2021-05-15, 22:54
Medlem
Startar röst boten jag gjorde med java, peddo ska sitta säkert för fan. Blir skit tråkigt i huset om han åker
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lathet1
Nä rädda peddo, ingen orkar med madde längre så jävla tråkig

Rädda Pedram hahah inte en chans i världen
Medlem
Ofcoursemyhorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydraulslangen
Fattar, men tycker ändå Simons förhållande till alkohol är just bara hans, och inget vi behöver moralisera över.
Han tycker nog att det är en av få glädjeämnen där inne helt enkelt, och jag fattar inte att så många blir så upprörda av det? 🙂

Men just såna här diskussioner var ju aldrig var på tapeten för 10-20 år sen, och jag är övertygad om att det är en av orsakerna att gamla "hederliga" Big Brother tyvärr aldrig skulle funka i dagens samhälle.
Även om en annan kanal tog över.

Tyvärr.
Håller ändå med. Fatta vad tråkigt att bara sitta där i huset medan minut efter minut passerar. Klart man hade längtat efter en fylla.
Medlem
Mouchinos avatar
Varför känns det som att man man kan se vad Emelie tänker just nu?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ofcoursemyhorse
Har nu röstat på Madde.

Bra val!
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IknewIT
+1!

Att inte media tar upp att tv4 gjort simon till alkolist är en skandal !

O alla andra i huset. DOm har druckit i princip varje dag senaste 3 månaderna.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Outsider2019
Fast jag tycker Simon är mycket roligare utan sprit. Då bjuder han på sig själv.

Det är vad vi tycker, tänk dig själv, dela ett hus med 90% totala idiotier, jag hade nog också supit på. Det är nog också så som myhorse skrev, att Simon tyvärr är rejält deprimerad, jag känner igen hans beteende.
2021-05-15, 22:55
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydraulslangen
Fattar, men tycker ändå Simons förhållande till alkohol är just bara hans, och inget vi behöver moralisera över.
Han tycker nog att det är en av få glädjeämnen där inne helt enkelt, och jag fattar inte att så många blir så upprörda av det? 🙂

Men just såna här diskussioner var ju aldrig var på tapeten för 10-20 år sen, och jag är övertygad om att det är en av orsakerna att gamla "hederliga" Big Brother tyvärr aldrig skulle funka i dagens samhälle.
Även om en annan kanal tog över.

Tyvärr.
Moralisera och moralisera. Här inne "moraliseras" det om allt och inget kan jag tycka. Folk kallas det ena och det andra utifrån premisser som hudfärg, läggning, vad dom säger, hur dom säger det, dialekter, vad folk väger och allt annat.

Simon är med i BB. Det som syns omkring honom pratas det om som med alla andra deltagare tänker jag. Med den skillnaden att Simons alkoholvanor är många oroliga över snarare än raljanta över. Detta ser jag som något positivt då Simon är generellt omtyckt och folk bryr sig.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amng
Rädda Pedram hahah inte en chans i världen

Ingen orkar med bög madde och emelie för fan ni är ju helt hjärndöda
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xrlpyt
Tanja är så söt när hon gång på gång slås av hur mycket hon inte vet. <3 Vi hade ju teknikens under häromdagen (eller var det tidigare idag?), och alldeles nyss: "Tänk så mycket om historien det finns, tänk hur stor inverkan en eller annan person har haft!!"

sötis

Sånt får en ju att vilja rösta på henne.

Bästa Tanja! Hon måste vinna! Sån extremt härlig människa på alla sätt! ❤
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lathet1
Startar röst boten jag gjorde med java, peddo ska sitta säkert för fan. Blir skit tråkigt i huset om han åker

Tråkigt??? Han är ju tråket!
2021-05-15, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ofcoursemyhorse
Ni som pratar om Simons alkoholvanor; kom ihåg att hans alkoholkonsumtion mest troligen är en följd av psykisk ohälsa. Jag tror inte att det handlar om alkoholen i sig, utan att han försöker fly sin inre smärta. Detta fungerar givetvis inte, men i brist på andra lösningar tar han till detta. Det är så klart bara en teori, men jag tycker att det är tydligt att han har en depression.

Har han konstaterad ADHD? Någon som vet om han har fler diagnoser?

När alkoholen blir en självmedicinering uppstår ju nästan uteslutande andra problem. Oaktat om han dricker 2 öl eller 10 öl så händer ju något med honom. Man kan "dricka sig till" alkoholism men man kan också ha sjukdomen genetiskt. Att självmedicinera med alkohol är jävligt "o-bra" oavsett avsikten. Han skulle nog må bra av att ta itu med sina grundläggande problem men allra först måste han sluta dricka.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in