Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Jag är säker på att han hörde hennes telefonsamtal. Då går det ju inte att slå ihjäl någon. "Där är du ju Stefan" samtidigt som hon hade nån i telefon. Hade ju inte varit så lyckat om någon visste att han var den siste som såg henne och hon dessutom försvunnit och hittas död senare.
När han hörde henne, jag antar att de stämt träff, så gick han inte fram - han sprang och gömde sig. Och Lena sökte ju honom via sms och skrev "Hallå?" ett par gånger. Men han hade ju mobilen hemma så det gick ju varken att se eller besvara.
Håller med Dig, precis vad jag tänker.
SD hade mordvapen med sig, gömde sig i skogen, det skulle gå fort, överraskande och då gick det inte när LW pratade i telefon, jag misstänker att han ville inte se LW i ögonen utan slå till direkt (och innan LW upptäckte staftet? under jackan).
LW:s samtal gjorde att planen sprack, ev såg han även mållgans i området och kom på den ljusa iden att ringa till polisen och tipsa om kvinnorånare rörde sig i området. Kom på att de är bra att ha i rockärmen inför nästa tillfälle som var nödvändigt att ske innan resan.
LW:s hallåande till SD kom efter att han vände hem. Ev kan de ha kommit överens om tid och plats redan på kontoret tidigare på dagen IRL.
Mina spekulationer (igen).