2021-05-16, 22:43
Avslutad
Spy Bar.
Mvh.
Citera
2021-05-16, 22:52
Medlem
Min brors kusins avatar
Restaurang Silverkällan på Älvsborgsgatan i Göteborg. Känt sunkställe.....
Citera
2021-05-16, 23:02
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Lucky bar i Sundsvall. Ett tillhåll för stadens absoluta bottenskrap och atmosfären brukar bli efter det.

Undrar om jag inte varit där. Är det den krogen som har två toalettstolar i rostfritt stål alldeles bredvid varandra inne på samma mugg?
Citera
2021-05-16, 23:08
Medlem
slaskrensares avatar
Malmö: Square Side, Södervärns krog, Asian House på Södra Förstadsgatan, Harem på Augustenborgs torg.

Sist jag befann mig på Harem satte det sig en gubbe med rollator och somnade med pannan på den medan han pissade ner hela galonsoffan och golvet.
Citera
2021-05-16, 23:12
Avstängd
448s avatar
Nån som har sumpbarer längs västkusten semesterställen? , förut fanns sköna sunkhak som Everts i fjällbacka och KGB i Hunnebo.

Inte supersunk så med folk men trånga mörka hålor där alla bara söp och rökte gulablend efter långa fyllor från morgonen ofta öppna dom 23 o var öppet frammåt 3-4 , dom fanns iaf frammåt 2010.
Citera
2021-05-16, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayboy
Ja, Västerhus är rena lyxkrogen jämfört med Hålan. Ligger på sidan av museet. Osäker om det fortfarande är öppet dock. Obeskrivligt dräggit.

Har alltid kallat de stället Majornas Wok även om de är olika ingångar till baren och restaurangen. När jag och en kompis var där för ett par år sen va de bara takfläkten som lät och när vi frågade om dom kunde slänga på lite musik så pekade dom på en lapp där de stod att en trubadur skulle komma dit 2 veckor senare sen tvingade dom oss ett gå en timme innan stängning för inga stammisar va kvar och vi va inte värdiga att hålla öppet för. Ser ut som det har stängt ner nu tyvärr!
Citera
2021-05-16, 23:30
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Undrar om jag inte varit där. Är det den krogen som har två toalettstolar i rostfritt stål alldeles bredvid varandra inne på samma mugg?

Det är väl Daltons som har det? (om jag inte missminner mig). Det är för övrigt också ett hak med mindre civiliserade gäster. Maten är dock överraskande god.
Citera
2021-05-16, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Lägger min röst på Fox and the Badger i Vasastan i Stockholm. Här snackar vi DRÄGG!

Tråden kan stängas, vi har en vinnare
Citera
2021-05-16, 23:41
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Flera nämner kinarestauranger. Inte det första jag tänker på när jag tänker krog. Inte drägg heller. Är det vanligt med drägg på kinarestauranger?

Föreställde mig att det skulle vara mer biljard och Vegasmaskiner och mindre friterad banan i tråden.
Citera
2021-05-16, 23:56
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatji
Kvarnen på Slödermalm Sthlm , fullt av feta Brajenfans som knappt kan utala namnen på sina Idoler längre.

Jag vet inte om du försöker vara ironisk men Kvarnen är verkligen inget dräggställe.
Citera
2021-05-17, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaan
I Göteborg.
Majornas krog. Västerhus. Gröna brunnen. Evergreen. Lilla resturangen. City kebab. Flatås pizzeria. Rockbaren. Silverkällan. Ute i förorterna har jag dålug koll

Bingo! Du prickade alla. Västerhus och Gröna Brunnen är i särklass, riktiga alkoholisthak. Kent Andersson var stammis där innan han flyttade till Mallorca. Majorna krog är i samma liga. Silverkällan i Majorna hänger lite våldsammare typer på. På Dr Fries Torg i Guldheden finns ett annat guldkorn. Hette för Jotis Pizzeria, drevs av bröderna Jotis och Fotis.
Kan tillägga Kaverös pizzeria, som en riktigt mysig och inrökt alkiskrog i betongen i Högsbo, inte långt från Flatås. Adas och Dubbelgården nära Backaplan är också höjdarställen för att studera kvarterens alkisar. Förr var Bordet ute i Angered ett riktigt sunkställe, vet dock inte om det finns kvar.
Citera
2021-05-17, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av datalog
Jag röstar på Flatås Pizzeria.Har varit där en gång i mitt liv och det slutade med att en rejält aggressiv kille började prata med mitt sällskap och krävde att vi skulle hjälpa honom att programmera en pokersida... Ingen av oss hade träffat honom innan. Han såg ut att vara rejält påverkad av tjack.

Det slutade med att jag gav honom ett random nummer som jag sa var mitt och att han kunde ringa dagen efter så kan vi diskutera det vidare. Då nöjde han sig och drog.

Där brukade/brukar en av Göteborgs största bilmålvakter hänga för att supa och spela på spelmaskiner, skrotbilshandlaren Hasse Fotboja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in