Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Ditt minne är svagare. Jag skrev mord. Använd den där sökhistoriken du var inne på.
Sen skrev jag ett inlägg här om Natur och Kulturs Psykologilexikon och HD hit och dit med nya killen och kissemurra- och mammaproblem men det blev batteritorsk och jag orkar inte skriva om det igen.
PS förhåller sig till MN likt PW förhåller sig till TM och HD till SD var jag inne på också med nåt resonemang jag inte orkar utveckla igen. Men det handlade om ansvar.
Ja jag drar gränsen nånstans vid sågandet av individer men du är liksom nere på medlemmar i ett debattforum så vad gäller gränsdragningen där i relation till mordutredningen så jobbar vi lite olika vilka och hur vi sågar.
Beskriv gärna hur en normal kväll såg ut för SD så jag kan jämföra med denna ”vansinneskväll” med övertid, nåt kommunalt(?) badhus, cykling, hälsa på kompis och smyga med älskarinnan med glömd mobil. Shit alltså här förstår man att det drar ihop sig för mord. Att ingen, typ JG, misstänkte något när han sa att han skulle hem och tvätta och packa. Kanske fick JG en hint där redan med tanke på att SD gillar att ”leka” med omgivningen.
Polissamtalet sticker ut helt klart men som sagt det är inget supersmart drag inför mord samma natt.
Inlägget inte till mig, svarar ändå med lite funderingar.
Jag hör till de som tror att SD hade planerat detta mord och det var tvingat att ske före USA-resan.
SD hade noll koll på vad LW kunde ta sig till när han var bortrest med HD. LW hade uttryckt att hon inte var typ rädd längre för att det skulle komma till ett slut mellan dom. LW skulle resa bort och därmed kanske få ytterligare stöd från andra personer som inte hade med SD att göra.
Den 11:e fredag (klämdag) är han och jobbar, har såå blodigt sex med LW (vi vet inte ens om hon var där och något så blodigt sex tror jag inte på). Här börjar nog hans första tanke... blod från LW kan förklaras.
Åker till Gustavsvik (likt mordkvällen), kanske för att förklara ev lukt av klorin hemma. Kanske tänkt att jag häller upp klorin i en annan flaska hemma om jag behöver för ev rengöring.
Vet inte var barnen är, ibland är de hemma (kan inte vara ute så länge har jag för mig att han sa i något förhör). Senare visar det sig att varken han eller svärisarna vet var barnen befinner sig. De var iaf inte hos HD eftersom hon var med Sillen den kvällen. (Därav tror jag inte HD var inblandad bakom staketet på mordkvällen).
Bestämmer träff med LW, "glömmer" mobilen hemma (likt mordkväll). Kanske upptäcker han att LW pratar i telefon och dessutom har han sett de tre mållgorna som var ute och rörde sig i området. Bestämmer sig för att denna kväll är inget bra val. Avbryter och bestämmer sig för att ringa polisen för att berätta om oroligheter i området, kan gå på någon ensam kvinna, glömmer att varna LW... kan vara bra för polisen att ha i bakhuvudet när han försöker vid nästa tillfälle (som måste ske innan resan).
Spekulationer från min sida.
Ps Denna kväll var inte SD till JG, det var på mordkvällen. Ds