2021-05-16, 01:56
Medlem
Ingen ny serie direkt.
Men MASH var jobbig för mig och många.
Annars är det mest böcker jag tycker är jobbigt.
Citera
2021-05-16, 02:51
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandyWalker
Twin peaks är top 5 för mig men man måste se det i en kontext som du verkar va inne på. Mkt av värdet är hur den var då o hur pass ’först’ den var när den kom o hur mkt den inspirerat

Givet din beskrivning tror jag det är 70-80% chans att du kommer tycka vldigt mkt om serien

Jag hade svårt för huvudrollsinnehavaren en kort bit i början men sen ändrades det helt

Humor, romantik, vänskap o som sagt rätt sorts surrealism när den väl kommer

Tips se den

Ps nice faktor oxå att praktiskt taget ingen sett den
Jo, att många har inspirerats av Twin Peaks har jag ju märkt, lyckligtvis är det främst dom delarna som jag uppskattar som har lånat sig till inspirationen.

Jag har faktiskt haft den i pipen rätt länge. Vet att Northern Exposure var något av en snackis back in the day.

Men om vi ska återgå till ämnet så är Objects in Space, sista avsnittet av Firefly, alltid svårt att se eftersom jag vet att nu har jag sett all (nåja) Firefly som finns att se och det blir aldrig något mer.
Citera
2021-05-16, 09:53
Medlem
webbutvecklarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kev88
Jag är EXTREMT blödig när det kommer till avslut av serier som jag har följt i flera år där jag verkligen har fäst mig vid karaktärerna, jag är en 32 årig man och bölar på riktigt som en bebis, det känns lite som att jag har blivit dumpad. Är jag ensam om detta här?
Enda gångerna jag känt så är när serien Friends slutade, tror det var 2004, och när Brian i Family Guy dog, och han egentligen inte skulle vara med mer. FG är inte rolig utan Brian 😂
Citera
2021-05-16, 09:58
Medlem
RandyWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jo, att många har inspirerats av Twin Peaks har jag ju märkt, lyckligtvis är det främst dom delarna som jag uppskattar som har lånat sig till inspirationen.

Jag har faktiskt haft den i pipen rätt länge. Vet att Northern Exposure var något av en snackis back in the day.

Men om vi ska återgå till ämnet så är Objects in Space, sista avsnittet av Firefly, alltid svårt att se eftersom jag vet att nu har jag sett all (nåja) Firefly som finns att se och det blir aldrig något mer.

Ja shit firefly e rätt mega. Tror jag sg filmen först

Wolverine and the xmen samt constantine e rätt jobbiga oxå med oavslutat
Citera
2021-05-16, 10:04
Medlem
Cinns avatar
Citat:
Jag är EXTREMT blödig när det kommer till avslut av serier som jag har följt i flera år där jag verkligen har fäst mig vid karaktärerna, jag är en 32 årig man och bölar på riktigt som en bebis, det känns lite som att jag har blivit dumpad. Är jag ensam om detta här?
Det är ett utbrett fenomen; Post Series Depression.

Citat:
It is the sadness felt after reading or watching a really long series or story. The bitter feeling when you know the journey is over, but you don't want it to end.

Effects include, but are not limited to:
• A state depression or sadness
• The inability to start another story
• The need to rewatch/reread
• Excessively projecting felt love towards the internet
• Creating fan fiction
Urban Dictionary
Citera
2021-05-16, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av webbutvecklaren
Enda gångerna jag känt så är när serien Friends slutade, tror det var 2004, och när Brian i Family Guy dog, och han egentligen inte skulle vara med mer. FG är inte rolig utan Brian 😂

Ja, jag kan tänka mig att Friends kan vara tuff, det är ju också en serie där de har gjort att man verkligen fäster sig vid karaktärerna.
Citera
2021-05-16, 10:24
Medlem
Jag känner definitivt igen mig i detta. Men av alla serier jag har sett, så är det bara en handfull som gett mig denna känsla. Och dom råkar också ligga på min topplista över bästa serier, som är typ:
  • Breaking Bad
  • House of Cards
  • Fargo
  • Dexter
  • Ozark
  • Narcos
  • Westworld (men bara första två säsongerna)
  • 30 grader i februari

Alla dessa har jag antingen sett mer än en gång, eller planerat för att se om dom, för dom var så bra. Breaking Bad och Dexter har jag sett typ 4-5 gånger nu. Om inte annat så minskar ju abstinensbesvären om man fortsätter ta drogen...
Citera
2021-05-16, 10:29
Medlem
Cinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av standardpapper
Jag känner definitivt igen mig i detta. Men av alla serier jag har sett, så är det bara en handfull som gett mig denna känsla. Och dom råkar också ligga på min topplista över bästa serier, som är typ:
  • Breaking Bad
  • House of Cards
  • Fargo
  • Dexter
  • Ozark
  • Narcos
  • 30 grader i februari

Alla dessa har jag antingen sett mer än en gång, eller planerat för att se om dom, för dom var så bra. Breaking Bad och Dexter har jag sett typ 4-5 gånger nu. Om inte annat så minskar ju abstinensbesvären om man fortsätter ta drogen...
Fargo är ju inte officiellt avslutad, det sägs att det kommer en säsong 5, men du kanske får känslan efter varje avslutad säsong?
Citera
2021-05-16, 10:53
Medlem
mdlbs avatar
Det skapar verkligen en känsla av tomhet om serien varit riktigt bra. Några exempel på serier som fått mig att känna så:
  1. Bates Motel
  2. Breaking Bad
  3. Atypical
  4. Gilmore Girls
  5. Orange is the new black
Citera
2021-05-16, 11:17
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:

På något sätt kan jag känna lite som dig men med en annan vinkel.

När jag såg Star Wars 1977 så blev det tomt ett tag pga att jag hade äntligen fått uppleva min ”drömfilm”, nu kan ingen SciFi-film komma i närheten.
Nåja, det löste sig med åren.

Nästa gång samma tomhet efter en film drabbade mig var när jag hade sett Blade Runner.
Nu var det heller ingen idé att se på mer film, tomheten var stor.

Den största tomheten kom efter Matrix 1999 på bio.
Satan i helvete vilken film. Aldrig kan något sådant produceras!
Efter 3:an som avslutade denna ”serie” så var jag härdad, det blir inte bättre än så.

Trösten är att tiden hanterar saknaden av upplevelsen(kommande)och det blir bättre.
Citera
2021-05-16, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av standardpapper
  • Breaking Bad
  • House of Cards
  • Fargo
  • Dexter
  • Ozark
  • Narcos
  • 30 grader i februari

Av dem så var det bara Dexter som gav det för mig, eller som fick mig att lipa då det var så sorgligt, men detta är nog även mycket för att det är en serie som jag har sett över flera år, detsamma med:

• Lost
• True Blood
• The 100
• Game of Thrones

Resten, som Breaking bad, Narcos, Ozark osv är jäkligt bra serier, men de har inte riktigt gett mig samma band med karaktärerna. Lost är helt klart den vidrigaste när det kommer till detta, då de går in så djupt på varje karaktär med hela avsnitt dedikerade till dem. Det borde fan inte få göras, för fy tusan vad krossad jag blev vid det slutet, detsamma andra gången jag såg den! Jag fick mitt ex att kolla igenom hela och hon satt fast vid den som om det var heroin efter första avsnittet. Hon var genuint arg på mig när den tog slut då hon tog det så hårt
Senast redigerad av Kev88 2021-05-16 kl. 11:44.
Citera
2021-05-16, 11:49
Medlem
Wawawas avatar
Citat:

Haha nej. Stor tomhet när serie man följt länge tar slut. När långa serier som game of thrones eller Breaking tog slut blev jag typ deppig på riktigt. På den tiden jag hann läsa böcker var det ännu värre, när en bra bok tog slut blev man ju så sentimental 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in