2021-05-16, 08:42
Medlem
Som jag visste. Biden vill bara låtsas det regnar men du blev han tvingad till ett utförligare uttalande och nu kommer kritiken inifrån egna partiet. Lose-lose och det visste han därför teg han. Noll ryggrad. Cnn
Citera
2021-05-16, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queenofqueens
Vilka länder tror ni dras med i det här kriget då? verkar ju redan som att libanon är lite sugna på att hoppa på tåget... då dom skjutit raketer in i israel..
Är det styrkt på något sätt att den libanesiska staten gjort detta? Tror jag knappast va. Skillnad på stat och enskilda människor
Citera
2021-05-16, 08:46
Medlem
Sist Libanon gjorde misstaget att attackera Israel 2006 dog 1500 libaneser och 42 israeler. Så...
Citera
2021-05-16, 08:48
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caribe
Uppenbarligen saknar Israel noggrannheten som krävs för att undvika civila offer.

Snarare är det Hamas som uppmanar de civila att gå in i hus som ska sprängas: https://www.youtube.com/watch?v=UXZEzbT0H1s
Citera
2021-05-16, 08:52
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JDH
Är det styrkt på något sätt att den libanesiska staten gjort detta? Tror jag knappast va. Skillnad på stat och enskilda människor

Men jag förmodar att det i så fall rör sig om Hizbollah? Och de är ju en del av den libanesiska regeringen.
Citera
2021-05-16, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 812258
Dom bombar ju allt, jävla mupp

Det gör dom inte alls det är en mycket försiktig bomb kampanj jag önskar att man steppar upp något hack eller 2.

Bombar man lite mer intensivt och kanske tar lite mer bostads hus så om 2-3månader kommer hamas och ge upp skulle jag tro då begär man att dom kapitulerar och överlämnar alla vapen. Tycker med att man är lite för snäll med civila bomba först och fråga sedan 👍
Citera
2021-05-16, 08:57
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Det finns inget att förneka, det är en IDF propaganda lögn, faktum är att IDF skjuter robotar på skolor/sjukhus/flervåningsfamiljehus och sedan hävdar det att Hamas gömde sig i byggnaden. Allt för att kunna etniskt rensa Palestinier och demoralisera dem.

https://files.catbox.moe/1lh1rq.webm

Vaddå "etniskt rensa palestinier", det finns ju bara palestinier i Gaza. Om Israel skulle rensa Gaza på palestinier så skulle de behöva bomba sönder allt till aska. Vilket de kan göra, vilket du vet om och ändå så trasslar du in dig i såna här ideer.
Citera
2021-05-16, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Men jag förmodar att det i så fall rör sig om Hizbollah? Och de är ju en del av den libanesiska regeringen.
Du förmodar det varför? Hizbollah har själva fått och och dementerar detta och nej det omöjliggör inte det. Sen landade missilerna i Medelhavet vilket inte är helt irrelevant. Om Hizbollah vill kränka Israel så kommer det komma fler smällar från libanon om inte så kan man nog anta att detta inte var H. Tycker Israels beslut att ignorera denna ickehändelse är helt rätt.
Citera
2021-05-16, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Det gör dom inte alls det är en mycket försiktig bomb kampanj jag önskar att man steppar upp något hack eller 2.

Bombar man lite mer intensivt och kanske tar lite mer bostads hus så om 2-3månader kommer hamas och ge upp skulle jag tro då begär man att dom kapitulerar och överlämnar alla vapen. Tycker med att man är lite för snäll med civila bomba först och fråga sedan 👍
Även om du är på rätt sida så är det tyvärr pga sådana här inlägg som sjalarna får sin luft! Mycket hedervärt av Israel att bomba efter förvarning för att undvika civila offer. Borde vara den fortsatta strategin också
Citera
2021-05-16, 09:01
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Vad skall palestinierna göra, tycker du, när de vräks från sina hem för att lämna plats åt judar och när de hindras besöka moskéer? Israel ockuperar deras områden, tillåter olaglig bosättning på ockuperad mark, hindrar dem att skapa en självständig stat, blockerar gränsen till Gaza. Israel struntar t o m i FN-resolutioner.
Israel skall vara glada över att palestinierna bara har enkla raketer, det är ju ingenting i jämförelse med Israels militär.

Jag kan ge de att de hade rätt att vräka personerna, eftersom det tidigare var judar boende där som i sin tur vräktes (av Jordanien?).

Men hur viktigt kan det vara, det hände ju för många decennier sedan. Det ser ut för mig som att man vräkte de för att försöka provocera fram en våldsam reaktion. Förmodligen av inrikespolitiska skäl, högern gynnas när det är oroligt.

Suck, när ska Israel lyckas befria sig från Netanyahu? Det är en betydande majoritet som inte vill ha honom vid makten. Inte för att Gantz skulle bli en stor förändring förmodligen, men ändå.
Citera
2021-05-16, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Jag kan ge de att de hade rätt att vräka personerna, eftersom det tidigare var judar boende där som i sin tur vräktes (av Jordanien?).

Men hur viktigt kan det vara, det hände ju för många decennier sedan. Det ser ut för mig som att man vräkte de för att försöka provocera fram en våldsam reaktion. Förmodligen av inrikespolitiska skäl, högern gynnas när det är oroligt.

Suck, när ska Israel lyckas befria sig från Netanyahu? Det är en betydande majoritet som inte vill ha honom vid makten. Inte för att Gantz skulle bli en stor förändring förmodligen, men ändå.
Det där är en lögn och en omöjlighet. Att en betydande majoritet vill ha bort honom samtidigt som han sitter kvar. Israel är demokratiskt. Detta är inte palestina
Citera
2021-05-16, 09:09
Medlem
Olyckligt att Israel själva använder begrepp "full styrka" om självförsvaret. Vänstermedia jublar. Knappast sant heller med tanke på Israels nukleära arsenal
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in