Citat:
Ursprungligen postat av
Teerix65
Men tycker ni att Simons beteende ska ursäktas vad han än gör? Tycker ni verkligen inte att Simon betett sig äckligt mot Tanja eller när han spottat på folk? Ska det vara OK för att det finns exempel på andra som betett sig lika illa eller värre? Är det det nya normala?
Om Juddan betett sig exakt som Simon, hade ni varit lika ivriga att försvara BETEENDET då eller är det bara för ni tycker Simon är så ”skön” som det går att se mellan fingrarna med vad som helst?
OBS att jag skiljer på person och beteende, jag har inga problem med vem han ÄR, han verkar vara en bra grabb. Det är vad han GÖR jag har stora problem med eftersom han gör det om och om igen! Jag tycker inte att en ursäkt är vatten värd om personen i fråga inte visar ånger genom att iaf försöka ändra sitt beteende.
1. Simon har aldrig spottat _på_ någon.
2. Skulle du läsa lite i tråden så hade du sett att majoriteten fördömer hans beteende.
3. Om du skulle läsa IGEN så hade du sett att folk gör precis det du påstår att du gör – skiljer på hans beteende och person.
Ingen (eller i alla fall få) försvarar hans beteende. Det man gör är att se bakom det. Man ser VARFÖR han beter sig som han gör och man har en förståelse för det. Allting handlar om uppsåt, och Simon har inget ont uppsåt (till skillnad från t ex VV eller Mergim som är rent av ONDA personer). Alla som är någorlunda människokännare ser och förstår att Simon strugglar af med sig själv, och känner både empati och sympati för honom.
Att vilja att han vinner/stannar osv är inte att backa hans beteende.