2021-05-17, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Idrottspluton hade kunnat vara ett alternativ men var finns det dokumenterat att han hellre ville göra lumpen än fortsätta i det civila med sin elitsatsning kan man undra?

I den åldern var säkert många rätt så osugna på att göra lumpen.

Och hur intresserad är han av det militära egentligen? Kollar han mycket krigsfilmer eller samlar på kamouflagefärgade grejer?

Känns som att SD i studentålder har vi rätt dålig koll på hur spännande det var med det militära jämfört med brudar och simning och kompisar hemma.

Att han utvecklat en fascination för det polisiära har ju inte gett mer än att han verkar inom grannsamverkan och lyckas få sig själv häktad i princip i direkt koppling till det sammanhanget hålla koll på kvarteret.

Och flygandet blev det som det blev med. Det här med det uniformella kanske inte var hans grej ändå när allt kom till kritan hur många polisserier han än sett på TV där hemma eller Top Gun eller Plutonen eller vad som helst.

Hjälte vill han ju också vara men den biten har det ju gått så där med i det långa perspektivet. Finns ett fåtal GC människor som idoliserat honom mot bättre vetande. Ungefär som mobbare i skolan som kanske ofta har en svams då som ser upp till personen mot bättre vetande.

På pappret hade SD fått göra lumpen utan problem så antingen så meddelade han att han ville fortsätta elitsatsa (han bodde i simhallen ni minns från öppningen av tingsrättsförhör) i det civila och myndigheten köpte det.

Att psykologen dömde ut honom för tjänstgöring skulle det mycket till för. Finns rätt många dårar som gjort lumpen.

Sätter en femma på simningen, trivdes för bra i hallen helt enkelt, men det kan vara vad som helst. Idrottspluton kan vara rätt slitigt dessutom.

Ja som sagt vi vet bara det lilla som framgår i FUP om honom. Kan han fått frisedel pga elitsimningen ligger det nära till hands.

Ja jag tror också han får större egoboost av simningen på olika sätt och föredrar säkert ge orders hellre än och ta några!

Oavsett har jag ingen uppfattning om honom som en team-player. Bara som en player.

Ja jag tänker också på honom som den enögde kungen i de blindas rike.

Något av en mobbare med sitt lilla entourage.
Citera
2021-05-17, 00:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ser bara inte att han är intresserad av det militära nånstans.

Säger han framryckning och halt och sånt eller skriker ”fordon!” så snart det kommer en bil vet jag inte men att bevisa att han är militärt överintresserad baserat på några ordval ser jag inte.

Gillade han uniform så hade han ju kunnat gå med i scouterna eller Frälsis eller nåt men han har väl aldrig haft en uniform i hela sitt liv.

De som på riktigt brinner för såna saker ser ju till att röra sig i såna sammanhang.
Man blir ordningsvakt/väktare. Dörrvakt. Man har vapenlicens. Hänger i nätforum och diskuterar pang pang.

Han var en överengagerad grannsamverkare. Ingen Rambo.

Det där att han är intresserad av polisarbete ska man kanske ta med en nypa salt med tanke på vilket sammanhang det nämndes i i fupen.

Om jag satt lite tajt till och mitt överengagemang i grannsamverkan ifrågasattes i polisförhör så hade jag kanske också sagt att jag alltid fascinerats av polisarbete och skulle kunna tänka mig att ha blivit polis osv för att lindra min framfart i kvarteret där.
Jag tar ingenting med en nypa salt när det kommer till ett så uppenbart weirdo som SD i samband med en mordutredning.

Jag intresserar mig på bas av det jag skrivit och att frågan väckts är att jag söker efter fakta.
Gissa kan jag göra själv.
Citera
2021-05-17, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det finns diagnoser som förhindrar.
Det finns psykologiska tester som kan göra att han anses olämplig.

DET intresserar mig om så vore fallet.

Ja men det får vi nog aldrig reda på tyvärr.

Annars är det väldigt intressant hur SD varit 90- och 00-talet där vi inte har så många källor som under senare år.
Man hade kanske stört sig lite på en ung SD vad vet jag.
Citera
2021-05-17, 00:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja men det får vi nog aldrig reda på tyvärr.

Annars är det väldigt intressant hur SD varit 90- och 00-talet där vi inte har så många källor som under senare år.
Man hade kanske stört sig lite på en ung SD vad vet jag.
Om frågan väcks kan det uppstå fakta.

Att SD är störd sen han kläcktes eller sen barndom betvivlar jag inte.
Citera
2021-05-17, 00:13
Medlem
Citat:
Jag har hört det tre ggr nu och jag håller öppet för att han underkänts.

Av naturliga skäl har du kanske inte mönstrat men om du hade haft lite inblick där hur det funkade i början av 90-talet så skulle du nog inte haft det lika öppet att han diskvalificerats på något sätt.

Lite evidens skadar ju inte om du ska ha nån tes där. Finns många mördare som har gjort lumpen så det är ingen solklar faktor.

Kolla bara han Flink som gjorde både lumpen och militär karriär. Sju personer dog och några skadades.
Citera
2021-05-17, 00:14
Medlem
Citat:
Det finns diagnoser som förhindrar.
Det finns psykologiska tester som kan göra att han anses olämplig.

DET intresserar mig om så vore fallet.

Jag tror utan och vara helt säker nu att om han nu klarat uttagningstesterna för pilot ( som är väldigt omfattande) lär han klarat uttagningen till lumpen.
Citera
2021-05-17, 00:19
Medlem
Citat:
Om frågan väcks kan det uppstå fakta.

Att SD är störd sen han kläcktes eller sen barndom betvivlar jag inte.

Ja hans mor bryter kanske tystnaden om hans drömmar kring uniformerade yrken som tonåring kanske även i det civila.

Kanske praoade som stins eller P-vakt i Västerås eller nåt?

Hojta till när du hittat en en bra källa där så kikar vi vidare på allt detta med poliser och militärer som fascinerar honom.
Citera
2021-05-17, 00:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Av naturliga skäl har du kanske inte mönstrat men om du hade haft lite inblick där hur det funkade i början av 90-talet så skulle du nog inte haft det lika öppet att han diskvalificerats på något sätt.

Lite evidens skadar ju inte om du ska ha nån tes där. Finns många mördare som har gjort lumpen så det är ingen solklar faktor.

Kolla bara han Flink som gjorde både lumpen och militär karriär. Sju personer dog och några skadades.
Jag har koll på hur mönstring ser ut, snack om frisedel är ett stadigt allmänt skämt, att det ändrats i takt på neddragningar och behöver inga lektioner utifrån mitt kön.

Jag vidhåller att jag är intresserad utifrån att han har frisedel och stor dröm om de andra två områdena (flyg, polis) i förhållande till hans störda person.

Om du önskar göra omskrivningar och sväva iväg - fine.

Men inte med mig.
Citat:
Ja hans mor bryter kanske tystnaden om hans drömmar kring uniformerade yrken som tonåring kanske även i det civila.

Kanske praoade som stins eller P-vakt i Västerås eller nåt?

Hojta till när du hittat en en bra källa där så kikar vi vidare på allt detta med poliser och militärer som fascinerar honom.
Som förväntat så ballar du ur som en drama Queen.
Citera
2021-05-17, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Jag tror utan och vara helt säker nu att om han nu klarat uttagningstesterna för pilot ( som är väldigt omfattande) lär han klarat uttagningen till lumpen.

Jag har ingen aning om SD ens suttit i ett flygplan eller lyckades ta nåt cert eller ej men läkarintyg klass 2 tar jag som random exempel och då kikar man på sånt här vad gäller den psykiska biten:

Ärftlighet - Psykisk sjuklighet i familjen
Uppväxt – beteendeproblem - Kontakt med barnpsykiatrin
Utbildnings- och yrkes förhistoria - stresstålighet – samarbetsproblem
Aktuell livssituation – familj – arbetsliv – andra stressfaktorer
Psykosocial situation - relationsproblem
Tidigare trauman – fysiska - psykiska
Kriminalitet – tidigare domar
Bedömning av psykiskt status

Yttre uttryck / utseende /beteende / attityd / uppträdande / kontakt
Talhastighet /samtalsförmåga / tankeförlopp
Vakenhetsgrad / perception / kognition / omdöme
Stämningsläge /verklighetsförankring

Väldigt långt från 90-talets korta snack med mönstrandets psykolog som man ofta skojade om varför de fått just det ”skitjobbet”.

Klass 1 är det som gäller sen om man ska trafikflyga då om jag fattat det rätt. Ett väldigt dyrt läkarintyg är det.

Väldigt lite är känt om SD:s flygäventyr så man famlar ju lite i mörker här.
Citera
2021-05-17, 00:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Nåt har uppenbart gjort att han inte får fortsätta flyga.
Citera
2021-05-17, 00:38
Medlem
Citat:
Jag har koll på hur mönstring ser ut, snack om frisedel är ett stadigt allmänt skämt, att det ändrats i takt på neddragningar och behöver inga lektioner utifrån mitt kön.

Jag vidhåller att jag är intresserad utifrån att han har frisedel och stor dröm om de andra två områdena (flyg, polis) i förhållande till hans störda person.

Om du önskar göra omskrivningar och sväva iväg - fine.

Men inte med mig.

Som förväntat så ballar du ur som en drama Queen.

Med inblick menade jag just att du kanske inte fått de frågor som de ställde vid mönstring på tidigt 90-tal. Mönstra kan man ju annars ta reda på mycket om.
Bara att googla om man vill sänka sig till den nivån.

Ja hur stor är drömmen om polis egentligen? Vem/vad mer än SD vittnar om det?

Ena stunden ljuger han som en häst men på detta tema så tar du honom på orden helt utan verifikation. Det är intressant.

Om inte annat så har det kanske fått sig en törn nu i senare tid det här med spännande polisyrket som sagt.

Du baserar det på några rader i fupen. Trodde du behövde bättre källor än så innan det svävas iväg.

Du kör mycket på feeling alltså.
Citera
2021-05-17, 00:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Med inblick menade jag just att du kanske inte fått de frågor som de ställde vid mönstring på tidigt 90-tal. Mönstra kan man ju annars ta reda på mycket om.
Bara att googla om man vill sänka sig till den nivån.

Ja hur stor är drömmen om polis egentligen? Vem/vad mer än SD vittnar om det?

Ena stunden ljuger han som en häst men på detta tema så tar du honom på orden helt utan verifikation. Det är intressant.

Om inte annat så har det kanske fått sig en törn nu i senare tid det här med spännande polisyrket som sagt.

Du baserar det på några rader i fupen. Trodde du behövde bättre källor än så innan det svävas iväg.

Du kör mycket på feeling alltså.
😂
Går på feeling...

Jag har startat exakt allt med bas i FUP, med tre citat om pilotutbildning.

Sen citerat hans våta drömmar om att vara hjälte som pilot och att vilja vara polis.
Bland det skevaste jag läst och klassisk narcissism.

Sådana vill gärna leka hjältar och få andras beundran. Kinkigt som satan om de får mothugg och inte slickas medhårs.

Skulle tippa att OM det vore att han inte godkänts - så vill han med all sannolikhet inte att det rullas fram hur liten störd skit han egentligen är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in