2021-05-16, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Er SH tilstede under disse avhørene?

Jeg tenker at det kanskje er vanskelig også for ham å forholde seg til sin klient.

Nei, «heller ikke denne gang har H med seg bistandsadvokat SH» står det.

8.-10. april 2019 («Tre dager med krangling») var gjennomlesing av avhør fra medio februar. Boka dekker disse tre februardagene med avhør over tre egne kapitler.
Citera
2021-05-16, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Det er fordi kidnappingsplottet feilet. Han satset alt på dette.

Alltid interessant med teorier, men om man lenge har forberedt seg mentalt på noe som i dette tilfelle ville gi samme sluttresultat synes det svært usannsynlig.

Da virker det vesentlig mer troverdig at vedkommende impulsivt hadde utført noe da dette vil forklare den kognitive tilstanden til TH bedre.
Citera
2021-05-16, 20:25
Medlem
Så sporløst som AEH har forsvundet skulle en nesten tro det var gravd en tunel, under huset å langt bort..

Det er jo rart.. I dagslys, i ett av Norges mest befolkede omeråder.., at ingen ha sett noe. Det er altid noen som ser noe, værtfall i dagslys..

Jeg tror ikke på denne 09.14 samtalen, jeg tror ikke på MB heller. Hvorfor i alle dager skulle AEH, som kun laget litt mat til de på Futurum en sjelden gang snakke med MB om lønninger denne morgenen?? AEH er jo omtrendt umyndigjort av TH, hu hadde vel ingen ting med lønninger å gjøre. De hadde vel også fastlønn alle sammen, så ikke noe å snakke om. Lønna kjører seg selv. Samme med sønnen.. Dette er fake, det sier seg selv. Ingen mødre ringer til sine barn i 30 åra (som hu veit ligger å sover) kl 09 på morgenen. Da må det være viktig. Samtalen varte i litt over 1 min, de snakket om lønn, heloween og barnepass Aldri i verden om dette stemmer. Bare juks. Han snakket ikke med sin mor den morgenen. Det er andre som har brukt AEH sin tlf denne morgenen, AEH var allerede død flere timer i forveien.

Jeg tenker AEH ble satt ut av spill ikke lenge etter de kom hjem med taxi. TH og hans venner har hatt det travelt denne natta.
Citera
2021-05-16, 20:36
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karamellis
Nei, «heller ikke denne gang har H med seg bistandsadvokat SH» står det.

8.-10. april 2019 («Tre dager med krangling») var gjennomlesing av avhør fra medio februar. Boka dekker disse tre februardagene med avhør over tre egne kapitler.

Det var en annen advokat fra firmaet som det var meningen at skulle være med på pjusk-avhøret, det som ikke ble noe av fordi politiet stoppet det av hensyn til TH's helsetilstand.

Står det noe spesielt om dette avhøret, det første som ble forsøkt etter at TH ble løslatt etter å ha blitt siktet og sittet i varetekt?

Det skulle visst også bare egentlig være en gjennomlesning av tidligere avhør, men det kan virke som det er første avhøret hvor TH skulle ha med advokat?
Citera
2021-05-16, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
Alltid interessant med teorier, men om man lenge har forberedt seg mentalt på noe som i dette tilfelle ville gi samme sluttresultat synes det svært usannsynlig.

Da virker det vesentlig mer troverdig at vedkommende impulsivt hadde utført noe da dette vil forklare den kognitive tilstanden til TH bedre.

Du snakker mye om dette med impulsivitet. Men jeg finner ikke tid til det, altså bil er registrert utenfor 08:57 og hun snakker med sønnen 09:14.

Hvor er tiden for et impulsivt drap hvis han er hjemme 09:14? når man vet hun dør like før elektrikeren ringer 09:40.
Citera
2021-05-16, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det var en annen advokat fra firmaet som det var meningen at skulle være med på pjusk-avhøret, det som ikke ble noe av fordi politiet stoppet det av hensyn til TH's helsetilstand.

Står det noe spesielt om dette avhøret, det første som ble forsøkt etter at TH ble løslatt etter å ha blitt siktet og sittet i varetekt?

Det skulle visst også bare egentlig være en gjennomlesning av tidligere avhør, men det kan virke som det er første avhøret hvor TH skulle ha med advokat?

Slik jeg forstår det:

Avhør februar 2019, tre dager, uten forsvarer.

Gjennomlesing 8-10 april 2019, tre dager krangling, uten forsvarer. Signerer ikke.

3.juni 2020, gjennomlesing av avhør fra pågripelsen, «pjusk-dagen». Signerer ikke.

tror ikke han har hatt med advokat i avhør, men jeg kan huske feil. Har ikke boken med meg akkurat nå.
Citera
2021-05-16, 21:02
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Slik jeg forstår det:

Avhør februar 2019, tre dager, uten forsvarer.

Gjennomlesing 8-10 april 2019, tre dager krangling, uten forsvarer. Signerer ikke.

3.juni 2020, gjennomlesing av avhør fra pågripelsen, «pjusk-dagen». Signerer ikke.

tror ikke han har hatt med advokat i avhør, men jeg kan huske feil. Har ikke boken med meg akkurat nå.

Ok, takk, kan se ut som det stemmer.
Citera
2021-05-16, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Ok, takk, kan se ut som det stemmer.

Men han må vel ha hatt advokat ved pågripelsen. Det husker jeg ikke om det stod noe om.

Edit: iflg nettaviser var jo Holden der ved pågripelsen.

Før pågripelsen hadde han jo bare status som fornærmet.
Senast redigerad av Karamellis 2021-05-16 kl. 21:08.
Citera
2021-05-16, 21:10
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Men han må vel ha hatt advokat ved pågripelsen. Det husker jeg ikke om det stod noe om.

Og SH gikk fra det tidspunktet fra å være hele familiens bistandsadvokat, til å bli TH's forsvarsadvokat.
Citera
2021-05-16, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UkjentNordmanOslo
Du snakker mye om dette med impulsivitet. Men jeg finner ikke tid til det, altså bil er registrert utenfor 08:57 og hun snakker med sønnen 09:14.

Hvor er tiden for et impulsivt drap hvis han er hjemme 09:14? når man vet hun dør like før elektrikeren ringer 09:40.

Her har du nok misforstått noe og heller ikke lest mye fra tidligere innlegg.

Nå skrev jeg om hvordan det kognitive apparatet fungerer forskjellig ut i fra om vi er forberedt eller ikke på noe rent mentalt sett som forklarer bedre hvorfor TH opptrer stresset og irrasjonell tankegang og i tillegg har et behov for å fortelle dette til politiet samme dag.

Jeg påstår så absolutt ikke at 09 14 samtalen er ekte da den verste krangelen om saker og ting hadde inntruffet før den 31/10 og ikke under denne samtalen som man først fikk forklart. Jeg påstår heller ikke at 09 48 samtalen er ekte.

Om TH har en rolle i selve handlingen og ikke bare i opprydningen står alt og hviler på 08 56 samtalen denne morgenen. Var den ikke ekte er det usikkert når AEH var sist i live.

Det var masse tid til alt og i og med at kryptorigget startet så talentløs er det KUN det som peker mot en planlagt aksjon. Med tanke på ideen om at dette er grundig planlagt og man var så godt forberedt virker det merkelig at en amatør har klusset ned en tekst og noen koder i full fart.

Det største usikkerhetsmomentet er hvordan og når AEH ble flyttet på. Det var jo viktig å vaske bort spor fra enkelte og når det ikke bare var spor etter TH som mangler så mangler spor etter MGP også.

Om TH er helt uskyldig også i opprydningsarbeidet/dekkoperasjonen er det vanskelig å forstå hvorfor han og TEH forklarte seg om episoden på badet som de gjorde.

Var dette så godt planlagt hadde det selvsagt ikke vært noen spor på åstedet i det hele tatt. Alt hadde vært kjemisk rent.
Senast redigerad av Bolony 2021-05-16 kl. 21:25.
Citera
2021-05-16, 21:22
Medlem
Citat:

Tom Hagen var hemmelig siktet, og hadde også en hemmelig advokat som ivaretok rettighetene hans, i perioden ca sommeren 2019 og frem til pågripelsen 28. april 2020.

Politiet kunne ikke gjennomføre avhør av Hagen i samme periode. Ikke uten å informere han om hemmelig siktelse.
Citera
2021-05-16, 21:24
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
Her har du nok misforstått noe og heller ikke lest mye fra tidligere innlegg.

Nå skrev jeg om hvordan det kognitive apparatet fungerer forskjellig ut i fra om vi er forberedt eller ikke på noe rent mentalt sett som forklarer bedre hvorfor TH opptrer stresset og irrasjonell tankegang og i tillegg har et behov for å fortelle dette til politiet samme dag.

Jeg påstår så absolutt ikke at 09 14 samtalen er ekte da den verste krangelen om saker og ting hadde inntruffet før den 31/10 og ikke under denne samtalen som man først fikk forklart. Jeg påstår heller ikke at 09 48 samtalen er ekte.

Om TH har en rolle i selve handlingen og ikke bare i opprydningen står alt og hviler på 08 56 samtalen denne morgenen. Var den ikke ekte er det usikkert når AEH var sist i live.

Det var masse tid til alt og i og med at kryptorigget startet så talentløs er det KUN det som peker mot en planlagt aksjon. Med tanke på at dette er grundig planlagt og man var så godt forberedt virker det merkelig at en amatør har klusset ned en tekst og noen koder i full fart.

Det største usikkerhetsmomentet er hvordan og når AEH ble flyttet på. Det var jo viktig å vaske bort spor fra enkelte og når det ikke bare var spor etter TH som mangler så mangler spor etter MGP også.

Om TH er helt uskyldig også i opprydningsarbeidet/dekkoperasjonen er det vanskelig å forstå hvorfor han og TEH forklarte seg om episoden på badet som de gjorde.

Var dette så godt planlagt hadde det selvsagt ikke vært noen spor på åstedet i det hele tatt. Alt hadde vært kjemisk rent.

Det hadde jo vært kjempedumt, å fremstille et kjemisk rent åssted.

Og såpass langt har jo (M)GM (ikke MGP, men jeg likte den autocorrecten ) tenkt også, derav nøye utlagte falske spor, som skospor, slepespor, plasserte klær, brev og gjenstander.
Senast redigerad av Niffy 2021-05-16 kl. 21:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in