2020-07-05, 23:12
Medlem
Kundalinis avatar
Efter att först fått stryk på nån fotbollsplan tidigt på kvällen misshandlas en 15-åring medvetslös av en grupp äldre individer på 15-20 personer efter att a ha släpats ut från nåt gym i centrala Kävlinge (som alltså är en skånsk liten håla).

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Jok2z4/14-aringar-misshandlade-av-stort-gang

Offentligt prygel av barn är i mina ärobringande rätt uppseendeväckande men efter en första rapportering har det varit tyst.

Vad var upprinnelsen till överfallet, o. Det fanns någon?

Vad är det för grupp det här rör sig om son ger sig på en 14-åring och sparkar honom medbetslös?
Citera
2020-07-06, 00:13
Medlem
GormDenGamles avatar
Kävlinge har blivit väldigt berikat de senaste åren. Men vilken stad/håla har inte blivit de..? Så jag sätter mina pengar på att det är Sveriges nya adel.
Citera
2020-07-06, 00:44
Medlem
Kundalinis avatar
Jojo, varningsklockorna pinglar klart och tydligt.

Men det hade varit trevligt att få lite mer specifik information om gärningsmännen. Om nu någon sitter på den kunskapen.
Citera
2020-07-06, 10:30
Medlem
Dom måste ju veta vilka GM är, kävlinge har bara 9000 invånare
om det är bland annat vuxna som misshandlat 14 åringar måste väl straffet bli ganska högt?
Senast redigerad av SBengtsson 2020-07-06 kl. 10:34.
Citera
2020-07-06, 10:59
Medlem
Här tror jag inte vi behöver mer information.

Att 15-20 personer stormar in på ett gym och spöar en kille i 9000 stora Kävlinge kan bara betyda en sak.

dom tillhör inte majoritetssamhället och är måna om grannsämjan.

Killen bråkade väl med en kille i sin ålder.

Han sprang och hämtade brorsan och drog en story.

Brorsan utdelar straff.
Citera
2021-05-16, 21:35
Medlem
Nu har dom fallit, och det blev förstås saft och bullar till alla. En fick även fängelse – i ynka en månad, ett fruktansvärt hån mot brottsoffren. Bankar man någon medvetslös, särskilt en minderårig, borde man skaka galler i minst ett år. "Flera" är dessutom dömda för brott tidigare. Domstolen i maskopi med barbarerna.

Sydsvenskan har i skrivandets stund en öppen artikel:
Fyra unga dömda för våldsam attack vid gym – Fjortonåringar slagna och sparkade när stort gäng ville göra upp.
En 17-åring döms till 90 timmars ungdomstjänst, en 18-åring till 35 timmars ungdomstjänst, en 16-åring till ungdomsvård, medan en 20-åring får en månads fängelse och skyddstillsyn.
Såg skiten i veckan och mindes att jag blev mer upprörd än vanligt när det hände förra året. Dessa as är i mina ögon ostraffade och kriminella för livet. Någon som kan leta fram dom?

Sedan skulle jag inte beteckna Kävlinge som en håla, utan en tämligen normal skandinavisk ort.
Citera
2021-05-16, 23:32
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YourNameisSexy
Domstolen i maskopi med barbarerna.
En tingsrätt som blir påkommen med att vara i maskopi med de åtalade och sedermera dömda är en nyhet i sig. Ta det vidare, om inte annat för brottsoffrens skull!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in