Citat:
Ursprungligen postat av
UkjentNordmanOslo
Du snakker mye om dette med impulsivitet. Men jeg finner ikke tid til det, altså bil er registrert utenfor 08:57 og hun snakker med sønnen 09:14.
Hvor er tiden for et impulsivt drap hvis han er hjemme 09:14? når man vet hun dør like før elektrikeren ringer 09:40.
Her har du nok misforstått noe og heller ikke lest mye fra tidligere innlegg.
Nå skrev jeg om hvordan det kognitive apparatet fungerer forskjellig ut i fra om vi er forberedt eller ikke på noe rent mentalt sett som forklarer bedre hvorfor TH opptrer stresset og irrasjonell tankegang og i tillegg har et behov for å fortelle dette til politiet samme dag.
Jeg påstår så absolutt ikke at 09 14 samtalen er ekte da den verste krangelen om saker og ting hadde inntruffet før den 31/10 og ikke under denne samtalen som man først fikk forklart. Jeg påstår heller ikke at 09 48 samtalen er ekte.
Om TH har en rolle i selve handlingen og ikke bare i opprydningen står alt og hviler på 08 56 samtalen denne morgenen. Var den ikke ekte er det usikkert når AEH var sist i live.
Det var masse tid til alt og i og med at kryptorigget startet så talentløs er det KUN det som peker mot en planlagt aksjon. Med tanke på ideen om at dette er grundig planlagt og man var så godt forberedt virker det merkelig at en amatør har klusset ned en tekst og noen koder i full fart.
Det største usikkerhetsmomentet er hvordan og når AEH ble flyttet på. Det var jo viktig å vaske bort spor fra enkelte og når det ikke bare var spor etter TH som mangler så mangler spor etter MGP også.
Om TH er helt uskyldig også i opprydningsarbeidet/dekkoperasjonen er det vanskelig å forstå hvorfor han og TEH forklarte seg om episoden på badet som de gjorde.
Var dette så godt planlagt hadde det selvsagt ikke vært noen spor på åstedet i det hele tatt. Alt hadde vært kjemisk rent.