Citat:
Ursprungligen postat av
Paladin
Absolut har du en poäng eller två. Men personligen bryr jag mig då jag tycker det är förkastligt av produktionen att mer eller mindre dagligen skicka in alkohol för "vårat nöjes skull" när det finns detta problematiska förhållningssätt till det från främst Simon. Peddie och Judith har vi mängder om åsikter om i tråden om deras "förbrytelser" så där håller jag absolut inte med.
Sedan är detta inger "förbrytelse" från exempelvis Simons sida. Han kan inte hjälpa det. Det är inget han gör eller gjort fel som Judith eller Peddie. Men han är den enda i huset som uppvisar detta förhållningssätt till alkohol. Efter honom är det väl Tanja som bör lugna sig lite om man skall göra någon slags ranking.
Fattar, men tycker ändå Simons förhållande till alkohol är just bara hans, och inget vi behöver moralisera över.
Han tycker nog bara att det är en av få glädjeämnen där inne helt enkelt, och jag begriper inte att så många blir så upprörda av det? 🙂
Men just såna här diskussioner var ju aldrig var på tapeten för 10-20 år sen, och jag är övertygad om att det är en av orsakerna att gamla "hederliga" Big Brother tyvärr aldrig skulle funka i dagens samhälle.
Även om en annan kanal tog över.
Tyvärr.