Citat:
Ursprungligen postat av
Firesnake
Jag kan bara instämma i allt du skriver här.
Både gällande HD och gällande SD.
(Jag tar för givet att du menar att SD gjorde det för HDs skull enbart för att förenkla för sig själv, inte för att han bryr sig om henne).
För henne var det inte bara en stress att han var otrogen, det var som du skriver "hon som håller skam i schack, vilket producerar ångest".
Hon stressades säkert av tanken på att folk skulle se SD och LW tillsammans och fatta (HD fattade väl inte att många säkert redan förstått...).
Jag tror däremot att HD, nu när skadan redan är skedd med fuppen, ändå känner sig rätt nöjd att det även kommit ut att hon lyckades göra samma sak som LW, snärja en gift man.
Jag tror nämligen att en del i HDs skam är tanken på att omgivningen ska tänka att hon inte dög som sexpartner.
Men helt underbart lever hon i förnekelse.
Kan tillägga, ser att det inte framgår, att det är win-win.
Han skyddar sin egen röv och vill bejaka det trygga boet.
Han har också nån väldigt konstig syn på henne och skyddar.
Å ena sidan är hon inte värd vatten, sen snudd på en helig Madonnastaty. Noli me tangere.
Ja, nån konkurrenskraft i det hela tror jag också finns, självhävdelse och även bekräftelse.
Hon kan låta så mild att änglarna tåras, men det är ett motsägelsefullt resonemang och hon behandlar JS som skit, men glider på att hon är så öppen och ärlig hela tiden. Att hon förfasas över att vara kontrollerad är helt korkat resonemang i deras mailtrafik, paradoxalt och noll koll på vad hon själv säger/kräver.
Har sällan sett nåt så förvrängt som även kan låta så normalt, det är som det förvrängt logiken.