Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Att vara vettig per definition - relaterat till drömmar om Biggles - är tamej fan inte sitta och sukta som SD gör i förhör i vuxen ålder.
Skärp dig.
"Han har en dröm om att få åka på en flight där båda piloterna dör eller blir sjuka så att han får lov att ingripa och rädda planet och bli en hjälte."
Ja visst låter det fånigt? Men värre är det nog inte än så.
”Alla” drömmer väl om att vara hjälte utifrån sina egna kunskaper och förutsättningar. Sen kanske inte alla är så öppenhjärtliga, och då i polisförhör, som just SD. Men ärlig är han iaf med sin dröm.
Mark Wahlberg nämnde nån gång att hade han varit på ena planet vid 9/11 så hade han övermannat ”kaparna”. Det fick han mycket skit för. Killar säger knäppa saker ibland.
SD:s få ord i fupen om nån flygfröm tror jag inte du ska bygga nån större psykprofil på. Sånt fånigt som killar säger. Speciellt om man kan flyga kanske.
Om två piloter får hjärtattack samtidigt så ser jag hellre att SD är på planet än du så att sägandes. Oddsen skulle se lite bättre ut kanske då att få se nära och kära igen även om det skulle bli en lite ”skumpig” landning kanske med SD vid spakarna där.
Långt mer störda personer än SD har räddat kniviga situationer här i världen menar jag.
Och mer normala människor än han har haft konstigare hjältedrömmar än han.
Du har rätt mycket fokus på det här psykologiska men är du helt säker på att det är din grej verkligen?
Du verkar ha lite svårt att sätta dig in i hur andra människor tänker. Det är svårt att läsa sig till hur mycket man än försöker. Men kämpa på! Facktermerna sitter iaf även om slutsatserna är all over the place.