2021-05-16, 01:43
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Och hon gick t o m och blev dödad. Klantigt.

Hade hon varit rädd så hade hon undvikit honom och brutit kontakten. Då kanske hon inte hade blivit mördad. Men hon tog inget egenansvar. Hon ville inte bryta kontakten med honom. Hon t.o.m. vägrade bryta kontakten med honom. Hon vägrade acceptera att SD valde HD när han kunde få henne. Så mycket såg hon ner på och föraktade HD.
Citera
2021-05-16, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Alltså, jag kan inte se att HD är promiskiös?

Jag har en tanke om att HD är svårt hållen som en nickedocka i SDs marionettföreställning och att hennes egna tankar är väldigt "censurerade" genom "kompartmentalisering" (dissonans) som hon har.

Jag tänker att HD är pecis lika manipulerad och kanske värre manipulerad än Lena. Att hon beter sig som SD kanske beror på att hon "internaliserar" hans tankar om Lena.

??

Min tro är som det är nu (observera att jag tycker att det är jättesvårt att veta och förstå) att HD verkligen är på väg att vakna, ta sig från SD

Hon har ju erkänt flera otrohetsaffärer, vad mer begär du? Sillen är inte den enda. Minns inte formuleringen.

PS svaret var till smokey och ska också bedömas enligt det. Blink blink blink. DS.
Citera
2021-05-16, 02:28
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Hade hon varit rädd så hade hon undvikit honom och brutit kontakten. Då kanske hon inte hade blivit mördad. Men hon tog inget egenansvar. Hon ville inte bryta kontakten med honom. Hon t.o.m. vägrade bryta kontakten med honom. Hon vägrade acceptera att SD valde HD när han kunde få henne. Så mycket såg hon ner på och föraktade HD.

Men hallå, egenansvar?! Menar du att hon får skylla sig själv att hon blev mördad? Hur är du funtad egentligen?
Citera
2021-05-16, 02:42
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Men hallå, egenansvar?! Menar du att hon får skylla sig själv att hon blev mördad? Hur är du funtad egentligen?

Om man fortsätter stalka någon som mordhotar en och låter honom ha nyckel/kod till ens ytterdörr så tycker jag nog att man får skylla sig lite själv.
Citera
2021-05-16, 02:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Hon förstod inte att det finns viktigare saker än hängbröst, "hårig buske", vårtor, trötthet, tråkighet. Att om det är äkta kärlek så spelar inte sånt någon roll.
Citat:
Om man fortsätter stalka någon som mordhotar en och låter honom ha nyckel/kod till ens ytterdörr så tycker jag nog att man får skylla sig lite själv.
Ta och ge dig nu ditt psyko.
Försvarar HDs buskiga mus och vårtor, men påstår att LW ska skylla sig själv som mördad.
Du är ju helt lost.
Citera
2021-05-16, 03:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Sancho pancha ar your service.

Tror vederbörande glömde bort sitt reformarbete som hen utlovat av polisen. Så hans connections med polisfack, revision är väl något Avel har för reformarbetet och dess förträffliga metod att utreda mord.

"De här är sköna typer, bortse från dem. Kan inte vara planerat, gör dåligt för drt.allt löst nu enligt googlingens alla regler."

Lite sött att slå i natur och kultur psykologi bok eller nått.
Sancho, Sancho.
Jag har fått en vevande väderkvarn efter mig, hjälp en kvinna i nöd. 😂

Har tittat på SDs snack om sexsträngare och Nordsjön och hann inte dit förrän jag såg nåt som påminde om en autistisk gitarr.
Han fattar inte ens att det är ringen som diskuteras och pratar om fotot på frågan:
Har du sett den förut?

Inte undra på att han blev vilse i pannkakan när hans ledsagare drog, det lär krävas en syrra med bas i neuropsykiatri att leva med en sån här.
Inte förvånad alls hur många ggr han frågar LW om det är ett hot - trots att hon flertal ggr likaväl inte börjar med den ansatsen.
... Och så brakar det loss i långtradargräl.

FL I: Du Stefan du ska se .. få se en ring .. på Lenas vänstra pekfinger .. har du sett den förut?
MT: Näe jag känner inte igen bilden men det kanske ...
FL I: När nu prat.. inte bilden jag pratar om fingret.. ringen nu .. på fingret som sitter på pekfingret.
Senast redigerad av develi 2021-05-16 kl. 03:15.
Citera
2021-05-16, 03:19
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Kort sagt: det han kritiserades för var väl att han tydligen inte själv valde att avstå.

Långt sagt:
Diskussionen uppkom efter att några spekulerat i om PW sökt upp åklagaren efter att han lämnat SDs kvart som han aldrig gick in i den 15/5 2018 och där och då påverkat åklagaren att inte bevilja GS begäran om att få göra en grundligare undersökning.
Jag menade att det är väldigt långsökt att tro att en åklagare skulle fatta beslut baserat på löst prat med en random PW utan att prata med insatsledaren osv bla bla bla.

Sen kom diskussionen av oklar anledning in på om PW själv valt att avstå sitt deltagande när han såg att det gällde en polares hus. Jag påstod felaktigt att så var fallet, Develi rättade mig, Hoppsann och jag drog oss till minnes att vi båda läst i tråden om att det var PWs val, det spekulerades om någon droppat vilseledande information för att ja... för att det skulle kunna anses oetiskt av en kriminaltekniker att analysera mobiler i ett fall där hans kompis är misstänkt för människorov antar jag (och det kan jag köpa). Sen var det snack om huruvida PW deltagit i tömningen den 16 maj. Develi sa att han deltagit partiellt. Jag vet inte om hon då menar att han avbröt sitt deltagande i det arbetet på uppmaning av någon, men jag tolkar det så osv osv.
Sen mynnade diskussionen ut i kritik mot hela den del av förundersökningen som din lunta berörde.

Mycket produktiv dag för min del...

Avel du har ju påpekat att du inte var intresserad av att peka ut syndabockar när du påpekade brister i utredningen gällande den bit som PW sysslade med. Att ingen av dem som jobbade med den biten skulle stå med hundhuvudet.
Det är väl i sig sympatiskt av dig. Är PW genuint intresserad av sitt jobb så blir han nog bara pepp att lära sig mer tror jag, samma sak med AnSt.

Man kan inte bara avstå sina arbetsuppgifter hur som helst! Är det ingen som jobbar i den här tråden och vet hur det fungerar i verkligheten och på arbetsplatser? För mig verkar det uppenbart att PW informerat om att han känner SD och på det viset pekat på olämpligheten i att han deltar i husrannsakan och velat avstå. Det är dock alltid en chef som har the final say. Men i praktiken ser jag det som att PW själv velat avstått. Han behövde bara få godkänt från chef.

Dagen efter husrannsakan fanns det uppenbarligen personalbrist på IT och överordnad gav honom uppgiften att gå igenom beslagen. Så ser verkligheten ut på arbetsplatser. Skulle han nekat att göra sina arbetsuppgifter? Ni har ingen verklighetsförankring i vad ni skriver och begär från PW. Sluta vara på Flashback varje dag och börja jobba så kanske poletten trillar ner.
Citera
2021-05-16, 03:28
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ta och ge dig nu ditt psyko.
Försvarar HDs buskiga mus och vårtor, men påstår att LW ska skylla sig själv som mördad.
Du är ju helt lost.

Vad menar du? Självklart ska man inte "hänga efter" någon som dödshotat dig och ditt barn. Sådana människor lämnar man direkt. Vad försöker du säga till kvinnor (och män med för den delen). Att det är ofarligt att agera som Lena gjorde? Hon var medveten om att SD var en kapabel till mycket. Då springer man bort från denne man, inte efter honom eftersom det provocerar. Allt Lena gjorde är precis motsatsen till vad man ska göra med en man som SD!
Citera
2021-05-16, 03:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Hon fortsatte klänga på någon som mordhotat henne och sonen. Hon gjorde inget för att skydda dem mot honom. Hon försökte inte ens bryta med honom. Skaffa kontaktförbud. Skyddat boende. För hon trodde att han älskade henne innerst inne och aldrig skulle göra det han hotade med. Hur skulle någon ha kunnat hjälpa henne? Hon vägrade ju inse fakta. Vägrade acceptera att hon blivit utnyttjad i sex år av en skitstövel. Ursäkta men hon verkar ganska blåst.
Hon beter sig exakt som förväntat snarare, med en dubbelbottnad kåt idiot som uppenbart inte förmår visa HD kärlek, oavsett hårig mus eller inte.
Som ger falska löften och omväxlande hotar och fenomenet heter ambivalens.

Du är helt tappad som ens snackar om kärlek såsom han levt dubbelliv.
I februari hade charmören med sig deg dit och gräddade frukostbröd, efter massage på benen, lite mysigt sex och sen bar han ner henne till köket.
Citera
2021-05-16, 03:34
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout

Ja tyvärr riskerar man att bli mördad när man provocerar en man som SD. Om någon dödshotat dig och din familj, använt våld mot dig förut m.m. Då ska man inte göra som Lena och provocera dem ännu mer utan man lämnar psykopaten i fred. Men om du tror att Lenas agerande med SD var riskfritt är det förstås tack vare denna tråd och allt glorifierande av mordoffret. Vilket är tragiskt. Att bete sig mot en psykopat som Lena gjorde är livsfarligt och kan leda till att man blir mördad. Det ska alla veta. Vad är det för konstigt med att erkänna det faktum?!
Citera
2021-05-16, 03:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Vad menar du? Självklart ska man inte "hänga efter" någon som dödshotat dig och ditt barn. Sådana människor lämnar man direkt. Vad försöker du säga till kvinnor (och män med för den delen). Att det är ofarligt att agera som Lena gjorde? Hon var medveten om att SD var en kapabel till mycket. Då springer man bort från denne man, inte efter honom eftersom det provocerar. Allt Lena gjorde är precis motsatsen till vad man ska göra med en man som SD!
Låtsas-psykologen, dra nåt gammalt över dig och läs resten av svar. Om ambivalens och bindningar som skapas.
Du är en ren skam som utger dig för att vara kunnig på terapifronten.
Citera
2021-05-16, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ditt minne är svagare. Jag skrev mord. Använd den där sökhistoriken du var inne på.

Sen skrev jag ett inlägg här om Natur och Kulturs Psykologilexikon och HD hit och dit med nya killen och kissemurra- och mammaproblem men det blev batteritorsk och jag orkar inte skriva om det igen.

PS förhåller sig till MN likt PW förhåller sig till TM och HD till SD var jag inne på också med nåt resonemang jag inte orkar utveckla igen. Men det handlade om ansvar.

Ja jag drar gränsen nånstans vid sågandet av individer men du är liksom nere på medlemmar i ett debattforum så vad gäller gränsdragningen där i relation till mordutredningen så jobbar vi lite olika vilka och hur vi sågar.

Beskriv gärna hur en normal kväll såg ut för SD så jag kan jämföra med denna ”vansinneskväll” med övertid, nåt kommunalt(?) badhus, cykling, hälsa på kompis och smyga med älskarinnan med glömd mobil. Shit alltså här förstår man att det drar ihop sig för mord. Att ingen, typ JG, misstänkte något när han sa att han skulle hem och tvätta och packa. Kanske fick JG en hint där redan med tanke på att SD gillar att ”leka” med omgivningen.

Polissamtalet sticker ut helt klart men som sagt det är inget supersmart drag inför mord samma natt.

Inlägget inte till mig, svarar ändå med lite funderingar.

Jag hör till de som tror att SD hade planerat detta mord och det var tvingat att ske före USA-resan.
SD hade noll koll på vad LW kunde ta sig till när han var bortrest med HD. LW hade uttryckt att hon inte var typ rädd längre för att det skulle komma till ett slut mellan dom. LW skulle resa bort och därmed kanske få ytterligare stöd från andra personer som inte hade med SD att göra.

Den 11:e fredag (klämdag) är han och jobbar, har såå blodigt sex med LW (vi vet inte ens om hon var där och något så blodigt sex tror jag inte på). Här börjar nog hans första tanke... blod från LW kan förklaras.

Åker till Gustavsvik (likt mordkvällen), kanske för att förklara ev lukt av klorin hemma. Kanske tänkt att jag häller upp klorin i en annan flaska hemma om jag behöver för ev rengöring.

Vet inte var barnen är, ibland är de hemma (kan inte vara ute så länge har jag för mig att han sa i något förhör). Senare visar det sig att varken han eller svärisarna vet var barnen befinner sig. De var iaf inte hos HD eftersom hon var med Sillen den kvällen. (Därav tror jag inte HD var inblandad bakom staketet på mordkvällen).

Bestämmer träff med LW, "glömmer" mobilen hemma (likt mordkväll). Kanske upptäcker han att LW pratar i telefon och dessutom har han sett de tre mållgorna som var ute och rörde sig i området. Bestämmer sig för att denna kväll är inget bra val. Avbryter och bestämmer sig för att ringa polisen för att berätta om oroligheter i området, kan gå på någon ensam kvinna, glömmer att varna LW... kan vara bra för polisen att ha i bakhuvudet när han försöker vid nästa tillfälle (som måste ske innan resan).

Spekulationer från min sida.

Ps Denna kväll var inte SD till JG, det var på mordkvällen. Ds
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-05-16 kl. 08:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in