Citat:
Ursprungligen postat av
Alsagio
Vi vet at det er blitt forklart at TEH dro hjem før de andre kom tilbake fra teateret, men ingenting er sikkert i denne saken

Lot han hunden være igjen i S4?
Citat:
Jeg tror et plot med få personer involvert er mest sannsynlig. Hadde TH dratt inn for mange hadde saken sprukket for lengst. Andre involverte er vel også mest sannsynlig personer TH kan kontrollere.
To personer for å utføre tenker jeg. To personer som begge har vesentlig skyld i saken, det
gir det beste grunnlaget for ikke å sprekke, tenker jeg. Et komplott med tre personer kan
også tenkes, men da ligger det kanskje en risiko i at én sprekker. Det er alltid en risiko for
at to av de tre er mer fortrolige med hverandre, og det oppstår en ubalanse i tilliten dem
imellom. Men så har vi jo denne trusselen mot et vitne, som etter min mening kan gi inntrykk
av at noen er nervøse. Med mindre trusselen er del av villedningen av politiet.
Citat:
Les man boka får man et bilde av en mann som skal ha absolutt kontroll på alt (også hvilke spørsmål avhører burde stille

)
Uten å påstå at noen av dem er involvert (selv om TEH stikker seg ut i saken), vet vi at barna kan avspises med pliktarv på 1 mill hver, mot nåværende verdier på ca 700 mill hver. Kan være grunn god nok til at barna "støtter" sin far.
For TH er makt og kontroll det viktigste pengene gir han
Penger og makt, ja. Dersom TH blir dømt for drap, hvordan ser da arvesituasjonen ut for barna?
Kan han bestemme arvefordelingen fra en fengselscelle, eller tar myndighetene over forvaltningen?