2021-05-17, 10:59
Medlem
Citat:
Ebba hade ju tillochmed redan fixat en mäklare, Theo Dietz som även om han avsäger sig allt mäklaransvar ändå trycker dit MÄKLARFIRMAN SJÖNÄRA FASTIGHETER på kontraktet.

Det är som gjort för att det ska bli missuppfattningar nästan.

Och samtidigt som avtalet är på en mall från en mäklarfirma, så vill de påstå att han frånsäger sig allt mäklaransvar. Snarare - som gjort för missuppfattningar.

Till råga på allt - det påstås att de läste upp kontraktet för honom. Varje paragraf? Verkade han förstå? Brydde han sig?

Men finns såvitt jag vet ingen som påstår att han fick hem kontraktet för att läsa genom, och kolla alla paragrafer i lugn och ro.

Vettigt?
2021-05-17, 11:10
Medlem
Citat:
Jag har läst kontraktet.
Theo Dietz frånskriver sig allt ansvar i en liten paragraf samtidigt som namnet på hans mäklarfirma står med stora blaffiga bokstäver.

I brevet som Ebba förnekade att Esbjörn blivit hotad med domstol i berättas det också att en kopia av detta brev har skickats till Theo och hans mäklarfirma.
Namnet på firman står med större bokstäver på sidan än paragraferna i övrigt. Med finstilt menar du att paragraferna på de få sidorna står med olika stora typer?
Eller är det lika stora som ex avsiktsförklaringen att sälja fastigheten eller priset?

Det kontrakt jag sett har lika stort typsnitt på alla paragrafer i det standardbaserade kontraktet. Hitta inte på en massa fantasier när alla som sett kontraktet ser att du fabulerar.
2021-05-17, 11:14
Medlem
Citat:
Varför kan inte Esbjörn haft den uppfattningen själv?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in