2021-05-17, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Jag tror utan och vara helt säker nu att om han nu klarat uttagningstesterna för pilot ( som är väldigt omfattande) lär han klarat uttagningen till lumpen.

Hur omfattande är det att träffa, flygdoktorn, gjorde en Avel och googlade och det lät inte som jättetufft för de mindre certen.

Sedan vill jag förtydliga en sak innan det blir trådsanning, att han skulle fått frisedel för sitt simmande är uteslutet. Inte ens landslagsklass hade gett honom frisedel. Kanske i kombination med annat men aldrig som ensam orsak.

Sedan vet vi givetvis inte vad det beror på att han fick frisedel, men om det inte diskuteras så öppnas det inte upp att någon med kunskap ger info.
Citera
2021-05-17, 07:51
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Du tycker inte det är stört?

Som vanligt slingrar du dig och fokuserar på BO, slutdiskuterat med dig.

Det har väl ingen betydelse vad jag tycker? LW uppskattade det. Sedan polisanmälde hon det men ändrade inte koden till ytterdörren.

Jag fokuserar på BO därför att det är hon som intresserar mig. SD intresserar mig inte. Om han är en psykopat så kan han inte ändra sig. Då var LW den enda som kunde ha gjort något för att förhindra att hon blev mördad.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-05-17 kl. 07:54.
Citera
2021-05-17, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det har väl ingen betydelse vad jag tycker? LW uppskattade det. Sedan polisanmälde hon det men ändrade inte koden till ytterdörren.

Jag fokuserar på BO därför att det är hon som intresserar mig. SD intresserar mig inte. Om han är en psykopat så kan han inte ändra sig. Då var LW den enda som kunde ha gjort något för att förhindra att hon blev mördad.
Det lustiga i det hela är att du förtalar LW som idag inte kan ändra på någonting, men mördaren går fri från dina giftigheter. Och går han fri från HR så lever frugan farligt. En "olycka" är SD inte främmande för, den lille raringen.
Senast redigerad av Picasso2 2021-05-17 kl. 07:58.
Citera
2021-05-17, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja visst låter det fånigt? Men värre är det nog inte än så.

”Alla” drömmer väl om att vara hjälte utifrån sina egna kunskaper och förutsättningar. Sen kanske inte alla är så öppenhjärtliga, och då i polisförhör, som just SD. Men ärlig är han iaf med sin dröm.

Mark Wahlberg nämnde nån gång att hade han varit på ena planet vid 9/11 så hade han övermannat ”kaparna”. Det fick han mycket skit för. Killar säger knäppa saker ibland.

SD:s få ord i fupen om nån flygfröm tror jag inte du ska bygga nån större psykprofil på. Sånt fånigt som killar säger. Speciellt om man kan flyga kanske.

Om två piloter får hjärtattack samtidigt så ser jag hellre att SD är på planet än du så att sägandes. Oddsen skulle se lite bättre ut kanske då att få se nära och kära igen även om det skulle bli en lite ”skumpig” landning kanske med SD vid spakarna där.

Långt mer störda personer än SD har räddat kniviga situationer här i världen menar jag.
Och mer normala människor än han har haft konstigare hjältedrömmar än han.

Du har rätt mycket fokus på det här psykologiska men är du helt säker på att det är din grej verkligen?

Du verkar ha lite svårt att sätta dig in i hur andra människor tänker. Det är svårt att läsa sig till hur mycket man än försöker. Men kämpa på! Facktermerna sitter iaf även om slutsatserna är all over the place.

Vad lever du i för verklighet? Vad har du för fakta bakom att det skulle vara vanligt med hjätledrömmar likt SD har?

Däremot finns såna hjätledrömmar och ambitioner inom den psykiatriska.

Att sedan dra upp de som faktiskt gjort hjälteinsatser har väl i princip noll bäring i ärendet, eller begår han ett hjältedåd bakom planket.

Ibland funderar jag om varför du vittvätrar SD så ofta, som du gör, att du käftar emot hen och mig det märks rätt klart.
Citera
2021-05-17, 08:03
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det lustiga i det hela är att du förtalar LW som idag inte kan ändra på någonting, men mördaren går fri från dina giftigheter. Och går han fri från HR så lever frugan farligt. En "olycka" är SD inte främmande för, den lille raringen.

Nu är det så att han inte har någon fruga. Hur har du kunnat missa det?
Citera
2021-05-17, 08:11
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

LW kommer av naturliga skäl aldrig att ta del av en enda stavelse i denna tråd. Det faktumet är djupt tillfredsställande.

SD tar dock del av varenda bokstav här i tråden och kokar säkert över av ilska och kontrollförlust. Även det är djupt tillfredsställande.
Citera
2021-05-17, 08:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Som sagt jag välkomnar att du undersöker vidare. Om inte annat för att du själv ska få bekräftat hur det ligger till med certet där så får vi kanske lite ro kring den biten sen. Kanske höra av sig till Transportstyrelsen redan idag för att försöka bli klok på det?
Har du problem med att hans cert diskuteras i ett forum?
Det var då värst så det tog skruv.

Ett pungbråck hade nog passerat, men annat rapporteras.
Idag (fr 2019) hade herrn inte behållit flygcert heller iom att han käkar antidepressiva.

Kan också vara en orsak att det rök, om han besökt farbror doktorn tidigare.
Senast redigerad av develi 2021-05-17 kl. 08:23.
Citera
2021-05-17, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Nu är det så att han inte har någon fruga. Hur har du kunnat missa det?
Teknikaliteter.
Citera
2021-05-17, 08:23
Bannlyst
Sådär ja.

Fick precis alla ljudfiler och videofiler från Hovrätten.
Runt 25 st.

Skall bara hitta ett sätt att få upp dom här.

Kanske får ta hjälp av Piastrone.

I vilket fall som helst så kommer dom upp här under dagen.

Behöver bara lite tid att lösa hur jag får upp dom.
Citera
2021-05-17, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jo, vi hade en kille som efter några veckor ville lämna, han skyllde på ett dåligt knä. Men eftersom han var rätt duktig enduro åkare gick det inte igenom.

Duktiga idrottare vär dessutom bra PR och något som såklart uppskattas i militären.

Att Sd inte fick göra lumpen är den troligaste förklaringen.

Tack firesnake, du hann svara innan jag, men pass på nu kommer smokis snart börja rota bland trosorna igen

Den mönstringen hade man ju velat sett alltså! Nån form av mix av Papphammar och Gökboet.

Han kan ha fått uppskov men sen inte kallad igen. Who knows.
Synd han inte gjort lumpen för då hade han kanske haft lite fler kompisar än SOA.
Citera
2021-05-17, 08:26
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
"Hade SD haft en intelligens på minst normalnivå..."

Faktum är att han kan ha det och vara smart på teknik och balla ur fullständigt på andra områden.
Hur han beskrivs på jobbet ger en klar bild om hans person:
Urkorkad via bristande social kompetens, bra på annat mer specialinriktat.

Han är urkorkad på ett rent logiskt plan. Exempel på det är när han diskuterar dotterns skolfrånvaro relaterat till endast huvudvärken och missar alla andra uppenbart bidragande parametrar.
Han kan inte ens ta till sig dessa parametrar när HD påtalar dem utan piper endast ut på högsta volym att: "JAG HAR RÄTT OCH DU HAR FEL!".

Samma typ av dumtröghet som folk uppvisar när de skriker att LW bara skulle lämnat SD när han hotade henne -de förstår inte bättre och missar därför alla bidragande parametrar (parametrar som är både uppenbara och självklara för en logiskt tänkande person).
Citera
2021-05-17, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Sådär ja.

Fick precis alla ljudfiler och videofiler från Hovrätten.
Runt 25 st.

Skall bara hitta ett sätt att få upp dom här.

Kanske får ta hjälp av Piastrone.

I vilket fall som helst så kommer dom upp här under dagen.

Behöver bara lite tid att lösa hur jag får upp dom.
Lysande!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in